Kennismaken met de Tennessee Walking Horse

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Kennismaken met de Tennessee Walking Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 13:16

Hallo allemaal,

Ik zou graag kennismaken het het ras TWH. Nu heb ik al hier en daar op internet rondgekeken en inmiddels heb ik begrepen dat er in Nederland e.o. niet zo heel veel stoeterijen/eigenaren zijn van de TWH.

Daarom zou ik graag tips krijgen over waar ik het ras eens kan bekijken en wellicht wat meer informatie kan krijgen. Uiteraard zou ik ook heel graag eens op een TWH zitten, dus ook daarvoor krijg ik graag tips :).

Alvast bedankt!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:21

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:26

Hi Sonja,

We hadden elkaar al 'gesproken' via PB ;)
Ik heb een volwassen TWH merrie, een veulen en een jaarling staan dus je bent welkom hier in Brabant. Rijden op Moon lukt alleen pas weer als de sneeuw weg is :(
In België, over de grens bij Eindhoven, is verder nog een grote stoeterij, Pleasure Gaits, waar iig meer dan 10 walkers te zien zijn. De eigenaresse, Sandra, zal je ook alle ins en outs van het ras kunnen vertellen. De vader van mijn jaarling en veulen staat overigens daar.

*edit* link van Pleasure Gaits staat hierboven dus en de link naar onze website staat in mijn onderschrift.

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:29

Weten jullie dat onze gecertificeerde Rocky Mountaint Horse hengst Black Hill's Gold ook Tennessee Walker bloed heeft? Een aantal hele mooie Tennessee Walkers zitten in zijn bloedlijn, en daar zijn wij heel trots op! :# Hij heeft ook een uitgesproken Tennessee Walker look...

Hopelijk werkt deze link dan helemaal onderaan zie je de Tennessee Walkers in zijn stamboom *D : http://www.rockymtnhorse.org/rmhPedigree.asp?reg=2004011996&level=6

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 16:13

Jodi: Bedankt voor de site, die was ik ook al tegengekomen inderdaad. Wellicht dat ik een kijkje ga nemen op de open dag, dan
moet ik alleen wel wachten tot mei 2010 ;(
Mariska: Ik zou ontzettend graag een keertje komen kijken, woon zelf in Arnhem maar ik beschik over een autootje dus dat is geen
probleem ;) Toby is geweldig en jullie veulen ook! Het belangrijkste is niet eens zozeer het rijden, maar meer dat ik een beeld
krijg van het ras. Ik ben al op bezoek geweest bij stoeterijen met andere rassen maar twijfel nog steeds over of dat 'mijn'
rassen zijn. Heb zelf nog nooit op een gangenpaard gereden maar ik lees en hoor er alleen maar goede dingen over. Dus
vandaar de interesse! :o

Wachtff

Re: Kennismaken met de Tennessee Walking Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:17

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 16:28

Royen schreef:
Misschien is dit ook wat voor jou:
[EA-CO] Gangenpaarden-dagen 13 en 14 maart, linde (dr)
Alleen zit er geen TWH bij maar wel vergelijkbare rassen ;)
Ik geloof dat ze nog enkele kijkers plaatsen over hadden :=

Hé dat is leuk! Alleen is deelnemen dan natuurlijk leuker dan kijken... Maar wel iets om in de gaten te houden, dank je!

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:14

Sonja89 schreef:
Mariska: Ik zou ontzettend graag een keertje komen kijken, woon zelf in Arnhem maar ik beschik over een autootje dus dat is geen
probleem ;) Toby is geweldig en jullie veulen ook! Het belangrijkste is niet eens zozeer het rijden, maar meer dat ik een beeld
krijg van het ras.

Je bent welkom :D
Als je iets af wilt spreken, kun je me een PB of mailtje sturen.
We hebben hier ook Mangalarga Marchadors staan. Dan maak je ook meteen kennis met een ander gangenpaardenras.
Sonja89 schreef:
Ik ben al op bezoek geweest bij stoeterijen met andere rassen maar twijfel nog steeds over of dat 'mijn'
rassen zijn. Heb zelf nog nooit op een gangenpaard gereden maar ik lees en hoor er alleen maar goede dingen over. Dus

Rondkijken is zeker aan te raden.
Zo heb ik destijds ook meerdere gangenpaardrassen bekeken en bereden en kwam ik uiteindelijk op de Tennessee Walker uit. En mijn vriendin op dezelfde manier juist bij de Mangalarga Marchador.
Smaken verschillen toch :+

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:18

TheMagicLine schreef:
Weten jullie dat onze gecertificeerde Rocky Mountaint Horse hengst Black Hill's Gold ook Tennessee Walker bloed heeft? Een aantal hele mooie Tennessee Walkers zitten in zijn bloedlijn, en daar zijn wij heel trots op! :# Hij heeft ook een uitgesproken Tennessee Walker look...

