Ooit is deze markt begonnen met koeien, maar met de uitbraak van een zeer besmettelijke ziekte (weet even niet meer welke...gekke-koeien ziekte?) hebben ze paarden op deze markt geintroduceerd. Jarenlang kregen we Friezenshows te zien, een enkele keer Haflingers en nu....o.a. Ijslanders (naast Friezen, Arabofriezen, Quarter Horses enz.).
De paasveemarkt wordt steeds leuker
.Heb even een praatje gemaakt, aangezien ik ooit weer aan de Ijslander wil, als mijn Isabelleke er niet meer is (wat hopelijk nog heel lang duurt).
Ik vroeg me af of degene die daar reed met haar familie (fam. K. uit N.
) ook hier op Bokt lid zijn.Ze hadden nl. een paar leuke Ijslanders bij zich die te koop stonden.
Een bruine ruin met blauwe ogen en een schimmel merrie.
Helaas vond mijn man de schimmel merrie al wat aan de oude kant (15 jaar) en de ruin had licht zomereczeem wat met deken goed onder controle te houden was. Ik zelf zit echter niet meer op een eczeempaard te wachten, heb er al 2 van gehad
.Aangezien ze ook nog paarden fokken en ik hopelijk niet 123 op zoek moet voor een nieuw paard (de mijne wordt 20 jaar dit jaar en dan weet je gewoon...ooit houdt het op, maar als het even kan, nu nog even niet!) zou het leuk zijn als ik haar/hun kan volgen.
ik deed zelf ook mee met de trekpaarden(ik was het meisje dat erop reed
)