[FOTO] verzameltopic gangenpaarden II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:09

Wauw wat is Mees een plaatje <3 wie is zijn vader? (Rick toevallig?) Hier nemen de vogels het haar ook mee om nestjes te bouwen.

jans1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:22

idinn schreef:
Ik heb het eerste jaar wel erg getwijfeld om te gaan scheren, omdat hij zijn wintervacht (wat een combi was met veulenvacht) niet goed losliet. Commentaar van de DA: daar kom je met een normaal scheerapparaat nooit doorheen, dan moet je er 1 voor schapen gebruiken :') Uiteindelijk zijn we zomers gaan knippen, omdat het echt niet netjes los liet en compleet vervilt was. Meneer had toen een haardeken van 2cm dik. Ben heel blij dat het alleen dat jaar zo'n ramp was en die tegenwoordig wel goed verhaart. Alleen soms tussen z'n benen nog een stuk dat vervilt. Maar merk nu met dit weer al dat die na een ritje op sommige plekken klam is. Gaat wat worden als het ooit nog echt warm wordt, meneer verhaart namelijk altijd op zijn dooie gemakje.

was de oplossing om hem te scheren??
die van mij komt ook moeilijk tot niet door dr wintervacht heen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 23:11

Nee heb hem nooit geschoren. Dat ene jaar in uiterste nood het vervilte haar eraf geknipt. Gelukkig was alleen dat jaar een ramp. Nu gaat het goed, maar het duurt wel heel erg lang. Hij heeft ook gewoon ontzettend veel haar. Strak in zomervacht zit hij maar heel even. Als het plots warmer gaat worden en blijft en hij zweet ontzettend veel haal ik misschien wel een strook eraf bij de hals tot tussen z'n voorbenen. Als z'n manen vlechten te weinig helpt. Aangezien die daar nu al klam aanvoelt na het rijden. Maar grote kans dat die dan door examenperiode toch een maand stilstaat en het niet nodig is.

Voorgaande jaren gaf ik wel lijnzaadolie vanaf dat die begon met verharen. Al vraag ik le af in hoeverre dat echt wat doet :+

Mees vindt het allemaal wel best zo te zien? :)

jans1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:32

idinn schreef:
Nee heb hem nooit geschoren. Dat ene jaar in uiterste nood het vervilte haar eraf geknipt. Gelukkig was alleen dat jaar een ramp. Nu gaat het goed, maar het duurt wel heel erg lang. Hij heeft ook gewoon ontzettend veel haar. Strak in zomervacht zit hij maar heel even. Als het plots warmer gaat worden en blijft en hij zweet ontzettend veel haal ik misschien wel een strook eraf bij de hals tot tussen z'n voorbenen. Als z'n manen vlechten te weinig helpt. Aangezien die daar nu al klam aanvoelt na het rijden. Maar grote kans dat die dan door examenperiode toch een maand stilstaat en het niet nodig is.

Voorgaande jaren gaf ik wel lijnzaadolie vanaf dat die begon met verharen. Al vraag ik le af in hoeverre dat echt wat doet :+

okey :)

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:10

set_elkol schreef:
Wauw wat is Mees een plaatje <3 wie is zijn vader? (Rick toevallig?) Hier nemen de vogels het haar ook mee om nestjes te bouwen.

Yep.. Rick :D

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:12

idinn schreef:

De Shetten hebben dat hier ook.. zoveel haar.. maar ja.. die zweten verder niet echt.. (als in luie donders/dure grasmaaiers :D )

Mees vindt het op zich best spannend, maar dat zie je alleen als je goed kijkt en weet waar je naar moet kijken.. beetje strak bekkie bijvoorbeeld. Het is echter van korte duur. Even wennen met een strak bekkie en dan een diepe zucht en veel gelik en gekauw. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:38

Dat is een fijne reactie op nieuwe dingen! Helemaal niet erg om het spannend te vinden, maar prettig dat het daarna gewoon goed is. Die van mij is gelukkig ook erg dapper. Er hingen vandaag in het bos allemaal ballonnen voor een speurtocht te wapperen in de wind. Maakt dan helemaal niks uit, moest alleen voorkomen dat die er geen hap van zou nemen. Als het klapt springt die denk wel een meter omhoog :')

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 12:18

Tja,de beroemde stress van rocky's :D

De oudste(in de grijper) is trouwens te koop,mocht er iemand nog een lekker dier zoeken. :+

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 14:21

Wow wat een lekker ding zeg!! Jammer dat ik nu niet in de markt ben maar anders zou ik zeker meer willen weten (zoals schofthoogte!)! Ik weet niet of je een advertentie ergens hebt geplaatst voor deze meneer/mevrouw maar als dat wel zo is zou ik zeker een link naar dit filmpje erbij zetten. In het kader van bewezen cool karakter!

nienke07

Re: [FOTO] verzameltopic gangenpaarden II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 15:03

Yep... bewezen.. een echte Rocky! You've got to love 'em! ;)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 15:13

Ik heb ook een IJslander, Idinn. (vader: Lagsi Frá Aldenghoor, Moeder: Sunna) :D
Afbeelding

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:20

troi schreef:
Wow wat een lekker ding zeg!! Jammer dat ik nu niet in de markt ben maar anders zou ik zeker meer willen weten (zoals schofthoogte!)! Ik weet niet of je een advertentie ergens hebt geplaatst voor deze meneer/mevrouw maar als dat wel zo is zou ik zeker een link naar dit filmpje erbij zetten. In het kader van bewezen cool karakter!

Deze dame heet Dusty Mountain's Angel en is bijna 3 en 1.48 m hoog.Ze zal nog wel een stukje groeien ;)
Ze is nog niet ingereden,maar dat wordt waarschijnlijk geen groot probleem :+
En ik moet dringend mijn advertentie vernieuwen want die doet het niet meer :=

plopjevaltom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:59

ik heb een ijslander sigridur ze kan wel dresuur rijden maar schiet telkens in de telgang

jans1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:13

plopjevaltom schreef:
ik heb een ijslander sigridur ze kan wel dresuur rijden maar schiet telkens in de telgang

of is t schweinen??

tyvar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:45

ik heb een ijslander tyvar, ik rijd veel buiten en af en toe een wedstrijd
Afbeelding

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:13

Leuke IJslander, rijdt je hem ook bitloos?

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:46

Ik volg :D

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:04

tyvar schreef:
ik heb een ijslander tyvar, ik rijd veel buiten en af en toe een wedstrijd
[ Afbeelding ]

Ja daar heb je die leuke tyvar :D

Miepjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:46

@ idinn: mooi bijzonder kleurtje heeft jouw Iðinn!
En nog meer leuke paardjes gespot.

Vier weken bij ons, en veel lange poetsbeurten later, ziet Perla er inmiddels zo uit…
Afbeelding

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:55

Het gangenpaarden echtpaar op de uitkijk <3
Afbeelding

jans1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:47

wat een leukerds :)

Miepjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:52

Cool, dat lange haar van de linker!

treeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 15:07

Nieuw in Nederland aangekomen vanuit Duitseland
Felicidade von Limbach een 4 jarig Mangalarga Marchador merrie.

Afbeelding

Afbeelding

Miepjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 17:53

Wat een aparte bonte... leuke aanwinst!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 17:56

Wauw wat een mooierd!