Tennessee Walking Horse (omgeving Drenthe)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mvrdehaan

Tennessee Walking Horse (omgeving Drenthe)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 17:06

Hallo,

Ik ben erg geïntereseerd in Tennessee Walking Horses en zou graag de mogelijkheid krijgen om het ras van dichtbij mee te maken.

Ik heb namelijk rugklachten, maar ben niet van plan het paardrijden op te geven. Ik vind de meeste gangenpaarden wel interessant maar de Tennessee Walking Horses hebben naar mijn idee de meest comfortabele gang en zijn wat groter. Mocht ik dit verkeerd denken en heb je tips voor een ander ras dan hoor ik het graag.

Ik weet dat er in Brabant en in België een fokkerij oid zitten, maar dat is erg ver weg. Ik vroeg me af of er ook mensen dichterbij zijn met een Tennesse Walking Horse die bereid zijn mij meer te vertellen over het ras en me kennis te laten maken en misschien zelfs wel de gangen te laten ervaren. Ik heb ze wel een aantal keer op Horse Event gezien, maar dan zie je ze alleen maar voorbij komen of in een demonstratie.

Ik hoor het graag!

mvrdehaan

Re: Tennessee Walking Horse (omgeving Drenthe)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 16:11

hmmzz, beetje weinig reactie hè?! :')

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:13

Je kan ook naar de Horse event stand gaan van de TWH en daar je vragen stellen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:14

Ik weet alleen een Rocky Mountain Horse bedrijf in Drenthe

ElvierW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:19

Ik ken hetzelfde bedrijf als Set_Elkol en kan je zeker aanraden daar te gaan kijken. In mijn optiek schelen de Rockys niet heel veel qua hoogte met de TWH. Maar... ik ben bevooroordeeld wat betreft Rocky's ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:22

Ze hebben daar volgens mij wel een paar Rocky's lopen ook van 1,60 en die zitten ook wel tussen de nakomelingen.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:28

Binnenkort is er een wedstrijd: European Championships Tennessee Walking Horse
18-20 September 2015 Odiliapeel Netherlands. Daar kan je terecht met al je vragen en zie je de paarden aan het werk.

Zelf heb ik een twh, superlief en braaf paard bijna beleefd te noemen met zalige zachte gangen. Ik moet er eerlijk bij vertellen dat ik heb moeten wennen aan het gevoelige kantje van de gangenpaarden, maar eigenlijk is het aangenamer om met een gevoelig paard om te gaan dan met eentje die geen rekening met zijn baasje houdt. Ik zit in Belgisch Limburg dus ook te ver weg.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:35

Stel je vraag eens op het gangenpaardenforum: gangenpaarden.nl

Ik heb een aantal jaar geleden daar ook een oproepje geplaatst en heb met veel plezier meerdere paarden en rassen mogen uitproberen.

En de rocky mountain natuurlijk, bij gangenpaarden Reestdal, wat hierboven ook al aangehaald wordt. Topadres en superleuke paardjes, mooi formaat en fijne gang.

mvrdehaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 17:19

aah! Thanks! Ineens een boel reacties!

Ik ga op HE zeker even langs de stand en heb ook de demonstratie al op de planning staan.

Ik zal ook eens een kijkje nemen op de site!

Dank jullie wel! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:47

Nog een ander ras dat mogelijk aan jouw eisen voldoet is de Mangalarga Marchador.
Verder hebben ze dezelfde maat als de Rocky's, Peruaanse Paso's enz.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-22 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

mvrdehaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 18:39

Ja, dat vind ik ook een erg mooi ras. Dank je voor je reactie.

Maar de Marchador is ook nog niet echt bekend in Nederland of wel?

Helaas ben ik niet op Horse Event geweest omdat ik ziek op bed lag, dus ben niet langs de stand geweest en heb dus geen vragen kunnen stellen. ;(

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 18:40

Hier in het reestdal zit wel iemand die gangenpaarden fokt. Geen tennessee maar rocky mountains oa.

mvrdehaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 18:48

Ja die zit niet heel ver bij mij uit de buurt. Ik zal daar binnenkort eens contact mee opnemen!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 18:59

Dan woon jij ook dicht bij mij want ze zitten hier om de hoek :Y)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:57

Die is inderdaad al genoemd cp hier boven. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:03

mvrdehaan schreef:
Ja, dat vind ik ook een erg mooi ras. Dank je voor je reactie.

