Gangenpaarden en hun aanleuning

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Valeska

Gangenpaarden en hun aanleuning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 15:33

Omdat er nogal wat verwarring bestaat over het verschil tussen de aanleuning bij convensionele paarden en een gangenpaard hier een uitgebreid stuk tekst met de verschillen. Uitgelegd ook over het zogenaamde wegdrukken van de rug wat vaak onterecht opgemerkt wordt door mensen die niet eerder met gangenpaarden in aanraking zijn geweest.

Het stuk is wel in het Engels, maar hey das nou weer even goed voor jullie talen knobbel toch!

http://leeziegler.com/gaitcollect.html

Nu wil ik het woord wegdrukken niet meer horen hier op het forum!!!!!!!

jokari

Re: Gangenpaarden en hun aanleuning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:57

interessant artikel, al vind ik het Engels soms raar geformuleerd. Haha!

ik maak er uit op dat de opmerking van je paard te verzamelen alvorens een gang te vragen, niet echt op z'n plaats is. Dat verklaart natuurlijk gelijk waarom ik dat Ijslandertje zo moeilijk in tölt kreeg. Aangezien ik geen gangen gewend ben, heb ik waarschijnlijk meer iets zoals een verzamelde draf gevraagd. Lachen Arm beestje, zo'n sukkel op haar rug. Lachen

Ibbel

Re: Gangenpaarden en hun aanleuning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:50

Heel interessant artikel Valeska! Ik merk dat ik met Doma 'gang' aan het kwijtraken ben omdat ik haar sterker wil maken in haar achterhand - idd door te verzamelen. Ik moet dus niet vergeten haar te ont-zamelen als ik er een nette llano uit wil rijden Knipoog