Mijn IJslander is Valkkleur met aalstreep.
Ik weet dat hij (volgens zeggen) van een begrazing af komt (Frieskand) en in de handel is beland. Zijn paspoort is uitgegeven in de zomer van 2015 en zijn naam op het paspoort is Marco. Degene die het paspoort aangevraagd heeft is een handelaar en hij heeft alleen aangegeven dat hij hem van iemand gekocht heeft die allemaal IJslanders van de begrazing verkoopt.
Mijn IJslander zou geboren zijn in 2011 Maar de vraag is of dit klopt.
De inbeslagname van de paarden van Het Houtwiel was in 2011 Het kan zijn dat hij toch van 2010 is en toen met de overgebleven hengsten die niet verkocht konden worden op de begrazing terecht is gekomen en daarna in de handel is beland, waardoor hij geen papieren heeft.
Ook kan het zijn dat hij een veulen is van één van de drachtige merries, waardoor hij geboren is na de inbeslagname en hij geen papieren heeft omdat de vader niet bekend was.
Hij is in 2015 op Hedel paardenmarkt aangeboden en is daar door iemand uit Nuenen gekocht. Ik heb hem kort daarna van deze dame uit Nuenen overgenomen.
Ik heb dus weinig info.
Maar ik ben op zoek naar mensen die mij info kunnen geven over de paarden die daar toen in beslag zijn genomen en zijn verkocht. Op deze manier wil ik proberen te achterhalen wie de moeder en vader van mijn IJslander zijn.
Misschien is er iemand die zich een valkkleurige hengstje kan herinneren en weet waar die heen is gegaan
Op het filmpje op Bokt.nl "The Great Escape" zie je een valkkleurige veulen. Het zou mijn IJslander kunnen zijn. Dat zou betekenen dat hij dan van 2010 is ipv 2011.
Wie o wie kan mij helpen om de afstamming van mijn IJslander te achterhalen?
Alle info is welkom!!!

Maar dat moet ze zelf dan maar aangeven.