Voorbeenactie Paso geeft singelschuurplekken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Voorbeenactie Paso geeft singelschuurplekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 06:44

Ik heb met Doma iedere keer het probleem dat ze schuurplekken van de singel krijgt. Ik rijd met een Westernzadel en heb het zowel met een bontsingel als met een neopreensingel geprobeerd. Ze heeft zowel schuurplekjes in de huidplooi óp de elleboog waar de singel helemaal niet zit, als min of meer ónder haar borst. Dus niet op de veel bekendere plek vlak achter de elleboog waar de singel ligt.
Ik heb het gevoel/idee dat het komt omdat ze, met haar karakteristieke Paso-voorbeenactie, gewoon haar eigen oksels volschept met zand en modder. Cool

Hebben jullie dezelfde ervaring, en, belangrijker, hebben jullie tips mbt wat ik eraan kan doen?

tienus63

Re: Voorbeenactie Paso geeft singelschuurplekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 06:46

Ik doe maar een gok, maar als het inderdaad door vuil en zweet wordt veroorzaakt, probeer eens Horse Shine of Dust control daar te sprayen, misschien dat door de vuilafstotende werking er minder viezigheid achter blijft.

Ibbel

Re: Voorbeenactie Paso geeft singelschuurplekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 07:26

tienus63 schreef:
Ik doe maar een gok, maar als het inderdaad door vuil en zweet wordt veroorzaakt, probeer eens Horse Shine of Dust control daar te sprayen, misschien dat door de vuilafstotende werking er minder viezigheid achter blijft.

Dat is een goede tip! Ga ik eens uitproberen.