Zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

angelica2

Zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 09:57

Hoi,
Rijdt iemand van jullie op een Ijslander met een dressuurzadel??
Zo ja welk merk??
Ben erg benieuwd.
Groetjes Angelica.

spretje

Re: Zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:55

Met een gewoon dressuurzadel kun je toch niet tolten? Dat laat de rug toch niet genoeg vrij?

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:13

Je kan heel erg goed Tölten met een dressuurzadel. Ik rijd met een Thorrowgood Dressuurzadel maar dat is wel zo goed als vlak van boven, dus niet zo'n diepe dressuurzit. Mijn lesgeefster rijd ook met een ainsley dressuurzadel op haar IJslander, t paard tölt echt niet beter met een ijslanderzadel en ook telgang gaat zonder problemen.

Tis niet zo dat door het zadel de tölt knop eropeens opzit, een paard ruikt het verschil echt niet of het wel of niet een ijslanderzadel is. En tegenwoordig verschillen de de ijslander zadels vrijwel niks met een gewoon dressuurzadel.

angelica2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 20:03

Hoi,
Nou ,daarom dus hij tolt of tolt niet maar dat lijkt mij niet aan het zadel te liggen.
Vandaar ook mijn vraag ik heb ooit een ijslanderzadel gekocht omdat ik niet beter wist maar nu lijkt het mij gewoon verstandig om eerst eens verder te kijken dan je neus lang is voordat je een zadel aanschaft.
Met de jaren wordt je wijzer Haha! Tong uitsteken !
Groetjes.

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:37

Ik ben ook wel benieuwd of er mensen een dressuur of ander zadel op hun ijslander of gangenpaard hebben liggen en welk merk?

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 07:53

Valentijn@bokt rijd ook op een IJslander met dresuurzadel, gaat er goed en ze kan er ook heerlijk mee tolten! Je kan haar ook eens pben.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:15

Zouden jullie verder kunnen gaan in dit topic? Dan blijft het een beetje centraal Lachen