ijslander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ladyharma

ijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 21:54

halloo!

heeft iemand hier verstand van Ijslanders?
ik vind ze zo cool alleen ben erg benieuwd of ze moeilijk te rijden zijn..

xx.,

Sientje

Re: ijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:56

Het zijn net gewone paarden, de ene wel de ander niet. Het rijden van gangen is wel iets wat je apart moet leren. Verder zijn de meeste IJslanders onder het zadel aardig temperamentvol.

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:45

ey, ja ik heb wel geen ervaring, mar heb er wel al opgereden, ze zijn meestal wel temperamentvol!

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 14:43

cool!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 22:44

Je zou natuurlijk ook kunnen vragen: zijn friezen makkelijk te rijden :+ Heus niet alle IJslanders zijn hetzelfde, net als bij elk ander ras.

IJslanders zijn hele onafhankelijke paarden. En over het algemeen redelijk nuchter. Als dat bij je past kun je er zeker een fijn rijdier aan hebben ja. Ik wil niet anders meer. Maar hoe fijn mijn paard ook is, en hoe netjes bijvoorbeeld mijn zus ook rijdt, een IJslander is aan haar niet zo besteed. Dus het is maar net wat je zelf leuk vindt. Een grote bos manen en een stoer uiterlijk is leuk maar dat is maar de buitenkant he ;)

Eagle74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:48

Wat ze zeggen de een is cool en nuchter en de andere een wat drukker en ze zijn vaak wel sterk. Maar de meeste willen graag voor je werken en als je er eenmaal op gereden heb wil je niet anders.