Besmannick hoeve gesloten ????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fenja

Besmannick hoeve gesloten ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 13:14

Heeft iemand enig idee wat er met de fam haas aan de hand is. Ik Wilde daar binnenkort weer een ritje maken maar zie op hun site die tot nader order gesloten is.
Ik wil wel bellen maar beetje raar want je ziet het met grote letter op hun site staan en weet niet of dat al lang zo is.
Heeft hier iemand meer informatie

Groetjes yvette

Roosje_

Re: Besmannick hoeve gesloten ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:51

Misschien een mailtje sturen?
Dan val je niet zo met de deur in huis, maar krijg je misschien wel duidelijkheid. Fam Haas kennende denk ik niet dat ze dat erg vinden, en misschien zelfs wel op prijs stellen :)

fenja

Re: Besmannick hoeve gesloten ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 13:43

Ik dacht dat er mensen ook hier op bokt zitten die regelmatig daar komen vandaar dat ik mijn berichtje hier heb geplaatst. Een mailtje sturen heb ik inderdaad aan gedacht, echter is een mailtje sturen een beetje zinloos als het bedrijf al meer dan een half jaar dicht is. Bovendien om te mailen moet je op hin eigen site zijn voor het meiladres en daar zag ik het bericht staan dat ze gesloten zijn.
Vandaar gewoon de vraag hier op bokt.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:57

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 13:31

BarbaLala schreef:
Klopt, alle paarden zijn verkocht.
Op 2 merries en een veulen na.
Een deel van de paarden staat of stond te koop in duitsland:
http://www.gestuet-norderheide.de/sites/aktuell.php

Volgens mij zijn ze helemaal gestopt.
Heel erg jammer, maar begrijpelijk. :)

Hoezo begrijpelijk snap het niet helemaal kan je wat meer uitleg geven?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:06

Nouja, ze hadden zo onwijs veel paarden en zoveel werk eraan, vooral ook in Sellingen, alles stond ergens anders; kuddes waren opgedeeld over verschillende stukken land her en der.
Ik weet dat Gerrit en Froukje al lang wilden minderen, ze worden ook een dagje ouder natuurlijk ;)
Kan me goed voorstellen dat je dan geen zin meer hebt in zwaar lichamelijk werk (of aankan) en grote verantwoordelijkheden.

Vergis je niet in hoeveel tijd en kundigheid het kost om getalenteerde paarden op te (laten) leiden en op niveau te houden en daarnaast nog alle merries, veulens, en de ritten, kampen.

Vind het heel erg jammer, want door en bij hen is mijn IJslands vuur echt opgelaaid.
Zij waren zo goed en kundig, en bovendien enthousiast! :)
En natuurlijk ook de fijn te rijden paarden altijd.