NkPrecious schreef:smaos schreef:Verschil tussen goede show paarden en recreatiepaarden bij Rockies merk je echt wel aan de prijs, als je een Rocky koopt wat classic loopt of ene wat trail loopt is een groot verschil.
Ook bij de Kentucky als je ene koopt wat Park loopt.
Maar ze zitten zo geweldig, hihi, je hebt er nu ook op een aantal gereden, Leonie, wat vond je het grootste verschil? En vind je die wat classic en park lopen lekkerder tolten?
Er zit zeker een groot verschil in. Mijn voorkeur ligt zeker weten bij de showpaarden, ze zijn alleen nog niet zo populair in Europa. In mijn dagen daar heb ik veel training gehad op Classic farm, iets waar ik enorm veel van heb geleerd. De nadruk heeft gelegen op de classic en park paarden, omdat ik daar gewoonweg nog weinig ervaring mee had. OOk hebben we het veel gehad over beweging en manier van beweging, en ben er nu achter dat ik zelf minstens 3 show waardige paarden heb staan die op zijn minst classic gait kunnen halen! Nu natuurlijk lekker aan het trainen daarmeeEn hopen op Mountain Horse shows in de toekomst
Het rijden van een park gait is een ongelovelijke ervaring. Alsof je vliegt over het terrein, super comfort. Vind het zelf beter zitten van de trail gaited paarden, al zitten daar natuurlijk ook extreem comfortabele tussen.
Om de bekendheid van deze gangen te vergroten, even als de capaciteit van de mountain horses wil ik proberen om volgend jaar in de shows een classic gaited horse te laten lopen
Hallo, zelf ben ik zeer geinteresseerd in endurance, daarom kijk ik ook naar Rockys, als potentiele winners in de endurance. Ik ben mij aan het orienteren/verdiepen in dit ras. Lucky die voorlopig bij GJ staat om weer beter te worden is een potentiele classic Rocky, helaas deze zomer geruind, daarom trekt Lucky die in de zomer in de verkoop stond de aandacht van endurancerijders... endurancerijders zijn niet van gisteren, deze ruin heeft zeer goede papieren, beide ouders zijn bewezen classic. Vandaar de interesse en die interesse in Lucky is er nog steeds, vandaar de redding. Wat inmiddels duidelijk is geworden vanuit zoeken en kijken en corresponderen met amerikanen is dat Rockys met voorwaardse drive en show talent (classic) meer endurancegeschikt zijn als toppers/winners. Trail is niet wat wij zoeken. Van alle fokkers in Nl zie ik nergens de Rockys onder zadel op video met classic (behalve van 1 fokker...), dus vrijwel nergens rockys in europa waar de fokker videos onder zadel (classic) op internet heeft staan. Ik zou het zeer fijn vinden als een fokker in Europa daadwerkelijk laat zien wat ze in hun mars hebben. We zijn professionals, en laten ons niets wijs maken. Laat zien wat je in je mars hebt, en dan komen wij kijken.