Hebben jullie je ijslander zelf betaald?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy92

Hebben jullie je ijslander zelf betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 10:31

Hoi Allemaal

Hebben jullie je IJslander zelf betaalt? Of van je ouders gekregen?

groetjes van Mandy

koene

Re: Hebben jullie je ijslander zelf betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:44

Ik heb mijn IJslander niet betaald, heb haar ''gekregen'' van iemand, omdat ze 2 jaar stilstond en ze d'r liever iemand een plezier mee deed.

Groetjes Koen

Kaeti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:19

M'n ouders hebben haar 3 of 4 jaar geleden gekocht en betaald. Al onze paarden staan op naam van mijn moeder

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:25

Helaas ...mijn ouders trapten er niet in Haha! Alles wat in de wei staat is gekocht en wordt onderhouden van mijn centen....

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:32

helemaal zelf betaald!!!
en daar ben ik erg blij mee.
want ik waardeer het nog elke dag ( oke niet echt elke dag maar wel vaak)
denk dat als ik op mijn 12e van mams en paps een pony in me schoot geworpen kreeg dat ik dan heel anders zou gaan denken.
meer zo van alsof het normaal is dat je een eigen paard hebt.
( zeg niet dat andere zo denken of zijn,maar bij mij zou het denk ik wel het geval zijn)

afijn, ik ben er blij mee dat ik me knollie's zelf heb betaald!

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:18

Bleikja hebben mijn ouders betaald. Ik kreeg haar ook toen ik 12 was, ik had het toen nooit zelf kunnen betalen ..
Æsa betaal ik helemaal zelf. Heb haar niet hoeven kopen, we hebben haar zelf gefokt Lachen

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:29

Voor 3 kwart zelf betaald, ben ik best wel trots op haha! Haha!
Mijn ouders hebben dus 1 kwart betaald en het tuig maar ik natuurlijk ook super blij mee ben. Lachen

Rodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:26

Mijn kanjer is ook betaald van mijn eigen centjes en dat voelt erg goed Lachen

Gaefa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:49

Mijn moeder heeft m'n paard gekocht, Maar mijn moeder vind rijden zelf ook leuk Knipoog Dus hij is van mijn zusje(Die vind het ook leuk) mij, en mijn moeder!;)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:10

Ik betaal hem zelf, maar heb wel van mijn moeder een rondje divoza gehad waarbij zij een paar duurdere dingen betaalde. Lachen

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:25

Mijn eerste echt eigen IJslander zou het veulen van Sikiley worden, de kosten van de dekking en dergelijke heb ik dan ook allemaal zelf betaald. Helaas is dat compleet anders gelopen en heb ik onverwacht van Sikiley en het ongeboren veulentje afscheid moeten nemen toen zij vorig jaar plotseling overleed.
Toch heb ik een eigen IJslander, maar hem heb ik niet betaald, maar gekregen(!) van de familie Mulder/Ter Schure, als troost na het overlijden van Siki. Wonderlijk dat er toch een veulentje in de wei loopt nu, daarom heet hij ook Galdur, dat betekent toverij.
Mijn andere aanwinst, Amber, heb ik zelf betaald. Dat voelde echt goed, het was mijn wens een eigen paard te hebben en ik heb hem zelf verwezenlijkt Lachen

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:20

Röskur heeft 3 jaar op naam van mijn vader gestaan, hij heeft hem ook gekocht toendertijd. Omdat hij dacht dat hij ook met de paarden wat ging doen, wat ivm omstandigheden uiteindelijk niet zo was... (het was ook zijn eigen idee om paarden te nemen. Clown) Hij heeft het andere paard dat we hadden verkocht. Nu staat Röskur op mijn naam, ik heb niks hoeven betalen aan mijn ouders. Ik ben echter vroeger nooit verwend. Mijn ouders hebben altijd heel zuinig gedaan voor alles, vroeger had ik een cavia, terwijl mijn vriendinnetjes honden hadden. Knipoog Maar dat mocht ik niet, tot we bij een bos gingen wonen. (eerste wat ik wilde toen we op m'n 12e gingen verhuizen was, uiteraard, die hond. Nagelbijten / Gniffelen) Ik waardeer het toch nog elke dag dat ik Röskur nog steeds heb, dus voor mij is het niet anders dan wanneer ik hem met mijn zuurverdiende centjes had betaald. Ik waardeer het enorm van ze en zal zoiets als dit ook nooit vergeten...

Saar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:00

Oficieel staat hekla op mijn vaders naam, maar hij doet er verder niks mee.

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:39

Hrappur staat wel op mijn moeders naam aangezien hij dan makkelijker was te verzekeren.
Maar ik heb hem voor de helft zelf betaalt..

stallings kosten veearts kosten en bekapings kosten deel ik met mijn moeder... ( het zadel, hoofdstel poetspullen enz.. allemaal zelf gekocht.)
Mijn moeder rijd ook op hrappur.
ik betaal dus wel redelijk veel, ben mis van plan om hem zelfs over te kopen .. ( dus het deel wat mijn moeder heeft betaalt bij aankoop wil ik dan geven en op mijn naam zetten dan is hij dus helemaal van mij zelf....)
maar dat duurt nog wel even.

gaska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:58

Mijn ouders hebben Jóna betaald.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:31

Mijn ouders hebben Skundi betaald en Muska moet ik nog steeds terug dokken Tong uitsteken
Wel staan ze allemaal op mijn vaders naam..

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 07:25

ik heb mijn paard zelf betaald. Hij was niet zo erg duur omdat hij vooralsnog niet kan tolten!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:11

Ola,

Wij rijden met zijn vieren (ik, twee zusjes en moeder). De paarden (een fjord, een shet en over twee weken ook een ijsje) staan in Nijkerk, bij mijn ouders. We hebben ze allemaal met zijn allen betaald en rijden er ook allemaal op (behalve de shet, die wordt aangespannen)
Stalling (we huren land dat grenst aan het huis van mijn ouders) en voer en alles betalen we ook met zijn allen.

groetjes,

Simone

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:57

hrappur schreef:
Hrappur staat wel op mijn moeders naam aangezien hij dan makkelijker was te verzekeren.
Maar ik heb hem voor de helft zelf betaalt..

Volgens mij val jij als inwonend kind gewoon onder hun verzekering hoor, dus dat zou volgens mij niks uitmaken: Jouw eigendommen en huisdieren zijn dan evengoed verzekerd als die van je ouders. Ik ben nu uitwonende student en ik en Röskur vallen nog steeds onder mijn ouders WA-verzekering.