Gangenpaarden???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PaardenDroom

Gangenpaarden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 17:51

Welke gangen paarden lopen zonder schokken te geven? Zou je op een gangen paard kunnen rijden met rug problemen? Waar kan je op gangenpaarden rijden?

SandraR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:57

ik snap niet helemaal wat je bedoeld, maar dat zal wel aan mij liggen

Ik weet wel dat de buurvrouw eerst een paard had verkocht aan iemand die rugklachten had. Het was een draver en omdat die telgang kon, kon die vrouw met rugklachten op rijden.. k weet niet of je dat bedoeld

mellamoshan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:00

heb er een aantal keer artikelen over gelezen in de bit enzo.
geloof de paso fino (als je het zo schrijft)
en nog een hele hoop andere rassen...
ff googlen miss?

succes!

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:33

De Mangalarga Marchador is schokvrij Da's een Brazilliaans gangenpaard. Ik ben op zoek naar zo'n paard, lijken me erg fijn (zie onderschrift).

WendyBZ

Re: Gangenpaarden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:28

lettir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:43

de ijslander als je een goeie 4 ganger heb met een tactzuivere
en tölt en ik denk voor jouw het liefst een natuurlijke tölt zou dat ook ideaal zijn en ja dar zijn wel meerdere bedrijven van. er staan links op gangenpaarden.nl en www.icelandic-horses.com

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 11:52

over het algemeen zou een tölt schokvrij moeten zijn.
De peruaanse paso heeft de zachtste gang wat dat betreft(niet in tempo maar in het stilzitten om het maar zo te noemen).

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 15:03

Weetje, Bastion die bij Duinmanege van Poelenburgh in Schoorl staat kan telgangen!

sukidayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 18:53

de mongoolse pony is ook schokvrij..heeft een heerlijke vlakke draf en galop.. Knipoog

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 16:24

dat is dan geen gangenpaard Tong uitsteken

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:24

oh, moet ik in de gaten houden. Een schokvrij paardje is voor mij ook een absolute must.
Voorlopig komt de Tennessee Walker op de eerste plaats (enige paardje sinds lang waarbij ik geen rugpijn had na 't rijden) maar daar vond ik eigenlijk niet zo veel aan.

Het Ijslandertje dat ik heb uitgeprobeerd, zat in tölt wel zalig, maar draafde ook vrij veel waardoor ik te veel pijn heb gehad om overtuigd te zijn.

Wil graag eens een Paso uitproberen.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:37

Het is echt per paard verschillend. Ik heb inmiddels aardig wat paarden(rassen) gereden en ook binnen het ras verschilt het enorm. Zelf heb ik ijslanders. Met de ene is het alsof je op een luchtkussen door het bos glijdt, terwijl de andere meer schokkend is. Beide hebben een taktzuivere tölt dus daar ligt het niet aan. Je moet gewoon zoveel mogelijk paarden proberen, totdat je er één gevonden hebt waar je lekker op zit/rijdt.

Groeten, Annemiek

Shezzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 15:13

Ligt er ook nogal aan hoeveel actie je paard heeft. Over het algemeen vind ik de tolt van een 5ganger (iets meer rollend) fijner dan die van een 4ganger (iets meer stampend). Nouja fijner: het zit iig iets rustiger. Hoe meer actie je paard heeft, hoe meer hij beweegt dus ik zou voor een vlakke natuurtolter gaan: die heeft altijd anytime tolt, meestal niet veel actie en tempo verschil (iig die van ons niet) maar het is om lekker buiten te rijden een heerlijk paard. ( zonder zadeltje erop, in tolt rijden: teugeltje op de schoft neerleggen, armpjes over elkaar en tolten maar)