Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Rianne_Tuck schreef:IJslanders zijn gefokt met als doel lange mensen te kunnen dragen, hun rug en lichaam is hier op aangepast, hierdoor zie je bijna nooit dat het paard er last van heeft. Ik denk inderdaad dat als iemand het paard in de weg zit, dat je het ook wel kan zien aan het paard.
Chaos schreef:Rianne_Tuck schreef:IJslanders zijn gefokt met als doel lange mensen te kunnen dragen, hun rug en lichaam is hier op aangepast, hierdoor zie je bijna nooit dat het paard er last van heeft. Ik denk inderdaad dat als iemand het paard in de weg zit, dat je het ook wel kan zien aan het paard.
Maar een tijd geleden is er toch ook begonnen met de IJslanders in aanleuning in nageeflijkheid te rijden? Omdat men toch wel in begon te zien dat het met weggedrukte rug lopen niet geheel bevorderlijk was? Lijkt me dat wijze van trainen icm. en groot volwassen persoon wel degelijk schade aanricht? Ik denk dat er idd te veel lange mensen rondrijden op IJslanders.
Chaos schreef:Ik heb IJslanders gereden, niet mijn ding. Sterk waren ze wel. Heb er in Griekenland mee gereden enkele dagen.
Wat ik bedoel is dat een houding die niet bevorderlijk is voor het wezen paard + een zwaargewicht = wellicht méer schade.