Maximale lengte en gewichtsgrens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Verwijderd00

Maximale lengte en gewichtsgrens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 16:41

Hallo, Bokkers,

Even een vraagje: wat is nou de maximale lengte en gewichtsgrens voor het rijden op een IJslander?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,

Anthe_2004

WhoCares123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:25

Hey ijslanders kunnen over het algemeen aardig veel hebben, ijslanders worden vooral bereden door volwassenen en zijn grof gebouwd. De bouw is erg belangrijk.. grotere bredere ijslanders kunnen meer hebben als kleine smalle... het gewicht is moeilijk in te schatten, dit is bij elk paard anders

troi

Re: Maximale lengte en gewichtsgrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:33

als ik wag mag toevoegen.
Kan een ijs een ruiter dragen van 60 kg? 70 kg? 80kg? 90kg? 100kg?

Een beetje grote brede kerel weegt zo 90 kg natuurlijk en het klinkt heel leuk dat een ijs van 1.35 prima volwassenen kan dragen maar incl zadel en kleding heb je het makkelijk over 100 kg belasting. Das toch wel heel veel? Of kan een goed getrainde ijs dat zelfs goed dragen op ritten van een paar uur?

En dan gaan we voor het gemak uit van een goed zittende ervaren ruiter op een gezond paard.

Ik ben heel benieuwd!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:14

Ik weet niet veel van ijslanders, maar ze kunnen idd makkelijk een volwassene dragen. Ze zijn sober en sterk.
Er is wel een maar...er zit degelijk wel verschillen in hun lichaamsbouw.
Je hebt robuuste, compacte ijslander (a la tank) en wat rankere ijslander (wedstrijdgericht).
De rest kun je wel invullen waar je eerder kan opstappen met 90 kg ;)

MilesNF

Re: Maximale lengte en gewichtsgrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:24

Er is geen grens te Geven die voor elke IJslander geldt, ook daar zitten verschillen in. Voor een volwassen dier met goede conditie kun je de richtlijn aanhouden van max 20% eigen lichaamsgewicht