Rocky mountain horse

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Jenthe_x

Rocky mountain horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 18:07

Ik las op internet dat deze prachtige paarden enorm koel zijn in hun hoofd, betrouwbaar zijn en heel mensgericht en slim zijn.
nu vroeg ik me af of er iemand op bokt zit die dit ras heeft, en of de rocky mountain horses eventueel geschikt zijn als eerste paard en of je er echt op kan rekenen zoals het internet beloofd.
graag ervaringen, ik ben verliefd denk ik.. <3

Jenthe_x

Re: Rocky mountain horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 17:05

Niemand?

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:07

Ik geloof dat hier paar mensen een rocky hebben.
Zijn erg leuke paardjes in amerika heb ik er 1 een maand geleast.
Die was echt alles proof maar er zullen vast wel uitzonderingen tussen zitten :)

"Do you know who you are? Do you know what's happened to you? Do you want to live this way?
All it takes is one person, one patient, one moment to change your life forever.
It can change your perspective, color your thinking.
One moment that forces you to reevaluate everything you think you know.
Do you know who you are? Do you know what's happened to you?
Do you want to live this way?"

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:33

RPA---> GP

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:41

Je kan even kijken in het gangenpaarden huiskamertopic, daar zitten heel veel mensen met een rocky. En op het gangenpaardenforum ook.

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:24

Wij hebben geen Rockies, wel Kentucky Mountain Saddle Horses (familie) en Tennessee Walking Horses. De paarden zijn idd koel in het hoofd en betrouwbaar. Je moet er echter wel rekening mee houden dat het ook 'gewoon' paarden zijn met vluchtgedrag.

Het verschil ten opzichte van bv een KWPN-er is wel duidelijk aanwezig. Bovendien is een Rocky net als een Kentucky, Tennessee en Paso een heerlijk comfortabel gangenpaard.

Sandra
Gangenpaardencentrum Pleasure Gaits
Tennessee Walking Horse ~ Natuurlijk Paarden Houden ~ Voeding

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:38

Op het gangenpaardenforum rondkijken is een goed idee. Ik heb bij Gangenpaardenreestdal in Linde een proefrit kunnen maken op een Mountain Horse. Heel bijzonder.
De extra gang die ze aanbieden is overigens ook heel fijn ;) dus ik zou niet alleen voor het koele karakter naar deze paarden gaan kijken. Als het je alleen om het koele karakter gaat is het zeker de moeite waard om ook andere gangenpaardenrassen uit te proberen.
Rocky's zijn in NL verkrijgbaar maar wel zeer beperkt. Je moet dus maar net geluk hebben dat de klik er is. Anders is importeren een optie vanuit Amerika maar zoals je vast wel begrijpt ;) dat maakt het nog een stuk duurder.
Je kunt ze makkelijker als veulen kopen maar ja.. dan moet je natuurlijk lang wachten voordat je er lekker mee kunt gaan rijden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:46

Ik ken alleen een rockykruising (moeder is een haflinger) en dat is nu een jaarling :P Maar het is inderdaad een heel koel, nuchter, intelligent en allesproof paardje <3 Zo is hij geboren. Het is een zilverappel en hij tölt beter dan mijn IJslander :P Hij heeft veel fans op bokt :j

Er zijn bokkers die rockies hebben... weet alleen niet meer wie ook weer :+

Kickin' my can all over the place
Weet je wat mijn paard kan? Hij kan pannenkoeken maken zonder beslag :j
Vivo por vos <3 Pony <3

https://books.google.nl/books?id=N6dHAw ... er&f=false

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:00

Ik heb 2 Rocky kruisingen (KMSH + PSH). De mengeling met Paso is wat frivoler dan de Kentucky ;)

Sandra

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:06

Ik heb er eentje.....
Het zijn idd erg makkelijke paarden met als bonus een extra gang.
Ik heb nog een jonge merrie, nu 4 jaar oud, nog niet veel mee gereden, maar die aantal keer dat ik er een buitenritje mee maak, is ze onzettend braaf.
Zoals iemand al zei, het blijven paarden, dus vluchtgedrag zit er ook in, alhoewel mijn merrie als ze al schrikt, ze verstijft op de plaats en niet springt en al helemaal niet op een rennen zet.
Ze zijn erg voorwaarts, maar gaan niet met je vandoor, erg mensgericht, alsof ze altijd staan juichen om met je aan de slag te mogen.
Ze leren erg snel.
Er zit wel verschil in de gangen, dus mocht je voor een Rocky gaan, probeer dan meerdere uit.
En zeker als je geen ervaring met gangenpaarden hebt, koop dan liever een ouder paardje wat al bevestigd is in zijn gang.
Er zijn meer mensen op bokt met Rockies. En ook een aantal fokkerijen.
Als je meer wilt weten vraag gerust.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:24