Maar de Marchador is ook nog niet echt bekend in Nederland of wel?

Helaas ben ik niet op Horse Event geweest omdat ik ziek op bed lag, dus ben niet langs de stand geweest en heb dus geen vragen kunnen stellen. ;(

Ik was trouwens wel op het Horse Event want ik wilde naar de Mangalarga Marchador stand, maar die bleek er dit jaar helemaal niet te zijn. 8-)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-22 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

mvrdehaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 09:33

cp112 schreef:
Dan woon jij ook dicht bij mij want ze zitten hier om de hoek :Y)

Ik woon inderdaad niet heel ver uit de buurt! Nu nog, ga in november verhuizen, maar dan is het nog niet heel ver hoor!

Ik hou de bokt markt en marktplaats toch goed in de gaten, maar ik zie zeer weinig TWH / MM voorbij komen. Misschien ken ik niet de juiste mensen / websites, maar 10-20 per jaar heb ik nog niet gezien.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:09

5 - 10 dan. ;)
Ik merkte bij de MM trouwens wel op dat de paar NL fokkers hun veulens niet te koop zetten op Marktplaats of Bokt maar gewoon op hun eigen website, dus die rekende ik voor het gemak even mee. Dus dat zouden dan 4-5 oningereden jonkies zijn en een paar toevalstreffers die ouder zijn.

mvrdehaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 15:41

Ja kijk, ik zit nog niet zo in dat wereldje en dus weet die websites / fokkers dan niet, daardoor mis ik die kansen dus. ;)

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:00

Je kunt inderdaad beter op facebook kijken. Ik heb wel één van mijn paarden hier op bokt staan (heb er drie te koop) maar ik heb het idee dat er meer reactie vanuit fb komt dan vanuit bokt dus dan zet ik de rest hier niet neer.

De MM scheelt nog wel in comfort/hoogte/ Ik heb er eentje die comfortabel zal zijn maar die niet de hoogte heeft (is nu meer grote ijslander :+ ) en eentje die wel de hoogte krijgt (1.55m gaat hij wel redden) maar die dus qua gang batida gaat en dan is het even de vraag hoe comfortabel hij is onder het zadel. Hij is twee dus ik kan er nog weinig over zeggen. Zowel moeder als vader gaan in de wei batida/draf, moeders voorkeurgang is batida en vaders is een picada paard. Het is dus echt afwachten en dan nog wel trainen. Afijn, dat moet je elk paard maar als je geen gangenpaarden gewend bent dan kan dat best nog een klus worden. De laatste is nu nog 11 maanden oud, halfbroertje van de kleine ruin en met de gangen zit het wel goed, echter qua hoogte durf ik geen uitspraken te doen.

MoniqueBuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:00

Sorry voor m'n wat late reactie, maar ik ben niet zo vaak hier. Ik heb 2 TWH's en ik woon in Dwingeloo. Op dit moment kan alleen geen van beide je onder zadel laten voelen hoe hun gangen zijn, maar je kunt wel kennismaken met hen, hoe ze zijn in de omgang. Hopelijk over een poosje wel weer onder zadel.
De meeste andere gangenpaardenrassen tolten, maar voor mijn lijf is dat minder prettig dan de walk. Hoe dat voor jou zal zijn, dat moet je gewoon voelen en ervaren.

mvrdehaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 21:15

Zooo, ik was echt even vergeten dat bokt bestond! Ben ondertussen wel verhuisd in ieder geval!

Bedankt voor jullie reacties! Heb Monique een PB gestuurd.

Noivadapaz, ik ben ook meer iemand voor een getraind paard denk ik. Heb absoluut geen ervaring in het inrijden van paarden, laat staat gangenpaarden. Ik zou veel te bang zijn dat ik iets fout zou doen! Ik heb de MM een paar keer gezien nu en heb het idee dat ze wat fragieler zijn dan TWH. En niet onbelangrijk voor mijn lichaam is comfort heel belangrijk. En de gangen zien er bij de TWH heel relaxed uit.

Voorlopig zit ik nog niet op een paard in ieder geval, heb van de fysio en chiro nog geen toestemming, maar heb al niet meer elke dag pijn, dat is al een hele vooruitgang! We geven het niet op!