Gezocht! Kruizing ijslander!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Gezocht! Kruizing ijslander!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 21:58

Ik ben opzoek naar info en fotos en gangen/bouw info van kruizingen met ijslanders!

Wij denken er een op stal te hebben, maar weten het niet 100% zeker. De moeder is een Haflinger geweest, dat weten we zeker, maar de merrie waar het om gaat is kleiner dan haar moeder, heeft een vrij groot (typisch ijslander) hoofd, en ik vindt haar gangen veel van ijslander weghebben. Ook is ze volgens mij smoky black (ze is namelijk niet echt zwart, een beetje vaal grijs zwartig, best apart)

Glossi

Re: Gezocht! Kruizing ijslander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:11

Heb je er een foto van? Er zijn ook andere paarden die smokey kunnen zijn heeft niet meteen met IJslanders te maken. Maar omdat de moeder een haflinger is moet er wel een paard op hebben gezeten met een appart kleurtje om deze kleur door te geven, ben benieuwt!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 22:25

Glossi schreef:
Heb je er een foto van? Er zijn ook andere paarden die smokey kunnen zijn heeft niet meteen met IJslanders te maken. Maar omdat de moeder een haflinger is moet er wel een paard op hebben gezeten met een appart kleurtje om deze kleur door te geven, ben benieuwt!

Ik heb helaas geen duidelijke foto (nog).

Smoky hoeft idd niet te betekenen dat er ijslander in zin, maar omdat haar bouw, haar grootte, haar hoofd en haar gangen mij aan ijslander doet denken, en bij ijslanders zie ik wel veel verdunde of wild kleuren, dus dat zou wel logisch zijn.

Zij dachten eerst dat er een fell pony o.i.d. in zat, maar ze vertelde zelf dat de merrie grijs geboren is, dit is ze ook vrij lang gebleven en nog steeds (ze is nu 5) is ze niet echt zwart, maar donker grijs (maar niet vlekkerig, een beetje 'vaal' zwart, maar toch wel glimmend) met rood er door heen, en (voor een zwarte) hele bruine manen....

Nou komt die verkleuring ook wel is door de zon, en worden zwarte paarden vaak anders kleurig geboren, maar meestal bruinig, deze is echt grijs geboren.
maar zelfs als ze wel echt zwart (of miss zelfs vos) zou zijn, dan denk ik nog steeds dat haar vader een ijslander is vanwege haar bouw en gangen

Ik zal is een foto proberen te maken, ze wil niet zo graag op de foto (en is niet zo makkelijk te vangen)

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:02

Hier een kruising Ijslander (papa) en Shet:
Afbeelding
Een leuke pony van nu ongeveer 1,25 (is nu drie jaar).
Afbeelding

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 17:25

wat een schatje

Die heeft ook wel een vrij groot hoofd he?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:27

Vind het hoofd wel meevallen, vind hem zelf vrij klein..
Wel erg leuk ding zeg

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:26

Kruising IJslander - Fries in bruine uitvoering http://www.mijnalbum.nl/Foto=SC3FR8OA
en een zwarte (alleen koppie) http://www.mijnalbum.nl/Foto=C3KD8XBD
en half zusjes http://groups.msn.com/_Secure/0SgDvAnIV ... 000144.JPG
De laatste 2 zijn echt kleine friesjes maar hebben dus vlakke gangen.

Ze hebben alle 3 fijne vlakke gangen en tölt, daarbij zijn super (kind-)vriendelijk. Hun broer is nog hengst (ook IJsxFries) en heeft de afgelopen jaar en jaar daarvoor gedekt. Onderandere een fjord zie hier het veulen. http://www.geocities.com/rcfjordenpaard ... spluk2.jpg (da's dus 50 % fjord, 25 % fries en 25% IJslander).

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:50

"onze" ijslander X shet (die van de foto hierboven) heeft een flink hoofd ja!
Het valt op de foto niet zo op merk ik.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 15:57

Kiara schreef:
"onze" ijslander X shet (die van de foto hierboven) heeft een flink hoofd ja!
Het valt op de foto niet zo op merk ik.

Had ik het toch goed gezien

Het valt mij op de veel kruizingen met ijslanders het grote hoofd erven, net als dat kruizingen met friezen vaak het grote hoofd en de grote (en vaak slechte) hoeven erven...

Ik zal morgen toch is proberen een foto te maken, het lukte vorige keer echt niet, ze bleef zich verschuilen

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:32

Glossi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 00:43

Lise81 schreef:
Kruising IJslander - Fries in bruine uitvoering http://www.mijnalbum.nl/Foto=SC3FR8OA
en een zwarte (alleen koppie) http://www.mijnalbum.nl/Foto=C3KD8XBD
en half zusjes http://groups.msn.com/_Secure/0SgDvAnIV ... 000144.JPG
De laatste 2 zijn echt kleine friesjes maar hebben dus vlakke gangen.

Ze hebben alle 3 fijne vlakke gangen en tölt, daarbij zijn super (kind-)vriendelijk. Hun broer is nog hengst (ook IJsxFries) en heeft de afgelopen jaar en jaar daarvoor gedekt. Onderandere een fjord zie hier het veulen. http://www.geocities.com/rcfjordenpaard ... spluk2.jpg (da's dus 50 % fjord, 25 % fries en 25% IJslander).

Zijn die foto's bij fjordenpaard gemaakt of lijkt die weide er zo verdomt veel op? Leuke paarden!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 00:49

Oeps las net in de laatste link rcfjordenpaard.
Joh ik wist niet dat in Spluk IJslanderbloed zat! Geweldig ding is Spluk!
Heb je profiel ook meteen bekeken. Allemaal bekende paarden komen er voorbij

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 01:07

Ow ik zie dat ik weer goed op let.. en dat het veulen ijslanderbloed heeft Iets te enthausiast gereageert

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:14

Zijn iid bij het Fjodrenpaard gemaakt. Henk heeft een aantal jaren een IJslandse hengst gehuurd en heft zelf ook nog wat IJslandse merries. Maar hij houdt van kruisingen. De IJslanders x Fries is een groot succes, zijn echt super goede pony's allemaal!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 00:51

Ja ze zijn zeker leuk! Vind het alleen beetje raar dat Henk vind dat een volwassene te goot is voor een IJslander en de zadels op de schoft liggen inplaatst een halfe hand tussen zadel en de schoft... Maar wil wel weer een keer paarden huren! Ga ik wel vragen om een töltend paard. Lijkt me wel leuk om een keer op een groter paard te tölten hihi Anders vraag ik Mara of Renka wel

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 08:36

Ik denk dat Boy een kruising is tussen een Fjord en een IJslander. Maar dat is dus niet zeker. Er zit zeker weten IJslander in.
Afbeelding

Afbeelding

Misschien kan iemand van jullie mij wat meer vertellen.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:02

Pb Kaya hier op bokt eens, zij heeft een kruising IJslander x Tenessee Walker Lachen
Súperleuk paardje is dat! Ja

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:26

Oatswoats op Bokt verzorgt een IJslander x Fjord.
Je kunt haar PBen.

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:26

ik heb een ijslander! zie mijn profiel voor foto's
suc6 met je zoektocht.