[FOTO] verzameltopic gangenpaarden II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyfordogs

Re: [FOTO] verzameltopic gangenpaarden II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 07:41

wat bedoel je?
Mariska doet en deed heel veel met Moon, waardoor veel mensen Moon hebben leren kennen als enorm veelzijdig en hierdoor niet meer zo naar de kleur kijken, volgens mij bedoeld Mariska dat te zeggen,...
Ik heb hetzelfde met Kunst gehad, al diverse mensen die haar wilde kopen omdat ze oa zo betrouwbaar is, terwijl ze schimmel is en voor vele lijkt schimmel net zoiets te zijn als vloeken in de kerk.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:00

jodi schreef:
Rare opmerking :(

Want?

Het is idd wat Joyce hierboven zegt. Mensen komen hier langs om kennis te maken met de TWH, vallen in eerste instantie in de wei op mijn gold en classic champagnes maar zeggen na mijn zwartje ontmoet en eventueel gereden te hebben, dat DAT het paard is dat ze zoeken.
Voor deze mensen heeft het uiteindelijk met kleur dan niets meer te maken, maar met het karakter en 'kunnen' van een paard.
Hoop dat je hem nu snapt...

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:04

Maar goed, zoals Nienke al aangaf, zijn er legio mensen bij wie het enkel om de looks van een paard gaat...

treeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:25

Ik hoorde daar voor kort ook bij moet ik toegeven maar ik heb pijnlijk geleerd dat je op een mooi kleurtje niet kunt rijden en ik de grootste lol heb op mijn prachtige bay merrie Fae.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:34

+:)+ voor Trees

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:46

Toen ik mijn bruintje kocht stond er ook een koffievos met spectaculair gangwerk en een bloedmooie jongere valk te koop. Ik heb ze allemaal dagelijks in de verzorging mee gemaakt en ben voor de binnenkant van mn saaie bruine gevallen. De andere twee stonden me qua karakter gewoon minder aan.

Maar ik snap wel dat mensen in eerste instantie op de kleur afkomen. Het inschatten van karakter en of dat bij je past is gewoon erg lastig als je even ergens gaat kijken om te kopen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:52

Oeps we zijn een beetje offtopic gegaan in een foto verzameltopic. (wel een interessant onderwerp misschien splitsen in een nieuw topic ?)
Sorry modjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:16

Oeps sorry :+ . Zal weer in de pas lopen en eerdaags een nieuwe foto plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:14

Aangezien dit dus een fototopic is ........
Afbeelding
een saaie bruine M&M :+

obrigada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:49

Prachtige warme kleur.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:51

prachtige paarden en alle kleuren zijn geweldig! maar ik moet heel eerlijk zijn dat als ik het geld zou moeten neertellen voor een RMH ik ook eerder een 'speciale' kleur zou willen nemen, maar ik zou het geen eis vinden en er ook zeker niet een paard voor laten gaan/op afkeuren!

Miepjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:22

Tja, ik heb ook een voorliefde voor aparte kleurtjes. Maarja, toen kwam deze op mijn pad…
Dus ik help even met het aanvullen van ‘saaie bruine’ paardjes. Deze verandert wel regelmatig van bruintint.

Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:24

verandert wel van kleur, maar niet van houding :D

Miepjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:25

Haha... ik heb er nog aan gedacht om dat er achteraan te schrijven! Was mij ook opgevallen. :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:00

Mooie bruintjes hoor hier boven. Ik kijk toch wel gewoon naar het totaal plaatje met name bouw en uitstraling.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 07:32

set_elkol schreef:
prachtige paarden en alle kleuren zijn geweldig! maar ik moet heel eerlijk zijn dat als ik het geld zou moeten neertellen voor een RMH ik ook eerder een 'speciale' kleur zou willen nemen, maar ik zou het geen eis vinden en er ook zeker niet een paard voor laten gaan/op afkeuren!

zou het dat zijn voor diverse mensen?
als ze dan veel geld betalen dat ze ook dan iets echt aparts willen?
moet zeggen dat ik silver appel steeds vaker bij diverse (niet gangenpaarden) rassen tegen kom, hoe apart is het nog?

Ja ik ben op dat gebied extreem, kleur vind ik leuk om naar te kijken, maar gedrag is zoveel meer belangrijk.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:29

Mikkee schreef:
jodi schreef:
Rare opmerking :(

Want?

Het is idd wat Joyce hierboven zegt. Mensen komen hier langs om kennis te maken met de TWH, vallen in eerste instantie in de wei op mijn gold en classic champagnes maar zeggen na mijn zwartje ontmoet en eventueel gereden te hebben, dat DAT het paard is dat ze zoeken.
Voor deze mensen heeft het uiteindelijk met kleur dan niets meer te maken, maar met het karakter en 'kunnen' van een paard.
Hoop dat je hem nu snapt...

Ja,zo snap ik hem beter :+

Ik zit helaas zo ver weg,dat mensen echt 'leuke' plaatjes willen voordat ze komen proberen :(

Er was trouwens ooit een huiskamer klets topic. Zou dat nog terug te vinden zijn?

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=161&t=1053931&

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:24

joyfordogs schreef:
set_elkol schreef:

zou het dat zijn voor diverse mensen?
als ze dan veel geld betalen dat ze ook dan iets echt aparts willen?
moet zeggen dat ik silver appel steeds vaker bij diverse (niet gangenpaarden) rassen tegen kom, hoe apart is het nog?

Ja ik ben op dat gebied extreem, kleur vind ik leuk om naar te kijken, maar gedrag is zoveel meer belangrijk.

ik heb wel hetzelfde hoor :j kleur is echt geen prioriteit, maar ik denk dat veel mensen door de prijs toch gelijk op de eerste rang willen qua wat ze dan kopen. Wat ik al zei ik zou net zo lief bij een zwarte gaan kijken als bij een bijzondere.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:11

Dat zilver appel kleurtje is ineens een stuk minder exclusief als je een abonnement hebt op de (nogal Amerikaanse ) RMH-pagina op FB. Daar struikel je over de zwart-blondjes _O-

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 23:43

Nienke, die zwarte van jou vind ik anders prachtig. :D Vind zwart eigenlijk veel mooier dan zilverappelzwart, was helemaal niet mijn bedoeling om met zo-eentje thuis te komen, verre van. Maar ja dat smoeltje hé. <3
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 01:46

knappe Hatid!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:02

@ jokari: ja van jou weet ik heel zeker dat voor jou de kleur niet uit maakt idd :).
en idd, dat smoeltje, geinig hoofd heeft ze!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:03

nienke07 schreef:
Dat zilver appel kleurtje is ineens een stuk minder exclusief als je een abonnement hebt op de (nogal Amerikaanse ) RMH-pagina op FB. Daar struikel je over de zwart-blondjes _O-

hahaha, dat geloof ik meteen.

Zo struikelde in in Brazilië op de ene haras over voornamelijk bruine paarden en bij de andere, over witte paarden. Ik ben dan meer gecharmeerd van de witte, omdat ik vind dat de gezichtsuitdrukking zo mooi uitkomt bij de schimmels.
ach, ieder zijn ding he.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:02

Ik ben echt wel fan van speciale kleurtjes hoor, maar die rooie van jou... <3 :D Ik word wel vaker verliefd op vosjes.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:43

Het enige waar ik echt niet op val zijn donkerbruine sportpaarden, appaloosa en palomino.
Eigenlijk kan ik alle andere kleuren wel waarderen.

En Joke ik kan me helemaal voorstellen dat je op dat lieve smoeltje van Hatid bent gevallen.