Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
idinn schreef:Ik heb het eerste jaar wel erg getwijfeld om te gaan scheren, omdat hij zijn wintervacht (wat een combi was met veulenvacht) niet goed losliet. Commentaar van de DA: daar kom je met een normaal scheerapparaat nooit doorheen, dan moet je er 1 voor schapen gebruikenUiteindelijk zijn we zomers gaan knippen, omdat het echt niet netjes los liet en compleet vervilt was. Meneer had toen een haardeken van 2cm dik. Ben heel blij dat het alleen dat jaar zo'n ramp was en die tegenwoordig wel goed verhaart. Alleen soms tussen z'n benen nog een stuk dat vervilt. Maar merk nu met dit weer al dat die na een ritje op sommige plekken klam is. Gaat wat worden als het ooit nog echt warm wordt, meneer verhaart namelijk altijd op zijn dooie gemakje.
idinn schreef:Nee heb hem nooit geschoren. Dat ene jaar in uiterste nood het vervilte haar eraf geknipt. Gelukkig was alleen dat jaar een ramp. Nu gaat het goed, maar het duurt wel heel erg lang. Hij heeft ook gewoon ontzettend veel haar. Strak in zomervacht zit hij maar heel even. Als het plots warmer gaat worden en blijft en hij zweet ontzettend veel haal ik misschien wel een strook eraf bij de hals tot tussen z'n voorbenen. Als z'n manen vlechten te weinig helpt. Aangezien die daar nu al klam aanvoelt na het rijden. Maar grote kans dat die dan door examenperiode toch een maand stilstaat en het niet nodig is.
Voorgaande jaren gaf ik wel lijnzaadolie vanaf dat die begon met verharen. Al vraag ik le af in hoeverre dat echt wat doet
Mees vindt het allemaal wel best zo te zien?
idinn schreef:Nee heb hem nooit geschoren. Dat ene jaar in uiterste nood het vervilte haar eraf geknipt. Gelukkig was alleen dat jaar een ramp. Nu gaat het goed, maar het duurt wel heel erg lang. Hij heeft ook gewoon ontzettend veel haar. Strak in zomervacht zit hij maar heel even. Als het plots warmer gaat worden en blijft en hij zweet ontzettend veel haal ik misschien wel een strook eraf bij de hals tot tussen z'n voorbenen. Als z'n manen vlechten te weinig helpt. Aangezien die daar nu al klam aanvoelt na het rijden. Maar grote kans dat die dan door examenperiode toch een maand stilstaat en het niet nodig is.
Voorgaande jaren gaf ik wel lijnzaadolie vanaf dat die begon met verharen. Al vraag ik le af in hoeverre dat echt wat doet
Mees vindt het allemaal wel best zo te zien?
troi schreef:Wow wat een lekker ding zeg!! Jammer dat ik nu niet in de markt ben maar anders zou ik zeker meer willen weten (zoals schofthoogte!)! Ik weet niet of je een advertentie ergens hebt geplaatst voor deze meneer/mevrouw maar als dat wel zo is zou ik zeker een link naar dit filmpje erbij zetten. In het kader van bewezen cool karakter!