Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik was als een blok gevallen voor de Rocky Mountain horse, alleen ik ben gegaan voor een hele goede tweede : een ijslander (ook beter voor mijn portemonee
). En zoals eerder gezegd in dit topic, kleurtjes zijn leuk, maar "een goed paard heeft geen kleur". Ik ging dus eigelijk er vanuit dat ik een lieve zwarte of een brave wildkleur ijsco tegen het lijf zou lopen (ik ging voor karakter en niet voor geslacht of kleur), maar uiteindelijk heb ik deze mooie dame gekocht om haar lieve zachtaardige karakter. Het is een klein beetje een toverballetje:

:
Mijn eerste pony was een IJslander, en we kregen in 2006 een heel voordelig aanbod van een 2jarige wildkleur IJslander-hengst, prachtig dier en heel mooi gebouwd met een enorme bos manen maar 'helaas' hadden we net een maand daarvoor mijn Arab gekocht. Maar met haar ben ik ook dolbij
En hopelijk is ze nu drachtig van een RMH en anders proberen we het volgend jaar weer. 

haukieboy schreef:Nou, lieve prijzen vind ik tot 4000 euro, daar koop je toch geen rocky voor. Alleen maar gigantische prijzen van 8500 tot 10000 euro. Ik heb er ook heel erg naar gezocht. Dus ons tweede paardje is toch weer een IJslander geworden. En we zijn erg blij met hem.
, maar toch ..
) met mijn wat gammele rug en heup.. Kleur maakt me geen biet uit! 
Ik besef zeker dat je een getalenteerd paard niet aan 5.000 € aanbiedt, maar zo'n paard zoek ik ook gewoon niet. 
Maar dat budget is er doodeenvoudig niet. En daarom zijn die paarden voor mij schandalig duur.
Dat is geen verwijt naar fokkers toe, dat is gewoon bekeken vanuit mijn eigen situatie.
CrazyCat schreef:Nou zie je toch ook regelmatig rockies voor lagere prijzen dan enkele jaren terug. Ik heb mijn ruin ook niet voor de hoofdprijs te koop staan hoor (8500 euro). Maar goed ik ben particulier en goed huis vind ik het belangrijkste.
Als ik kijk naar wat ik kwijt was aan een merrie importeren vanuit de US dan vind ik nog steeds een prijs rond de 10000 -11000 euro voor een goed gereden zilverappel rocky realistisch.
Sam blijft nr 1, maar ja zilver x zilver ben ik toch niet zo fan van.
haha
CrazyCat schreef:haukieboy schreef:Nou, lieve prijzen vind ik tot 4000 euro, daar koop je toch geen rocky voor. Alleen maar gigantische prijzen van 8500 tot 10000 euro. Ik heb er ook heel erg naar gezocht. Dus ons tweede paardje is toch weer een IJslander geworden. En we zijn erg blij met hem.
Als je rekent dat je voor een rocky in de US tussen de 5000 en 10000 dollar betaald. De vlucht nog eens 5000 euro is en rond de 1000 euro belasting, vind ik 8500 tot 10000 euro toch een schappelijke prijs hoor. Het is veel geld ja dat zal niemand ontkennen.
En ze zijn er wel goedkoper nog hoor, maar dan toch weer niet in het kleurtje dat ze dan willen want het moet dan ook nog perse zilverappel zijn en liefst zo blond mogelijk.
haukieboy schreef:Ja, maar er zijn ook rockys die hier in Europa gefokt zijn. Dan is het toch niet nodig om aan een importprijs vast te houden?
joyfordogs schreef:de QH is beduidend goedkoper, gemiddeld gezien dan een gemiddeld gangenpaard.
Tenzij het kampioenen zijn of door trainers gereden met veel aanzien.
Ik snap het investerings stuk, echter denk ik dat je ook kunt kijken naar de mensen waar je ze voor fokt, je zult ook vraag moeten hebben. Wanneer de prijzen dalen, word het ras ook toegankelijker en minder exclusief.