[FOTO] verzameltopic gangenpaarden II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

treeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:48

Ach eigenlijk van elke kleur eentje :P :P :P :D

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 00:10

Wat leuk al die gangenpaardjes <3 Ik was als een blok gevallen voor de Rocky Mountain horse, alleen ik ben gegaan voor een hele goede tweede : een ijslander (ook beter voor mijn portemonee := ). En zoals eerder gezegd in dit topic, kleurtjes zijn leuk, maar "een goed paard heeft geen kleur". Ik ging dus eigelijk er vanuit dat ik een lieve zwarte of een brave wildkleur ijsco tegen het lijf zou lopen (ik ging voor karakter en niet voor geslacht of kleur), maar uiteindelijk heb ik deze mooie dame gekocht om haar lieve zachtaardige karakter. Het is een klein beetje een toverballetje:

Lente
Afbeelding
Zomer
Afbeelding
Herfst
Afbeelding
Winter
Afbeelding

Misschien niet zo goed te zien op de foto's, maar in de zomer wordt ze tegen goudkleurig aan en in de winter heel licht, bijna wit.

Edit: waarom veel mensen geen schimmel willen is vaak omdat ze zo vies worden en moeilijk schoon te krijgen zijn. Tenminste, dat is wat ik hoor. De reden van mij om liever geen schimmel te nemen.... Tot ik dit varken had.... _O- :

Afbeelding

joyfordogs

Re: [FOTO] verzameltopic gangenpaarden II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 08:32

haha, zwarte paarden kunnen er heel erg stoffig uitziet. Elke kleur heeft zijn voors en tegens.
ik vind het wel wat hebben, paarden die lekker vies zijn, vaak hebben ze er heerlijk van genoten.
Dit soort vies, vind ik ook anders dan het vies van een stalpaard die noodgedwongen in zijn eigen vuil moet liggen.

mooi paardje joh!!
en ik snap dat dit butget technisch gezien, een stuk gunstiger is dan een RMH, ik blijf schrikken van die prijzen.
Kijkend naar bv onze Coracao nu, 3 jarige MM ruin met leuke CV, met vraagprijs nu van 6500,-.
Dat is al geen koopje, maar in gangenpaarden land, niet de duurste.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:14

Mooie Lente !

Budget was bij mij ook de reden om voor de IJs te gaan. Vond die al duur genoeg voor een wandelpaardje. :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:24

Lente is knap hoor! Zijn IJslanders niet ook best aan de prijs? Ik weet, niet zo duur als RMH maar toch :) Mijn eerste pony was een IJslander, en we kregen in 2006 een heel voordelig aanbod van een 2jarige wildkleur IJslander-hengst, prachtig dier en heel mooi gebouwd met een enorme bos manen maar 'helaas' hadden we net een maand daarvoor mijn Arab gekocht. Maar met haar ben ik ook dolbij :+ En hopelijk is ze nu drachtig van een RMH en anders proberen we het volgend jaar weer.

En omdat dit een fototopic is, mijn IJslander Dottla, is 29 jaar oud geworden en mijn eerste pony:

Afbeelding

Afbeelding

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:26

IJsjes zijn ivm driegangers idd ook aan de prijs (al schijnt een rasechte PRE of Lusi duurder te zijn hoor), maar scheelt toch een stuk ivm de Amerikaanse rassen. MM's zijn nog betaalbaar, maar RMH en TWH zijn gewoon schandalig duur. Prijzen van PP en PF ken ik niet zo.

Maar bon, dat is mijn persoonlijke mening, over dat schandalig duur zijn. :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:28

ben het met je eens in dat opzicht :D

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:39

Omdat er van de IJslander een hele hoop zijn heb je veel meer prijsdifferentiatie. Met een beetje mazzel koop je een jong paard van 2500/3000 (4 jarig, groen of net zadelmak) maar je hebt ook uitschieters naar 750.000 euro. Je hebt het dan over bijzonder getalenteerde sport-/dekhengsten.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:30

Nou zie je toch ook regelmatig rockies voor lagere prijzen dan enkele jaren terug. Ik heb mijn ruin ook niet voor de hoofdprijs te koop staan hoor (8500 euro). Maar goed ik ben particulier en goed huis vind ik het belangrijkste.

