Naar verwachting komt eind april/begin mei mijn nieuwe dekhengst aan in NL! Soms komt het zo voor dat je paarden tegenkomt... En dat is mijn verhaal over mijn nieuwe hengst MVF's Golden Venture.
In januari heb ik een bezoek gebracht aan Texas, onder andere aan de stal Blue Bonnet Stables in Cleveland. Met geen enkele intentie tot kopen van paarden, en al helemaal geen hengst, ging ik hier naartoe.
Mijn oog viel al snel op een imposante lichte palomino hengst, die ik nog nooit op hun website had zien staan. het verhaal van hem werd langzaamaan duidelijk. Ze hadden hem ge-erfd van de recent overleden Kathy Parrish, tezamen met 3 andere merrie's. Om een lang verhaal kort te maken, vanaf dag 1 werd ik tot zijn paddock aangetrokken, ging regelmatig bij hem langs en voelde een echte klik. Een dag erna heb ik met hem wat grondwerk gedaan en de samenwerking tussen hem en mij liep fantastisch. Helemaal verliefd was ik op deze hengst. Judy Doss van BBS zag dit ook, en we raakten aan de praat over een eventuele verkoop. Echter omdat het een erfenis betrof zaten er wat haken en ogen aan die eerst uitgezocht moesten worden.
Nu heb ik dan het verlossende woord gekregen, hij mag naar europa!!!!

Ik ben zo ontzettend blij en trots met mijn nieuwe aanwinst, want naast de enorme klik die ik met hem heb, bleken ook zijn bloedlijnen geschikt voor de fok. ik hoop dat ook nog veeeeel jaren van hem te kunnen genieten, veulens van hem te kunnen krijgen, en ook zal hij ter dekking komen te staan

Genoeg gepraat, hier de foto's!!!!

Trotssss