Mijn pony wordt nu ingereden, en voorlopig zal dat inhouden dat hij alleen maar stap/draf en een beetje galop hoeft te doen. Maar over een tijdje, als hij wat meer gewend is, dan wil ik natuurlijk wel proberen om er een tölt uit te rijden.
Pas over een jaar of 2 wil ik een op maat gemaakt zadel aanschaffen, vandaar dat ik nu een degelijk en betaalbaar zadel wil.
Helaas is het vanwege de bouw van mijn pony niet zo makkelijk om een goed zadel te vinden in een lagere prijsklasse. Maar een wintec met vlakkere kussens lijkt tot nu toe nog het beste te liggen.
Nu twijfel ik dus heel erg tussen een dressuur of een veelzijdigheidsmodel. Dressuur zou beter zijn bij gangenpaarden, maar mij persoonlijk spreekt een vzh-zadel meer aan omdat ik graag af en toe een sprongetje maak met mijn pony.
Dus nu zou ik graag wat ervaringen, voor/nadelen horen.

(dit topic zet ik trouwens bewust hier neer, en niet bij harnachement omdat hier natuurlijk meer gangenpaardenliefhebbers zitten)
, maar ik hoor wel heel vaak dat de schoudervrijheid zo belangrijk is, en daarom een dressuurmodel geschikter zou zijn.
Dat durf ik nu nog niet aan ivm groei.