prestige iceland new royal zadel opvullen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maritha

prestige iceland new royal zadel opvullen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 15:17

Heeft iemand hier ooit een prestige iceland new royal zadel op laten vullen?

Ik heb dit zadel al enige jaren en merkte pas dat die niet zo heel mooi meer ligt, dus ik naar de ruitersportzaak om op te laten vullen, hoor ik even later dat het niet kan.

Iemand hier hetzelfde probleem gehad, of zijn er zadelmakers die het wel op kunnen vullen. VInd zelf wel raar dat een zadel die nieuw 2000 euro kost niet op te vullen is.

Refagreni

Re: prestige iceland new royal zadel opvullen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:57

Ligt eraan wat voor vulling er in zit. Tegenwoordig zie je steeds meer kussens van latex, daar is niks aan te veranderen. Weet niet hoe het met de Prestige is.

maritha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 17:56

Ik heb nog even goed na gevraagd waarom het niet kon. Maar idd een latex kussen zit erin, en die hoef je niet te laten vullen, die houden hun eigen vorm.

Maar ja lag dus niet meer zo goed op mijn paard, beetje scheef. Ligt dus niet aan het zadel. Ligt aan de rug van mijn paard. Rijd zelf ivm verbouwing huis, nu nog maar weinig dus zal daar wel aan liggen, beetje stijf paard die beetje te dik is.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:04

Ja dat is het nadeel van latex. Kun je niet aanpassen en als het scheef word heb je een probleem. Misschien dat hij idd nu scheef ligt doordat je minder rijd. Er zijn ook onderleggers die je daar tijdelijk voor kunt gebruiken zodat je zadel weer even goed ligt. Misschien dat dat iets voor je is.

maritha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 12:37

Dat is inderdaad misschien wel een goed idee