jullie hulp gevraagd!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjans

jullie hulp gevraagd!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 22:20

Hallo allemaal,

Ik heb zelf geen ijslander (of ander gangenpaard ;) ) maar een E pony met een korte rug (42 cm) én een singelgroeve die erg ver naar voren ligt. Van allerlei zadels heb ik al geprobeerd, niets past goed. (Daarnaast wil ik een zadel waarbij het zwaartepunt niet naar achter ligt én wil ik een zo vlak mogelijke zit.)
Nu ben ik me aan het oriënteren op een ijslander zadel maar heb geen flauw idee waar ik iemand kan vinden die naar mij toe kan komen met verschillende zadels zodat ik goed kan passen.
Weten jullie iemand die deze service bied?
Ben zelf woonachtig in zuid limburg en heb niet de mogelijkheid zelf het land door te gaan met mijn pony.

(Esther Groen heb ik al met de Massimo Tölt II laten komen; op zich pastte het zadel Finnan wel maar zat het zwaartepunt te ver naar achter. Met Prydi heb ik contact gehad maar zij reist niet door het land...)

Bedankt voor het meedenken!
Marjan

modirlief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:44

Anoniem

Re: jullie hulp gevraagd!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:25

Heb je al gedacht aan een ergonomische of een banaansingel? Het zwaartepunt zit bij de meeste IJslanderzadels ver naar achteren.

groetjes, [***]

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:47

Oei, in Zuid-Limburg zou ik het ook niet zo gauw weten. Atorka heeft geloof ik wel af en toe dat ze het land in gaan, op afspraak. Over Martine Liefstingh ben ik niet zo te spreken.
Maar even over de singelgroeve: voor mijn paard (een IJslander ;) met ook een singelgroeve die verder naar voren ligt dan de singelstoten leuk vinden) heb ik een banaansingel. Echt een geweldige uitkomst is dat! Succes met zoeken :)

siskeh

Re: jullie hulp gevraagd!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:50

Misschien zou je naar een Wow-zadel kunnen kijken?
Wel een beetje afhankelijk van je budget natuurlijk..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:51

:)* In Duitsland zullen misschien ook wel IJslanderzadelpassers in de buurt te vinden zijn?