Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
haukieboy schreef:Nou, lieve prijzen vind ik tot 4000 euro, daar koop je toch geen rocky voor. Alleen maar gigantische prijzen van 8500 tot 10000 euro. Ik heb er ook heel erg naar gezocht. Dus ons tweede paardje is toch weer een IJslander geworden. En we zijn erg blij met hem.
CrazyCat schreef:Nou zie je toch ook regelmatig rockies voor lagere prijzen dan enkele jaren terug. Ik heb mijn ruin ook niet voor de hoofdprijs te koop staan hoor (8500 euro). Maar goed ik ben particulier en goed huis vind ik het belangrijkste.
Als ik kijk naar wat ik kwijt was aan een merrie importeren vanuit de US dan vind ik nog steeds een prijs rond de 10000 -11000 euro voor een goed gereden zilverappel rocky realistisch.
CrazyCat schreef:haukieboy schreef:Nou, lieve prijzen vind ik tot 4000 euro, daar koop je toch geen rocky voor. Alleen maar gigantische prijzen van 8500 tot 10000 euro. Ik heb er ook heel erg naar gezocht. Dus ons tweede paardje is toch weer een IJslander geworden. En we zijn erg blij met hem.
Als je rekent dat je voor een rocky in de US tussen de 5000 en 10000 dollar betaald. De vlucht nog eens 5000 euro is en rond de 1000 euro belasting, vind ik 8500 tot 10000 euro toch een schappelijke prijs hoor. Het is veel geld ja dat zal niemand ontkennen.
En ze zijn er wel goedkoper nog hoor, maar dan toch weer niet in het kleurtje dat ze dan willen want het moet dan ook nog perse zilverappel zijn en liefst zo blond mogelijk.
haukieboy schreef:Ja, maar er zijn ook rockys die hier in Europa gefokt zijn. Dan is het toch niet nodig om aan een importprijs vast te houden?
joyfordogs schreef:de QH is beduidend goedkoper, gemiddeld gezien dan een gemiddeld gangenpaard.
Tenzij het kampioenen zijn of door trainers gereden met veel aanzien.
Ik snap het investerings stuk, echter denk ik dat je ook kunt kijken naar de mensen waar je ze voor fokt, je zult ook vraag moeten hebben. Wanneer de prijzen dalen, word het ras ook toegankelijker en minder exclusief.