Als ik kijk naar wat ik kwijt was aan een merrie importeren vanuit de US dan vind ik nog steeds een prijs rond de 10000 -11000 euro voor een goed gereden zilverappel rocky realistisch.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:53

De aanschaf van een goede fokmerrie(rocky) is gewoon heel duur,om over een hengst van kwaliteit maar niet te spreken.Dat wil je wel ooit terug zien over de jaren.
Ik moet wel lachen over die mensen die europese rocky's zo schandalig duur vinden en dan maar zelf gaan importeren. Als ze de eindafrekening bekijken.... :D

En er staan trouwens op het moment best veel rocky's te koop in europa voor 'lieve' prijzen.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:38

Nou, lieve prijzen vind ik tot 4000 euro, daar koop je toch geen rocky voor. Alleen maar gigantische prijzen van 8500 tot 10000 euro. Ik heb er ook heel erg naar gezocht, een betaalbare rocky. Dus ons tweede paardje is toch weer een IJslander geworden. En we zijn erg blij met hem.

Afbeelding

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:46

haukieboy schreef:
Nou, lieve prijzen vind ik tot 4000 euro, daar koop je toch geen rocky voor. Alleen maar gigantische prijzen van 8500 tot 10000 euro. Ik heb er ook heel erg naar gezocht. Dus ons tweede paardje is toch weer een IJslander geworden. En we zijn erg blij met hem.

Als je rekent dat je voor een rocky in de US tussen de 5000 en 10000 dollar betaald. De vlucht nog eens 5000 euro is en rond de 1000 euro belasting, vind ik 8500 tot 10000 euro toch een schappelijke prijs hoor. Het is veel geld ja dat zal niemand ontkennen.
En ze zijn er wel goedkoper nog hoor, maar dan toch weer niet in het kleurtje dat ze dan willen want het moet dan ook nog perse zilverappel zijn en liefst zo blond mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 01:36

Alleen al vanwege de prijs zou ik geen gangenpaard meer aanschaffen. Met Gloa heb ik heel heel veel geluk gehad en was toen helemaal niet op zoek naar een gangenpaard. Met een drieganger ben ik net zo gelukkig dus dat zal de volgende ook worden. Als recreatie ruiter stel ik niet veel eisen en ga dus ook geen grof geld neerleggen voor een levend wezen.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:26

Je moet het maar net hebben.. zo'n berg geld.... dat is waar. Ik heb mazzel gehad dat ik hem kon aanschaffen, want ik ben enorm op het rocky-karakter gevallen. Dát was de hoofdreden om voor een Rocky te gaan! De extra gang is mooi meegenomen (niet dat mijn Maceo die heeft op het moment -O- , maar toch .. :') ) met mijn wat gammele rug en heup.. Kleur maakt me geen biet uit!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:51

Als ik nou géén zilverappel wil, zijn ze dan goedkoper ? :D

Zag onlangs een schitterende IJslandse merrie te koop, een prachtige vos. VP 25.000 €. Nou, dat gaat ook boven mijn budget hoor. :D Ik besef zeker dat je een getalenteerd paard niet aan 5.000 € aanbiedt, maar zo'n paard zoek ik ook gewoon niet. :)

En importeren is zeker pokkeduur, dat ga je mij niet horen ontkennen. Maar daardoor zijn de prijzen gemiddeld veel te duur voor mij, heel simpel. Als ik het geld had, had ik allang een Amerikaantje - of mss wel eerder een Braziliaantje. :) Maar dat budget is er doodeenvoudig niet. En daarom zijn die paarden voor mij schandalig duur. :) Dat is geen verwijt naar fokkers toe, dat is gewoon bekeken vanuit mijn eigen situatie.

Als ik niet zo'n rugklachten had gehad en per sé een gangenpaard wou, had ik no way zoveel geld uitgegeven. :)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:58

CrazyCat schreef:
Nou zie je toch ook regelmatig rockies voor lagere prijzen dan enkele jaren terug. Ik heb mijn ruin ook niet voor de hoofdprijs te koop staan hoor (8500 euro). Maar goed ik ben particulier en goed huis vind ik het belangrijkste.

Als ik kijk naar wat ik kwijt was aan een merrie importeren vanuit de US dan vind ik nog steeds een prijs rond de 10000 -11000 euro voor een goed gereden zilverappel rocky realistisch.

afgelopen juni in brazilie geweest en daar de prijzen besproken.
Een goed paard betaal je al snel 8000 euro voor, niet de kampioen, maar een goed paard met goede comfortabele gangen en goede papieren. dan komt het importeren er nog bij van 5000 a 6000 euro.
Mocht hier ook ooit een merrie komen uit brazilie en die is dan dragend, dan vind ik dat geen reden om het veulen schreeuwend duur te maken.(stel dat die dan te koop komt)
Wat ik onwijs waardeer van de fokkers waar ik tot nu toe geweest ben, ik dat de kleur van ondergeschikt belang is, een schimmel kan zomaar een stuk duurder zijn dan een bonte, er word naar de kwaliteit gekeken en niet naar de kleur.
Ik vermoed ook dat dit 1 van de redenen is dat de MM in Nederland nog niet zo populair is, ze vallen niet zo op, pas als je ze leert kennen, het karakter en het comfort, dan vallen de meeste mensen ook voor dit ras.

