Vraagje: Is het nog mogelijk om een 13 jarige Ijslander tölt aan te leren, zeker als hij van zichzelf al weinig tot geen tölt laat zien? Is het een kwestie van als het er niet in zin komt het er ook niet uit, of had de tölt wel aangeleerd/getraind kunnen worden maar had dat op jonge leeftijd al moeten gebeuren? Ik ben benieuwd
Is wel mogelijk, maar denk ik beter door een ervaren trainer. Als je het echt van plan bent laat dan iemand met verstand van extra gangen haar rijden en bekijken. Ben benieuwd vertel eens hoe heet je paardje? ouders? groetjes.
Koper
Geplaatst: 03-10-11 22:04
Mijn oud-bijrijdpaard is op tienjarige leeftijd ingetölt, door zijn eigenaar. Dat is wel iemand met heel veel gevoel, en die ook goed kan doseren met de hulpen. Paardje kan best een aardig töltje trekken
Frosti
Geplaatst: 04-10-11 10:59
Ik heb nu 1 van mijn ijslanders die ik te koop heb staan eerst in training bij Pim van der sloot om ingetolt te worden. Mijn ijslander is 10 jaar en is voor die tijd alleen maar als rittenpaard gebruikt in de 3-basisgangen. Het gaat moeizaam om er nu nog wat pasjes tolt uit te halen. De vraag blijft gaat hij ooit tolten. Zelf heb ik jonge paarden altijd wel in kunnen tolten zonder problemen. Dit paard is gewoonweg een wat moeilijker project en lukt mij dus niet zelfstandig. Ik ben van mening om dit dus door een professioneel iemand te laten doen. Het kost geld en is het de vraag of hij ooit gaat tolten, dan is het zonde voor de investering maar het proberen is het altijd waard. Succces!!