Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar IJslanders zijn toch wel een ras apart lijkt me, waar je toch wat meer kennis voor moet vergaren. 

Maar misschien scheelt het wel dat ik een heel 'diagonaal' paard heb, dat dus vooral draaft. Tölt moet je er echt actief uit rijden. Is wel moeilijk zuiver in tölt te krijgen op hoger tempo. Maar in stap/draf/galop loopt hij automatisch wel heel zuiver dus zolang ik die gangen gebruik merk je geen verschil met een drieganger. En die, nu nog vrij moeizame, extra gang, die zie ik als een uitdaging om uit te bouwen en dan zien we vanzelf wel hoe ver we komen. 

_l_amanda_l_ schreef:het is toch ook zomaar een pony?
Nee, je hebt wel gelijk, maar dat is met alle rassen zo denk ik; ik vind het bv ook zonde als ik een PRE zie met kortgewiekte manen die standaard oefeningetjes moet doen...
Sommige rassen koop je echt omdat die ras-trekjes je zo boeien, en die zou je graa zien bij het betreffende ras
Anne. schreef:Maar ik denk wel dat er een hoop verwarring ontstaat in zo'n IJslanderhoofd als zij draf vraagt en de IJslander gaat schweinen en zij het verschil niet voelt.. zo verpest je zo'n beestje ook lijkt me..
Tellie schreef:Waar les jij dan? heb echt niets kunnen vinden zonder eerst een half uur met de auto te moeten rijden. en gezien het feit dat ik gaan rijbewijs heb kom ik dan niet ver.
Ook niet als een ZZ 5 sterren paard als bosklosser wordt gebruikt
maar dat is mijn mening. Ik vind het ook raar dat men een ijslander heeft zonder het als een ijslander te behandelen, net zoals je (meestal) ook met bijvoorbeeld een franse draver dat doet waar hij goed in is