Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Allegra schreef:Ik denk dat we van de eerste plaats is af moeten van het idee dat een recreatiepaard per definitie minder waard is dan een sportpaard.
cl@udia schreef:dan komen we weer terug op de toegevoegde waarde van de extra gang...en of dat nou echt zoveel meer moet kosten...
cl@udia schreef:ben het wel eens dat een betrouwbaar recreatiepaard enorm veel waard is, maar een oudere fjort bv zou dat ook kunnen zijn, dan komen we weer terug op de toegevoegde waarde van de extra gang...en of dat nou echt zoveel meer moet kosten...
cl@udia schreef:dus omdat het exclusief is mag een goede reden zijn om ze zo duur te maken?
veulens die hier gefokt zijn?
ik snap niet waarom, ik vind dat er misbruik wordt gemaakt van het feit dat er weinig aanbod is.
het is wat anders dan wanneer jij een paard koopt voor een Xbedrag, en het vervolgens wil/moet verkopen, dan wil je uiteraard wat van dat geld terug zien, begrijpelijk
maar fokkers zijn fout bezig door een ras exclusief te houden vanwege de hoge prijs
een veulen fokken kost geld, voor een haflinger net zoveel als een gangenpaard, de rest is allemaal winst, simpel
Citaat:ik ken een hoop goede recreatiepaarden die geen gangenpaard zijn
cl@udia schreef:juist, zolang er mensen zijn die de prijs betalen zal de prijs zo hoog blijven
cl@udia schreef:juist, zolang er mensen zijn die de prijs betalen zal de prijs zo hoog blijven
en allegra zeker begrijp ik wel dat er extra kosten zijn, dat een investering ook terug moet komen via winst, dat reflecteerd op de prijs van eigen fok
dat verklaard alsnog niet dat de prijs van een paard wat hier gefokt wordt meer is dan de prijs van een paard wat je zelf importeerd,
de kosten van de vlucht; 3.580 euro, vat (belasting in nederland) 700 euro, de aanschafkosten van een hengst/merrie komen daar nog bij, ik heb geen idee of de vat ook afschrijfbaar is trouwens, en dan eventueel nog de kosten vervoer naar de importeur
Citaat:moet je daadwerkelijk meer geld vragen aan de dame die niet meer op een dravend paard kan rijden? omdat een gangenpaard de mogelijkheid bied om pijnvrij te rijden?
fout argument hoor! het feit dat een gangenpaard een pijnvrije rit is hoort bij de argumenten waarom je er een zou moeten hebben, niet bij de argumenten waarom het duurder moet zijn
(ook mijn reden dat ik er een heb trouwens)
Citaat:dus nogmaals; dat de prijs van bepaalde rassen hoger is, omdat er veel wordt geimporteerd, dat is duidelijk
maar de hoeveelheid van die prijs is niet zo duidelijk, zoals ruitje zegt; blijkbaar raken ze hun paarden kwijt voor die prijs
dat is waar het om draait, de relatief kleine groep mensen die het zich kan veroorloven om een gangenpaard met papier te kopen
Citaat:wanneer die markt verzadigd is zal de prijs wel omlaag moeten gaan
en wanneer er uiteindelijk meer hobby-fokkers zijn en dus meer aanbod zal de prijs ook zakken
ik vind het jammer, want dit houd de groei toch tegen
Allegra schreef:Aan de andere kant, kan ik me ook voorstellen dat er een hoop frustratie leeft omdat je genoeg reacties van mensen krijgt die echt een heel eind onder de vraagprijs gaan zitten ondanks dat ze deze weten, meteen gaan bieden zonder eerst te vragen, etc. Door het vaag te houden met een term als hogere prijsklasse voorkom je allicht wat van dat soort vragen/mensen.
en allegra zeker begrijp ik wel dat er extra kosten zijn, dat een investering ook terug moet komen via winst, dat reflecteerd op de prijs van eigen fok
dat verklaard alsnog niet dat de prijs van een paard wat hier gefokt wordt meer is dan de prijs van een paard wat je zelf importeerd,
de kosten van de vlucht; 3.580 euro, vat (belasting in nederland) 700 euro, de aanschafkosten van een hengst/merrie komen daar nog bij, ik heb geen idee of de vat ook afschrijfbaar is trouwens, en dan eventueel nog de kosten vervoer naar de importeur
ik verwacht de kosten van een hengst of merrie bv niet binnen 1 jaar terug te krijgen
dus waar komen die hoge prijzen vandaan?
een goede kwpn hengst kost ook wat, maar alsnog zijn de veulens hiervan niet zo duur..
moet je daadwerkelijk meer geld vragen aan de dame die niet meer op een dravend paard kan rijden? omdat een gangenpaard de mogelijkheid bied om pijnvrij te rijden?
fout argument hoor! het feit dat een gangenpaard een pijnvrije rit is hoort bij de argumenten waarom je er een zou moeten hebben, niet bij de argumenten waarom het duurder moet zijn
(ook mijn reden dat ik er een heb trouwens)
dus nogmaals; dat de prijs van bepaalde rassen hoger is, omdat er veel wordt geimporteerd, dat is duidelijk
maar de hoeveelheid van die prijs is niet zo duidelijk, zoals ruitje zegt; blijkbaar raken ze hun paarden kwijt voor die prijs
dat is waar het om draait, de relatief kleine groep mensen die het zich kan veroorloven om een gangenpaard met papier te kopen
wanneer die markt verzadigd is zal de prijs wel omlaag moeten gaan
en wanneer er uiteindelijk meer hobby-fokkers zijn en dus meer aanbod zal de prijs ook zakken
ik vind het jammer, want dit houd de groei toch tegen