Ijslanders op de paasveemarkt in Beek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Ijslanders op de paasveemarkt in Beek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 16:57

Ik werd vandaag geheel verrast door Ijslanders op de paasveemarkt in Beek.

Ooit is deze markt begonnen met koeien, maar met de uitbraak van een zeer besmettelijke ziekte (weet even niet meer welke...gekke-koeien ziekte?) hebben ze paarden op deze markt geintroduceerd. Jarenlang kregen we Friezenshows te zien, een enkele keer Haflingers en nu....o.a. Ijslanders (naast Friezen, Arabofriezen, Quarter Horses enz.).

De paasveemarkt wordt steeds leuker :).

Heb even een praatje gemaakt, aangezien ik ooit weer aan de Ijslander wil, als mijn Isabelleke er niet meer is (wat hopelijk nog heel lang duurt).

Ik vroeg me af of degene die daar reed met haar familie (fam. K. uit N. :P ) ook hier op Bokt lid zijn.
Ze hadden nl. een paar leuke Ijslanders bij zich die te koop stonden.
Een bruine ruin met blauwe ogen en een schimmel merrie.

Helaas vond mijn man de schimmel merrie al wat aan de oude kant (15 jaar) en de ruin had licht zomereczeem wat met deken goed onder controle te houden was. Ik zelf zit echter niet meer op een eczeempaard te wachten, heb er al 2 van gehad :( .

Aangezien ze ook nog paarden fokken en ik hopelijk niet 123 op zoek moet voor een nieuw paard (de mijne wordt 20 jaar dit jaar en dan weet je gewoon...ooit houdt het op, maar als het even kan, nu nog even niet!) zou het leuk zijn als ik haar/hun kan volgen.

JillvdK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 08:05

Jaa was ook heel verrast,dat meisje die het vertelde was ook zo aardig.
Nu weet ik niet of ze een website hadden,dat kwam niet ter sprake maar volgens mij noemde ze zich 'the vikings of island' of al teminste zowiets.

Ik vond een hele mooie demo en heb veel aardige complimenten van hun ontvangen :D ik deed zelf ook mee met de trekpaarden(ik was het meisje dat erop reed :j )

In ieder geval succes met u zoektocht *\o/*

Isabonny

Re: Ijslanders op de paasveemarkt in Beek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 21:38

Ik heb gezocht en gezocht, maar kon niks vinden op Vikings of Island.
Wel denk ik dat ik de dochter die meereed op Facebook ben tegengekomen. Ik heb haar een berichtje gestuurd, maar heb nog geen antwoord.

Ik heb de trekpaarden wel zien touwtrekken, maar we zijn niet zo lang in de tent gebleven ,dus heb ik je helaas niet gezien. Mss volgend jaar? :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:42

Ja dochter(robin) zit op Facebook vendari ijslandse paarden.

Groetjes genja

JillvdK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:53

Isabonny schreef:
Ik heb gezocht en gezocht, maar kon niks vinden op Vikings of Island.
Wel denk ik dat ik de dochter die meereed op Facebook ben tegengekomen. Ik heb haar een berichtje gestuurd, maar heb nog geen antwoord.

Ik heb de trekpaarden wel zien touwtrekken, maar we zijn niet zo lang in de tent gebleven ,dus heb ik je helaas niet gezien. Mss volgend jaar? :)

Ja,ik zal zeker volgend jaar weer aanwezig zijn met de trekpaarden,en dan ook met mijn shetlander,dan ga ik een vrijheidsdressuur demostratie geven!
Nu al zin in volgend jaar,tot dan! *\o/*

IceViking

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:40

Hallo Allemaal!
Ik heb even een account aangemaakt.
Ik ben de beruchte Robin K. uit N. :P

Ik was aan het zoeken naar foto's van ons, the Vikings of Iceland, van die dag, maar het is toch niet veel helaas :( Heb nogtans erg veel mensen met een camera gezien... Iemand een tip?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 21:06

IceViking schreef:
Hallo Allemaal!
Ik heb even een account aangemaakt.
Ik ben de beruchte Robin K. uit N. :P

Ik was aan het zoeken naar foto's van ons, the Vikings of Iceland, van die dag, maar het is toch niet veel helaas :( Heb nogtans erg veel mensen met een camera gezien... Iemand een tip?

O hallo Robin, zie je bericht nu pas. Tja, ik had je ook al op facebook gevonden en daar zijn wij nu ook vriendjes :D .

Ik heb geen foto's gemaakt, maar misschien liepen er wel fotografen van de organisatie of Gemeente Beek rond. Ik zie nl. wel eens foto's van de Paasveemarkt voorbijkomen in de Gemeentegids.
Op de cover van de Gemeentegids van dit jaar staan zelfs mijn dochter en haar nicht op de paarden *\o/* . Ze waren de fotograaf die voor de Gemeentegids werkt in het veld tegengekomen en die had hun gefotografeerd.

IceViking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:15

Wat leuk!! Weet jij toevallig wie dat is, die fotograaf?

Ik heb heeeel veel mensen met een camera voorbij zien komen, en foto's van onze mooie ijsjes zien maken. Dus ergens moeten die mensen toch wel te vinden zijn...?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 21:35

Nee helaas, ik heb geprobeerd erachter te komen, maar dat heeft tot niets geleid. Jammer, want hij moet meer foto's hebben gemaakt van de meiden galopperend door een veld.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 08:28

Jippie, 22 maart is het weer zo ver! De Paasveemarkt in Beek.

Ben benieuwd of we weer verrast gaan worden met een leuke Ijslandershow.

JillvdK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 08:35

Isabonny schreef:
Jippie, 22 maart is het weer zo ver! De Paasveemarkt in Beek.

Ben benieuwd of we weer verrast gaan worden met een leuke Ijslandershow.

Helaas, dit jaar staan er geen paarden op het programma, maar ezels. Dat heb ik teminste vernomen want wij (de trekpaarden) hebben ook niks van de organisatie van de paasveemarkt in Beek gehoord. :(

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 09:45

Inderdaad, alleen ezels dit jaar. In elk geval ook geen Ijslanders, want de Vikings hadden ook niets gehoord....jammer. Eens kijken of we dan maar met de oltimerrit meerijden met een van onze oldtimers :). Kunnen we daarna nog een rondje over de markt lopen.