Ik heb een kruising rocky. (kentucky mountain saddle horse)
En dat ís mijn eerste eigen paard.
En ook mijn eerste veulen gelijk. ;)
Dubbele uitdaging maar o zo leuk!

Mijn kentucky is zeer vriendelijk en nieuwsgierig. Komt altijd naar het hek en wil alles ontdekken.
Ik kan er zonder oefenen in de wei bij gaan liggen en haar hoofd verstoppen onder een lap stof, allemaal niet erg.
Als het hard waait wil ze nog weleens wat pit krijgen, maar als ik op zo'n moment met haar loop, zal ze nooit gemeen doen of van me weg willen.
Tja, ik kan er uren over praten..... <3 ;)

Instagram: Rosa_lily_equus
Over Kentucky mountain saddle horse Lily-Rose (drachtig) en appaloosa pony Aster (Drachtig)

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 14:57

Dus toch geweldige paarden :)
nu zit het zo dat ik nooit met een gangenpaard heb gereden, en dat ik nog niet meteen een paard ga kopen. Zijn er maneges waar je ze kan proberen? gewoon, uit interesse?

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:05

Het beste is om je eerst eens goed te laten informeren over de verschillende gangenpaarden en hun bijzonderheden. De meeste gangenpaarden hebben een bijzonder mensgericht karakter.

Je kunt bij ons altijd komen kennismaken dmv een introductieles. Wij zitten een half uur onder Eindhoven.

Sandra

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:07

:= grappig dat steeds dezelfde mensen zich melden :D
(betekend dat er veeeel te weinig mountain horse eigenaren zijn! :D )

Ik heb zelf een kruising haflingerXrocky mountain horse (die Hestejente wss bedoelt :) ).
En ik zeg zelf altijd dat dit paard opgevoed ter wereld is gekomen :).
Hij is heel nuchter, rustig, slim, mensgericht, wil graag voor je werken, kan uuuuuuren stil staan om geborsteld te worden en als ik in de wei sta dan is niets of niemand meer belangrijk voor hem. (en dat voor een jaarling en hengst zijnde zegt al heel wat)
Maar er zijn al heel wat topics over (Rocky) mountain horses en ze beginnen volgens mij echt een opmars te maken (ik zag er vandaag zelfs een aantal te koop op marktplaats, wat vorig jaar niet te vinden was :) )

Hier wat meer topics en info over ze :)
[GP] Rocky/ kentucky mountain horse
[GP] gangenpaard en rugklachten
[GP] Info Rocky Mountain horse
[GP] Kleuren en gangen Rocky Mountain horses

PROUD to be FOUD!
Owner of a custom made HaLflinger named: Gráni!
[ITP] Gráni von Graustein RMHXHaf hengst
[ITP] Een avondzonnetje en 2 prachtige paarden...

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 07:34

ook even een reactie vanuit hier, bij ons kan je rocky en kentucky mountain horses uitproberen en met diverse paarden kennis maken. HIerdoor krijg je ook een goed beeld van het basis karakter maar ook hoe ze onderling weer kunnen verschillen.

We hebben op het moment 6 Rocky's, 2 Kentucky's, 1 gangenpaarden mix, 1 jaarling Rocky en 2 Kentucky veulens. Ook nog een Spotted mountain horse :) (bonte editie ;))

Voor meer info mag je me ook mailen :)

[EA-CO] Rocky & Kentucky Mountain Horses (gangenpaarden)
Gangenpaarden Reestdal - http://www.gangenpaardenreestdal.nl
Fokkerij - Training - Import van Mountain Horses (gangenpaarden)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:42

Ik heb 3 Rockies lopen. En een Kentucky veulen.
Ben jaaaren geleden al gevallen voor dit ras, vanwege de bouw, karakter en gangen :+:
Heb er ook aantal geimporteerd vanuit de US.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:25

