Moderators: Sica, Melissa0304, RianneH, Neonlight, balance
Askja schreef:Vraag 1 aan jou: hoeveel ervaring heb je zelf met IJslanders?
Als dat weinig tot geen is, dan zou ik daar eerst in investeren door middel van een aantal lessen of cursussen. Ten eerste omdat je dan beter weet wat je wilt qua type paard, karakter, temperament en gangaanleg, ten tweede omdat het merendeel van de IJslanders die te koop worden aangeboden net ingereden is, wat betekent dat ze vaak nog niet goed bevestigd zijn in de gangen, en een zekere, kundige ruiter nodig hebben om zich verder te ontwikkelen.
Tweede vraag: heb je, als je eenmaal een IJslander hebt gekocht, de mogelijkheid van goede begeleiding door een ervaren trainer-instructeur? Dat kan al een hoop schelen, zo iemand kan ervoor zorgen dat je als relatief groene combinatie toch goed op de rit komt.
Ik zit niet zo in de verkoop (geef alleen les), maar het schijnt momenteel echt een verkopersmarkt te zijn, met weinig aanbod en heel veel vraag. Dat betekent dat je doorgaans echt goed en vaak ook lang moet zoeken, zeker omdat je waarschijnlijk in de vijver vist waar de meeste potentiële kopers in vissen: regelbaar temperament, gemakkelijke tölt, betrouwbaar, eczeemvrije en niet te oud.
Ik zou ook bij het zoeken deskundige hulp inschakelen. En het kan inderdaad een idee zijn om over de grens te gaan zoeken, in Duitsland. Je kunt bijvoorbeeld een tripje plannen langs verschillende grotere stallen, dan kun je op een dag meerdere paarden bekijken. Hou er wel rekening mee dat de prijzen daar meestal hoger liggen dan hier.
Alja schreef:lotje01 schreef:Mijn budget ligt globaal tussen de 5000 en 7000 euro. Dat moet toch lukken lijkt me
Als je geen moeite hebt met eczeem is je budget best redelijk.
Wil je een jong dier zonder eczeem is het niet heel erg veel.
abrina71 schreef:Mijn bijrijd ijslander moet helaas verkocht worden. Het is een 10 jarige zwarte vijfganger merrie. Superbraaf, houdt van buitenritjes. In de bak vindt ze niet zo leuk dan is ze niet voorwaarts. Ze is wel insuline resistent dus oppassen met voer en weidegang. Als je interesse hebt stuur aleen pb met je nummer dan geef ik die door aan de eigenaresse.
Askja schreef:abrina71 schreef:Mijn bijrijd ijslander moet helaas verkocht worden. Het is een 10 jarige zwarte vijfganger merrie. Superbraaf, houdt van buitenritjes. In de bak vindt ze niet zo leuk dan is ze niet voorwaarts. Ze is wel insuline resistent dus oppassen met voer en weidegang. Als je interesse hebt stuur aleen pb met je nummer dan geef ik die door aan de eigenaresse.
Klinkt als een leuk paard. TS, ik zou hier werk van maken!
abrina71 schreef:Mijn bijrijd ijslander moet helaas verkocht worden. Het is een 10 jarige zwarte vijfganger merrie. Superbraaf, houdt van buitenritjes. In de bak vindt ze niet zo leuk dan is ze niet voorwaarts. Ze is wel insuline resistent dus oppassen met voer en weidegang. Als je interesse hebt stuur aleen pb met je nummer dan geef ik die door aan de eigenaresse.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers