Nsundu schreef:Hi smaos, ik merk dat je er in ieder geval nu goed over nadenkt met alles wat je doet rondom de paarden. Tijdje geleden kreeg ik die indruk minder. Al doende leert men is denk ik ook weer een goed spreekwoord.
Je komt er wel! En ik vind het knap dat je je paardje die je al 10 jaar had hebt kunnen verkopen om hem een beter leven zonder jeuk te kunnen bieden! Respect hiervoor hoor!
Geniet dan ook maar extra van je heerlijke rocky

.
@Nsundu: Ik geniet zeker van mijn nog ene paardje, ik weet ook wat ik er voorover heb moeten hebben, is me dubbel en dik waard!
Maar dat je zegt 'tijdje geleden kreeg ik die indruk minder' dat wil ik je nog best wel een keertje uitleggen, maar niet hier op Bokt. Als ik je zo nog wel eens zie, want dat ben ik
helemaal niet met je eens, heb al 10 jaar Fell ponies gehad en heb ze ongeveer 7 jaar zelf achter het huis gehad.
Maar oke, ga niet hier mijn hele prive vertellen!
Dat over rolling, wist ik ook al, ik heb een aantal duitse gangenpaarden boeken, mijn duits is helaas best slecht, kost me veel moeite al die termen in het duits
En heb ook nog een Amerikaans boek, Easy gaited horses, van Lee Ziegler (dacht ik?) Staat ook enorm veel in. Leer je veel van, zeker omdat er idd maar weinig gangenpaardentrainers zijn, dus moet ik het meeste maar uit de boeken halen!
@Succubi: Als jeje merrie wil laten dekken met 3 jaar, moet je haar dus ook inrijden, dan zou je haar eventjes kunnen rijden totdat ze gecertificeerd kan worden, dan zou je daarna nog even kunnen wachten met doortrainen. Maar ze moeten dus eerst gecertificeerd worden, voordat ze gedekt mogen worden.