Mocht je een keer in Zuid Frankrijk komen,kom dan langs! :D

Te koop: rocky mountain horses
NIEUW:http://www.rockymountainhorse.fr/

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:14

Ik meld me!
Wil al mijn hele leven een Rockey <3 Waar hij vandaan moet komen en hoe duur hij is boeit me niet, maar ik wil zo'n prachtpaard!
Het lijken me heerlijke dieren. Lekker uithoudingsvermogen, heerlijk voor vrijheidsdressuur, en perfect voor mijn snert rug!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:23

@Marit: Ben je al aan het sparen? ;)

PROUD to be FOUD!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:36

Haha Ja :) Ik wil eigenlijk het liefst naar Amerika voor een paar jaar om daar een paard te kopen, en daar Amerika mee te verkennen en daarmee conditie op te bouwen. Daarna gaat ie mee naar Nederland en wil ik endurance gaan rijden en met zo min mogelijk tuig door het leven gaan :)
Ja, ik heb het al helemaal uitgestippeld :D

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 18:53

Nou, nou! Je weet wel hoe groot Amerika is? En je eerder een vliegtuig nodig zou hebben ipv een pony? ;)
Een tijdje terug was er een enorme uitverkoop van rocky's in Amerika (dat zou nog steeds wel zo zijn).
Waarom zou je geen rocky uit NL willen hebben?

PROUD to be FOUD!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:14

Omdat ik een lang bezoek aan Amerika zo kan combineren met een paard. Ik ga natuurlijk niet heel Amerika door :') Ik wil daar gewoon op een ranch gaan staan, en daar trektochten maken. :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:18

Maar dat hoeft toch niet perse met je eigen paard? }:0 Denk er even aan dat je klauwen met geld kwijt bent aan alleen het importeren van zo'n paard.

Kickin' my can all over the place
Weet je wat mijn paard kan? Hij kan pannenkoeken maken zonder beslag :j
Vivo por vos <3 Pony <3

https://books.google.nl/books?id=N6dHAw ... er&f=false

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 20:44

@Marit: Import kosten en alles regelen is ook niet niks.
Maar het schijnt dat een rocky importeren op dit moment bijna even duur is als een rocky uit NL kopen (geen idee of het echt zo is).
Aan de ene kant lijkt het mij ook wel leuk, aan de andere kant is een paard in NL kopen en naar Amerika op vakantie gaan veel makkelijker en voordeliger :')

PROUD to be FOUD!

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:10

@Marit: Als je de mogelijkheid hebt en je kan het (financieel dan) zou ik zeggen, DOEN!!!!
Wat let je om naar Amerika te gaan, paar fokkers te bezoeken je droom Rocky te kopen en die daar in stalling laten staan daar mee rijden, kun je ook les krijgen van de trainers daar en daarna het paard importeren naar hier. Why not?!?
Heb zelf 2 Rockies geimporteerd en het ligt er helemaal aan waar je Rocky staat in Amerika, bloedlijn, training, showervaring etc. bepaald hoe duur je Rocky is. Of je nou een oude fokmerrie koopt of een tophengst van weet ik hoeveel dollars, de import kost blijft toch.
En daarbij heb je veel meer keuze dan hier. (heel veel meer)
Denk dat je niet goedkoper uit bent hier een Rocky te kopen dan importeren.

Veel mensen kopen hier een Rocky, omdat het te duur of te veel moeite/tijd kost om naar Amerika te gaan en helemaal uit te pluizen hoe dat importeren gaat. Hier is het makkelijk, gaat naar de fokker, zoek je paard uit, kan hem direct zien, eventueel rijden etc. Via Amerika moet dat dan aan de hand van foto's/video's wat toch wel riskant is, omdat je niet weet wat je krijgt. En voor veel zit het er dus niet in, 'even' naar Amerika te gaan. Maarja, in Europa zijn nog maar weinig Rockies, dus dat handje vol wat te koop aangeboden staat, zijn meestal veulens, als er al een merrie te koop staat, meestal dus een fokmerrie, veel keus is er niet. Maar ligt er ook aan, wat je wil met je Rocky, als je wil fokken, richt jeje toch meer op de afstamming en hoe het dier uitziet/karakter, wil je alleen maar een betrouwbaar rijpaardje, dan maakt de afstamming al een heel stuk minder uit, uiterlijk ook. Als die dan maar braaf is en een goed karakter.

Maar nogmaals, als je kan, DOEN!