Tennesse Walker

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Tennesse Walker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 10:20

Hallo ik heb even een vraagje. Ik krijg donderdag een nieuw paard. een tennesse walker. Tennesse walker hebben hele apparte gangen. de walk en de flatwalk en de canter. Ik wil graag de hulpen leren die je moet geven als je die gangen vraagt. ik neem natuurlijk niet aan dat het dezelfde hulpen zijn die je ook in draf en galop geeft?

groetjes Maureen

troi

Re: Tennesse Walker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:22

JE kunt je topic beter bij gangenpaarden zetten. Canter is overigens simpelweg galop.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 10:24

weet ik maar het gaat over het rijden

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:25

heb je dan niet eerst lessen genomen en je verdiept in het ras?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 10:27

maar we kregen hem aangeboden en we hebben ja gezegt. en nu ben ik me helemaal aan het verdiepen :)

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:31

Dus kan je beter je topic bij gangenpaarden zetten ;) Daar gaat het namelijk specifiek over (het rijden van) gangenpaarden :)
Heb je eigenlijk ervaring met andere gangenpaarden?
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de reden dat je een walker hebt gekozen.

Canter is inderdaad galop, en walk (of stepping pace) is gewoon stap. Flatwalk is als het ware de tölt van de Tennessee Walker. Geloof dat je ook nog running walk hebt. Maar blijft iets met een klok en een klepel hoor, aangezien het bij elk gangenpaardenras zo'n beetje weer anders is, heet, anders gereden word en er ook iets anders uit ziet.

Edit: aangeboden? Je krijgt zomaar een tw aangeboden? Word nu wel heel nieuwsgierig naar het verhaal daarachter. Aangezien ze best kostbaar zijn en meestal niet zomaar weg gegeven worden.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 10:39

haha we hebben een gezinshuis en ik woon daar. we doen therapie met paarden met parelli(NH) en we hebben er nu ongeveer 17 staan. ik heb zelf een fjord en we krijgen elke week wel 2á3 paarden aangeboden. omdat we helemaal sjokvol zitten hebben we onszelf beloofd dat we geen nieuwe paarden meer zouden aannemen. een maand geleden nog een nieuwe gekregen (konikspaard). en toen hebben we dat dus belooft maar toen kregen we een tenessee walker aangeboden hier de link waar ze op staat http://www.littleamerica-twh.net/TheLis ... Sweet_Gigi

en dan moet je zoeken op troubles sweet gigi staat ergens links

maar dan mag ik grondwerk met haar gaan doen en ook rijden. dus toen hebben we die ook gekregen en donderdag gaan we haar ophalen. maar ik wildus weten wat de hulpen zijn en idd de stepping pace, flatwal en canter en runningwalk

groetjes maureen

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:49

Ahh ok, wat gaaf!
Ga een beetje offtopic hier hoor, maar wat is over het algemeen de reden dat jullie paarden aangeboden krijgen dan?

Ik heb trouwens getemd dat het topic beter naar gangenpaarden verplaatst kan worden. Daar zitten de meeste mensen op bokt die gangenpaarden/walkers hebben. Die hebben vast nuttigere info voor je haha.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:52

Dus jullie hebben geen plaats maar willen er nog 1 bij? :P Ik volg het niet helemaal meer geloof ik. :+ Heb even op de site gekeken en ze is prachtig zeg.. pfoeh! Neem aan dat ze behoorlijk wat waard is?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 10:55

ok dankjewel allegra. we krijgen paarden aangeboden omdat we een gezinshuis hebben en dat we lessen geven in NH je kan anders beter onze site ff chekken www.humanhorsepower.nl

en ja marloez ik denk dat we nu echt geen paarden er meer bij kunnen hebben haha. ik heb geen idee wat ze waard is want dat gaat mij natuurlijk niks aan. ik ben ook nog maar een 16-jarige haha

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:16

RT-P >> GP

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 11:46

dankjewel!

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:26

Kijk ook eens op de site gangenpaarden.nl
Daar kun je ook info vinden over allerlei gangenpaarden dus ook over de twh

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 14:12

heb ik al gedaan maar daar staat niet hoe je de hulpen moet geven!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:42

maureen16 schreef:
heb ik al gedaan maar daar staat niet hoe je de hulpen moet geven!

Probeer iemand in de regio te zoeken, die met jou samen voor het eerst gaat rijden
Dan kan zij jou aanwijzingen geven. Zo even hier geschreven je moet dit of dat werkt echt niet.
Ieder paard is anders, ook anders aan de hulpen.

Het zou wel ideaal zijn als hij erg makelijk te rijden is, tolt is zo lekker voor een zere rug of als je niet
stabiel zit

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:45

Er zijn hier ook een aantal bokkers met TWH/fokkers, die kunnen je vast ook verder helpen (ff zoekfunctie gebruiken).
En ff vragen bij subforum van gangenpaarden, misschien is er iemand in je buurt je je paar lesjes kan geven er zijn nl behoorlijk wat gangenpaarden in nl (vnl ijslanders maar toch)

staat op de site dat jullie een ijslander met tolt hebben >;)

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:55

Canter is een gewone galop.
De zgn rocking chair canter is een vorm van galop waarvoor het paard zich heel sterk moet verzamelen zodat de achterhand meer draagt, dan stuwt.
Dat is niet echt iets wat je met een speciaal soort hulpsignaal moet vragen, maar meer een kwestie van veel trainen en gymnastiseren.
(Dat geld trouwens ook voor de verschillende vormen van tölt die de tennessee walker heeft.)

wanneer het paard er sterk genoeg voor is, zal het vanzelf een hele comfortabele galop gaan aanbieden. mits de ruiter handig genoeg is om het paard correct te verzamelen en genoeg speed-control heeft.

Als je zelf geen ervaring hebt met deze gangen, dan is het een aanrader om eens te proberen of je ergens les kan krijgen van iemand die veel ervaring heeft met tennessee walking horses. Op een ervaren paard, met de goede begeleiding, kan je dan een keer aanvoelen hoe het hoort.

Succes, En vooral veel plezier met je (prachtige!!) nieuwe paard natuurlijk!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 15:05

dankje! en ik krijg waarschijnlijk ook les van een mevrouw. iik heb er zo een zin in en met wat voor zadel kan je ze rijden? ik heb een boomloos zadel die op allerlei paarden past

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:12

maureen16 schreef:
met wat voor zadel kan je ze rijden?

Met elk zadel dat past!
Ik heb zelf ook een boomloos zadel maar rij eigenlijk altijd met m'n westernzadel.

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:23

Geweldig dat je een TWH krijgt! Als je kennis wilt maken met de gangen en daar meer over wilt leren kun je bijvoorbeeld terecht bij Sandra van Pleasuregaits. Zij fokt TWH's en geeft daarnaast les.
Ik heb zelf ook les van haar gehad en kan het aanraden.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 15:28

ik krijg les van ene danielle van het ketelhuysje en die heeft ook twh's

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:29

Je bedoelt vast Denise ;)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 15:29

JA die beodelde ik hahah