Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lettir schreef:ik ken niemand die ze ijslander natuurlijk bekapt behalve die van me mentor van school en meer niet en ik ken heel veel ijslanders omdat ik in dat wereldje zit en ik hoor van alle kanten dat natuurlijk bekappen word afgeraden. helemaal met zo'n dagcursus. en ik heb zo'n site gezien wat er allemaal van kan komennou geloof mij gewoon ijzers of gewoon bekappen en regelmatig de hoeven invetten zo blijven ze lekker soepel en is de kans op afbrokkele heel klein
lettir schreef:hey over dat hoefmechanisme wat jij zegt heh, als jij een goeie hoefsmid heb beslaat hij zo dat het hoefmechanisme praktisch zijn werking blijft houden. En waarom zijn paarden niet voor hoefijzers gebouwd ? wij lopen toch ook op schoenen met stalen zolen en neuzen als we met paarden bezig zijn ( teminste als je doet zoals de ARBO dat voorschrijft ). Groeten Dirk
Charret schreef:In Bit van deze maand staat een heel artikel over een smid voor het gangenpaard.
lettir schreef:...gewoon ijzers of gewoon bekappen en regelmatig de hoeven invetten zo blijven ze lekker soepel en is de kans op afbrokkele heel klein...