GJ, ik zie Pride Of Midnight in zijn lijn zitten.
Leuk! Die zit ook in de pedigree van mijn drie walkers :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 18:21

Mikkee schreef:
Sonja89 schreef:
krijg van het ras.

Je bent welkom :D
Als je iets af wilt spreken, kun je me een PB of mailtje sturen.
We hebben hier ook Mangalarga Marchadors staan. Dan maak je ook meteen kennis met een ander gangenpaardenras.
Sonja89 schreef:
Ik ben al op bezoek geweest bij stoeterijen met andere rassen maar twijfel nog steeds over of dat 'mijn'

Rondkijken is zeker aan te raden.
Zo heb ik destijds ook meerdere gangenpaardrassen bekeken en bereden en kwam ik uiteindelijk op de Tennessee Walker uit. En mijn vriendin op dezelfde manier juist bij de Mangalarga Marchador.
Smaken verschillen toch :+

Ik zal je deze week even een pb sturen :D Nouja, dit is de eerste keer dat ik aan het kijken ben naar gangenpaarden, hoor! Hiervoor heb ik respectievelijk gekeken naar de Fries, PRE en PRM (Pura Raza Menorquina).

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:54

het is wel een soort van virus, die gangenpaarden, dus een waarschuwing vind ik wel op zijn plaats ;).
Toby is een erg leuk ventje, de eerste maanden van zijn leven woonde hij bij ons, leuk om dat stuk mee te mogen maken, nu staat hij super tussen oa leeftijdsgenootjes om zo mooi verder te ontwikkelen.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:42

Hahah, echt een virus ja :+

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 16:21

Bedankt voor de waarschuwing, maar ik vrees dat het ietsje te laat is :+

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 16:57

Mocht je Rocky Mountain Horses willen zien dan ben je ook hier welkom hoor. Mijn paarden staan in Ede(gld), buurt van Arnhem :P

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 21:18

Zamora schreef:
Mocht je Rocky Mountain Horses willen zien dan ben je ook hier welkom hoor. Mijn paarden staan in Ede(gld), buurt van Arnhem :P

Bedankt voor de uitnodiging! Ik ga beginnen met de TWH en ik zal daarna sowieso even wat van me laten horen ;) Lief van je!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:50

graag gedaan en je kan me altijd pb`n :P

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:43

Hoi Sonja,
Je bent natuurlijk van harte welkom om kennis te maken met de Tennessee Walker. Daarvoor hoef je echt niet te wachten tot de open dag.

Neem gerust even per email of telefoon contact op en dan plannen we een afspraak.

Tot snel!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 16:18

Pleasuregaits schreef:
Hoi Sonja,
Je bent natuurlijk van harte welkom om kennis te maken met de Tennessee Walker. Daarvoor hoef je echt niet te wachten tot de open dag.

Neem gerust even per email of telefoon contact op en dan plannen we een afspraak.

Tot snel!

O dat zou helemaal geweldig zijn, ik word er verlegen van! Ik ben nu een afspraak aan het plannen met Mariska, zodra deze staat neem ik direct even contact op (ben ook errug benieuwd naar Potter).

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:30

Hihi.
Sonja gaat gewoon een rondje Nederland-België doen om gangenpaarden te bekijken! Gaaf :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 21:40

Haha hartstikke leuk toch :D Heerlijk, rondtuffen en paarden kijken! Ben erg benieuwd :)

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:58

Misschien kom ik je nog tegen want ik had ook een rondje op het program staan :+

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 23:24

jodi schreef:
Misschien kom ik je nog tegen want ik had ook een rondje op het program staan :+

Vanuit Frankrijk? Ik mis hier iets geloof ik :+

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:33

Sonja89 schreef:
Haha hartstikke leuk toch :D Heerlijk, rondtuffen en paarden kijken! Ben erg benieuwd :)

En hartstikke slim van je! Heel veel succes!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 08:36

tja, rondkijken is altijd wijs, word er nooit dommer van en is vaak nog gezellig ook, hihi

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 12:18

Gezellig is het meestal zeker :j En leerzaam ook! Ik heb nog nooit van mn leven een eigen paard gehad dus ik ben nogal angstig om eraan te beginnen... Vooral omdat mijn familie en vrienden er ook de ballen verstand van hebben, dus ik moet het echt helemaal alleen doen. En dan is het wel fijn om met wat mensen te praten die er wat van weten :+