Hoofdstel maat 'IJslander' waarmee te vergelijken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tellie

Hoofdstel maat 'IJslander' waarmee te vergelijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 23:05

Heel leuk. Ben een beetje op zoek naar een leuk nieuw hoofdstel en kom toch telkens weer uit bij een ijslands hoofdstel. Alleen... overal kom ik maat 'ijslander' tegen... en laat ik nou net geen ijslander hebben. :+

Waarmee is maat 'ijslander' te vergelijken? Een cob?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:05

Cob ja, maar vaak zijn ze ruim te verstellen. Mijn beide IJslanders hebben de bakstukken en neusriem op bijna de hoogste gaatjes. Een vriendinnetje van mij rijdt haar haflinger met een IJslanderhoofdstel, geen enkel probleem.

Tellie

Re: Hoofdstel maat 'IJslander' waarmee te vergelijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 09:09

Mooi, dan zou het moeten passen. :j

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:30

Cob is een prima maat om van uit te gaan :j Meeste hoofdstellen zijn ruim verstelbaar dus dat scheeld.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 10:50

Mooi, heb een grote cob/kleine full nodig namelijk. :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:11

Enige waar je even rekening mee moet houden is dat bij sommige hoofdstellen de bakstukken wat lang zijn omdat IJslanders vaak een wat kortere snuit hebben in vergelijking met andere type paarden.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 14:46

Hmm, nouja, ik waag de gok maar. :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:15

Jawel hoor,gewoon doen....heb er hier een met een pony-maat maar de neusriem was wat kort(aansnoer).Sperriem voor gebruikt en dat past uitstekend.Een Cob had wel volledig gepast maar gebruik toch nooit sperriem :P

Dit hoofdstel past mijn andere net niet...iets grotere bakkes :D dus met een Cob maat zit je prima ;)

Wat de bakstukken betreft,dit gaat dan weer om de kleine maat full.Ook dat is geen drama,moet je alleen ander bakstuk aanknopen.Ook geen man ehhhmmm paard overboord :D

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 16:48

Ik hoop er gewoon op dat het gewoon gaat passen. :')

Raden jullie trouwens nog een bepaald hoofdstel aan? Ik zie wel hoofdstellen van 20-30 euro, maar als die kwalitatief bagger zijn.... :+
Echt intensief zal ik er niet mee rijden, meer wat recreatief rondjes hobbelen en wat buitenritjes, dus echt de hoofdprijs wil ik er niet voor neerleggen. :n

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:44

Tellie schreef:
Raden jullie trouwens nog een bepaald hoofdstel aan? Ik zie wel hoofdstellen van 20-30 euro, maar als die kwalitatief bagger zijn.... :+

Deze zijn best goed en vallen ruim. Bovendien zijn ze ook nog betaalbaar. Mooi smal leer met messing gespen. Ze zijn er in zwart en in bruin. Te koop bij http://www.ijslandersport.nl
Ze zijn nu zelfs in de aanbieding zie ik, 55 euro. Heb er zelf eentje geprobeerd maar voor mijn ijslander met smal koppie dus net te groot. |(
Afbeelding

Verder zweer ik bij Topreiter maar dan ben je bijna het dubbele kwijt.

Rianne_Tuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:26

Geen idee of je nog op zoek bent... Maar je hebt ook echte IJslander hoofdstellen, dan weet je bijna zeker dat ie past... Verder hebben wij allemaal cob spullen voor onze ijs.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 22:30

Wat bedoel je precies met échte IJslander hoofdstellen? Wat naar mijn inziens kom ik die altijd tegen als ik op IJslandse hoofdstellen zoek. :P