Hallo allemaal, Eerst maar even voorstellen, Ik ben Elise Groot Koerkamp, ben 17jaar, heb 2 ijslanders thuis en nog 1 van bijna 3 in de begrazing lopen. Ik zit op dit moment in een tussenjaar, uitzoeken wat van studie bij mij past enz. Ben 2 maanden bij stal edda op Vlieland geweest en ik zoek nu een adres in het buitenland om te gaan werken, iemand tips? Het liefst zou ik mn paard meewillen, maar als dat niet kan is het geen ramp. Ik zoek een adresjes met ijslanders. Ben benieuwd!
Je kan RavenIris op bokt eens pb'en, ze heeft een halfjaar in Canada op een ijslanderstal gewerkt en dat is heel goed bevallen
Elisegk
Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-13 17:43
Bedankt voor je reactie! Ik heb haar een pb'tje gestuurd. Heb al vaker gehoord dat in Canada een goed adres zit waar veel nederlandse meiden heen zijn gegaan, al vind ik Canada zelf wat te ver (te duur)
Ik ben ook bij Fitjamyri in Canada geweest en dat is echt een aanrader! Heb ook op IJsland gewerkt, ook hartstikke leuk maar daar moet je wel tegen kunnen. Het is vaak keihard werken, onderschat dat niet.
Daarna ook nog in Denemarken op een stal gewerkt; leuk en gezellig. Mijn advies is om gewoon eens te gaan googlen naar stallen en een mailtje te sturen met de vraag of ze iemand nodig hebben, of iemand weten die nog een plekje heeft Zo ben ik ook aan mijn plekken gekomen.
Oeska
Geplaatst: 31-01-13 18:21
Ik ken iemand die met IJslanders heeft gewerkt in Polen, als je interesse hebt zou ik haar kunnen contacteren. Ik weet eigenlijk niet of ze op bokt zit haha
Super bedankt!! Ik heb ondertussen naar aantal stallen op de site gemaild! Top, Dankjewel!!
_Lindy_
Geplaatst: 09-02-13 22:20
graag gedaan! als je ergens zit en het bevalt goed, zou je het dan willen laten weten? ik ben namelijk ook nog op zoek naar een adresje voor de zomervakantie en misschien voor volgend jaar.
in Tsjechië is een stal met ijslanders en dat is van twee nederlanders. ben er zelf afgelopen jaar geweest en alleen maar positieve ervaringen! http://www.ludvikovcz.com/
Dankjewel, Tcjechie word hem niet, te lang rijden om mn paard mee te nemen. Maar ben ondertussen met aantal adresjes in duitsland aan het mailen! En ik zal je tegen de tijd dat ik ergens zit een pbtje sturen Lindy!
_Lindy_
Geplaatst: 17-02-13 23:37
tof, dankjewel alvast!
_xManadisx_
Geplaatst: 05-03-13 20:41
Hee, jij bent hetnichtje van nynke Is op ijsland zelf werken niets voor je?
haha ja dat klopt! En jij bent die vriendin van Nynke die ijslanders heeft?? Lijkt me wel gaaf een keer naar IJsland te gaan maar nu nog niet, heb ondertussen al een ander adresje dus!
Ja haha, dat ben ik, nouja 1 ijslander, maar had er nog 1 die ik bijreed en heb toen een aantal keer samen met nynke buiten gereden!
Ok, mooi!
lovesigrun
Geplaatst: 11-06-13 16:04
*een beetje laat maar* mijn moeder heeft in Duitsland een tijd lang gewerkt op een ( volgens mij western) manege met IJslanders, ik zou haar eens vragen of dat nog bestaat en hoe dat heet, ze heeft er altijd mooie verhalen over, dus het moet wel wat zijn