ehm, niet echt een foto topic, wel een link met foto's.
de eerste is een hengst, Aquino, hij heeft3 merries dit jaar gedekt op onze haras, 2 ijslanders en 1 MM,onze eigen Delicia.
de 2e is onze coracao, die werd ook voor de lens geduwd.
http://www.db-fotografien.de/album/Mang ... ndex2.html

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 10:06

Aquino staat heel hoog op mijn wenslijstje mocht ik de kans hebben Pluis te laten dekken. :D Sam blijft nr 1, maar ja zilver x zilver ben ik toch niet zo fan van.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:33

Sam number one! *\o/* haha

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:39

jokari schreef:
Als ik nou géén zilverappel wil, zijn ze dan goedkoper ? :D

Over het algemeen wel ja, kwestie van vraag en aanbod.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:42

En een classic champagne ? :D

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:55

CrazyCat schreef:
haukieboy schreef:
Nou, lieve prijzen vind ik tot 4000 euro, daar koop je toch geen rocky voor. Alleen maar gigantische prijzen van 8500 tot 10000 euro. Ik heb er ook heel erg naar gezocht. Dus ons tweede paardje is toch weer een IJslander geworden. En we zijn erg blij met hem.

Als je rekent dat je voor een rocky in de US tussen de 5000 en 10000 dollar betaald. De vlucht nog eens 5000 euro is en rond de 1000 euro belasting, vind ik 8500 tot 10000 euro toch een schappelijke prijs hoor. Het is veel geld ja dat zal niemand ontkennen.
En ze zijn er wel goedkoper nog hoor, maar dan toch weer niet in het kleurtje dat ze dan willen want het moet dan ook nog perse zilverappel zijn en liefst zo blond mogelijk.

Ja, maar er zijn ook rockys die hier in Europa gefokt zijn. Dan is het toch niet nodig om aan een importprijs vast te houden?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:43

haukieboy schreef:
Ja, maar er zijn ook rockys die hier in Europa gefokt zijn. Dan is het toch niet nodig om aan een importprijs vast te houden?

Als je veel geld voor de ouderdieren hebt neergeteld zul je toch op de een of andere manier je investering terug moeten verdienen. Ook om in de toekomst weer je bloedlijnen te kunnen aanvullen.
De prijs gaat wel zakken t.z.t voor de in Europa gefokte dieren, maar daar gaat heel wat tijd en heel wat import aan vooraf. Kijk maar eens bij de quarter horses die zijn ook nog steeds duur terwijl daarvoor inmiddels niet veel meer geimporteerd hoeft te worden, omdat ze al vele malen langer in Europa zijn.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:41

de QH is beduidend goedkoper, gemiddeld gezien dan een gemiddeld gangenpaard.
Tenzij het kampioenen zijn of door trainers gereden met veel aanzien.
Ik snap het investerings stuk, echter denk ik dat je ook kunt kijken naar de mensen waar je ze voor fokt, je zult ook vraag moeten hebben. Wanneer de prijzen dalen, word het ras ook toegankelijker en minder exclusief.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:58

joyfordogs schreef:
de QH is beduidend goedkoper, gemiddeld gezien dan een gemiddeld gangenpaard.
Tenzij het kampioenen zijn of door trainers gereden met veel aanzien.
Ik snap het investerings stuk, echter denk ik dat je ook kunt kijken naar de mensen waar je ze voor fokt, je zult ook vraag moeten hebben. Wanneer de prijzen dalen, word het ras ook toegankelijker en minder exclusief.

Inmiddels wel inderdaad, maar quarters worden dan ook al VEEL langer gefokt hier in Europa.

En ja het zou fijn zijn als het ras toegangelijker wordt . En voor jou en mij als pure liefhebber kun je je prijs ook wat lager houden, wat ik dus bewust ook doe met Brego om de reden die je hierboven aanhaalt.
Maar als je (gedeeltelijk) moet leven van je fokkerij werkt dat natuurlijk zo niet.
Je krijgt als ze minder zeldzaam zijn vanzelf meer marktwerking en dan zullen ze dus ook goedkoper worden.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:11