Dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Springruit06

Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 10:31

Ik vroeg me af of er mensen zijn die hier echt dressuurwedstrijden etcetera rijden met hun ijslander, en in welke mate. :) Ik lees hier namelijk nooit iets over.

pluklief

Re: Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:53

Ik ben het wel van plan, als ze wat verder is tussen de training wil ik graag volgend jaar winter tussen de paarden in de B gaan starten. Puur voor de lol :)

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 16:43

Een paar weken geleden zag ik op dressuur concours in Nistelrode een ijslander mee rijden (klasse b dressuur), ze had ook nog een winstpuntje gereden :) Tussen de paarden.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 22:43

Leuk om te horen :) Ik rijd nu vooral dressuur met mijn ijslander. Ben inderdaad ook van plan voor de gein eens een wedstrijdje te rijden, om te bewijzen dat we dat gewoon kunnen 8-)
Daarna gaan we wel aan de slag met de tolt.. kan nog wel even wachten :Y)

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:31

Ik rij om de week ijslanderles en om de week dressuurles, echt een hele fijne combinatie.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 19:50

Ja lijkt me fijn, van wie heb je les als ik vragen mag?

Breumelhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:37

Ik rijd L1 dressuur met mijn IJslander, nu 7 winstpunten!
De laatste wedstrijd was ik 1ste geworden, ik was echt trots op hem! :o

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:39

vinurr schreef:
Ik vroeg me af of er mensen zijn die hier echt dressuurwedstrijden etcetera rijden met hun ijslander, en in welke mate. :) Ik lees hier namelijk nooit iets over.

Ik ben een keer een meisje tegengekomen toen wij op een paardencamping stonden. Ze was gewoon lekker (netzoals ik) in de bossen aan het rijden.
Maar op die camping was ook een bak, waar ze om de dag trainden ,ze was met haar ijslander L2+5 in anderhalf jaar :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 00:37

Ik durf niet := Tuurlijk zou ik mijn paard kunnen gaan trainen, en een startkaart aanvragen, maar ik zie me al in de ring verschijnen zeg, tussen de huizenhoge dressuurpaarden :Y) Gelukkig heb ik ook totaal die ambitie niet. We zouden het wel kunnen maar de behoefte is er niet zo. Als die er wel was geweest had ik ook denk ik geen IJslander gekocht, maar een sportpaard :)

maensa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:06

ik heb ook wel eens een ijslander op een dressuurwedstrijd gezien.

Haera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:00

Ik doe geen wedstrijden met mijn IJslander. Maar ze loopt wel super mooi. Je zou misschien ook een echt IJslander wedstrijd kunnen doen.
Afbeelding
Dit is mijn IJslander Haera

dippie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:15

mirkip schreef:
Een paar weken geleden zag ik op dressuur concours in Nistelrode een ijslander mee rijden (klasse b dressuur), ze had ook nog een winstpuntje gereden :) Tussen de paarden.

dat zal ik geweest wezen met mijn ijslander!! :D en dat voor een stijve 5 ganger, die ik heb moeten leren draven.
tussenstand is B + 3. mijn doel is L1 met winst, denk nl niet dat er echt veel meer in zit voor mijn paardje. M wordt teveel gevraagd voor mijn merrie, maar ben er heilig van overtuigd dat heel veel ijslanders goed mee kunnen komen in de dressuursport.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 09:22

Ja kan goed zijn :D
Met een voskleurige ijslander?
Wel echt een leuk beestje!

dippie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:30

mirkip schreef:
Ja kan goed zijn :D
Met een voskleurige ijslander?
Wel echt een leuk beestje!

ja ik heb een vos merrie (lichte koffievos) met druipkol en snep. aan de grote kant nl 1.45.
heb tijdens de wedstrijden aan beide kanten de manen in een mat gevlochten zitten.

Afbeelding

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:13

Ja jij was het ja :D
En je had een blonde dame bij je die je dressuur insctuctrice was, of in ieder geval even hielp, kan dat kloppen?

Ik was de ringmeesteres :7

dippie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:49

mirkip schreef:
Ja jij was het ja :D
En je had een blonde dame bij je die je dressuur insctuctrice was, of in ieder geval even hielp, kan dat kloppen?

Ik was de ringmeesteres :7

ah, ik kan je me nu wel voor de geest halen. :o
het is inderdaad mijn instructrice die ik alweer een paar jaar heb en mijn paard en ik goed kent. ze hoeft maar te kijken en weet meestal heb probleem zo te vinden en op te lossen.
ik moet tijdens de wedstrijd meer ontspannen, dan draaft mijn paard beter en niet in een te hoog tempo willen rijden.
begin februari hoop ik weer op wedstrijd te kunnen en dan begin ik weer bij de avenir.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:06

Leuk misschien zie ik je dan weer! Meestal help ik wel op hun wedstrijden.
Jou instructrice heeft heb ik ook wel eens op wedstrijd daar gezien, wel een leuk mens ;)
Ja je paard ging in een rap tempo de baan door :D Maar beter te snel dan te langzaam (vind ik persoonlijk ;) )

lesleygjof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 17:34

Geen idee of iemand nog op deze topic kijkt, maar nog even een foto van mijn ijslander.
Ik rijd alleen maar dressuur en springen, want door een vroegere eigenaar, die haar te vroeg heeft ingereden is het voor haar niet mogelijk om te tolten. Heeft iets met haar rug te maken ofzo.
Ben nooit echt gestart, omdat ik niet over het vervoer beschik, maar zou het maar al te graag willen.
Heb op onderlinge dressuurwedstrijden L proefjes gereden en ook gesprongen.
Ben van plan als ik vervoer kan regelen dit jaar met wedstrijden zuid mee te doen met de dressuurproefjes.
Afbeelding
Groetjes