Wie kan mij helpen. Omgeving arnhem/ nijmegen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_moi

Re: Wie kan mij helpen. Omgeving arnhem/ nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 14:18

Super gehandeld.. Haha! Ik hoop voor je dat het snel over is.. Lachen Heel veel succes.. Lachen

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 14:29

Super dat je geweest bent zeg! En idd helemaal niet zo duur!
Heb je Metacam gekregen als medicatie?

Soms moet je er idd even doorheen trainen om soepel te worden maar het blijft eng om te doen Knipoog

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 14:35

kimmy1985 schreef:
Hoi nou vanmorgen bij de da geweest. Ze heeft geen buig proef gedaan. Moest haar wel op het harde laten draven. Het viel haar op dat ze niet kreupël of onregelmatig liep maar wel heel stram en stijf aan al de 4 benen en ook erg gevoelig op de hoeven. Imke heeft veel last van mok en het kon zijn dat ze daar zo stram van is. Ze heeft mij nu aangeraden om niet zo de mok zalf te smeren maar eerst haar sokken er af te scheren dus die moeten er morgen aan geloven. Ook heb ik pijn stillers en ontstekingremmer gekregen voor 10 dagen in die 10 dagen moet ik haar flink aan het werk zetten. En haar weer soepel krijgen.verder kan ik eventueel er weer een ijzer onder zetten. Maar daar wil ik even mee wachten want imke is een draakje op de wei en ben bang dat ze met ijzers de rest verwond... Verder moet ik afwachten of ze na die 10 dagen goed blijft lopen. Wel was het mogelijk dat ze na de vorige kreupëlheid gewoon zo door is blijven lopen zonder dat ze nu nog pijn heeft. Maar dat heb ik nooit durven aan pakken omdat ik bang was dat ze pijn had. Nu met die pijnstillers hoef ik daar niet bang voor te zijn. Een buig proef had nu nog geen zin. Verder denkt ze niet dat het van de maden is. Ook denkt ze dat dat ene been altijd wel wat dik zal blijven omdat dat been één en al litteken is. Verder viel het me mee was nu 50 euro kwijt.

Mooi dat je nu weet waar je aan toe bent.Ik verbaas me er toch een beetje over dat je verschillende instructeurs hier nooit wat van gezegd hebben..
Misschien zijn hoefschoenen een oplossing?
Sterkte!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 14:38

Ik zou helemaal niet voor hoefschoenen gaan, zie daar het nut niet van in als je niet weet wat er precies met het been/de hoef aan de hand is.

Mijn hafje staat nu op speciaal beslag. Haar hoefbeen is gekanteld en ze heeft dunne en zachte zolen waardoor ze op straat letterlijk op d'r blote tenen loopt.
Met speciaal beslag doen ze een rubbere mat tussen de hoef en het ijzer en spuiten ze speciale hoefkit ertussen waardoor ze op een soort air max loopt Lachen
Misschien wel een idee? En bij ons kost dat niet veel meer dan gewoon beslaan Lachen

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 14:52

Ik heb al hoefschoenen maar daar loopt ze wel wat beter op maar niet super. Volgens de da was een gewoon ijzer al voldoende. Maar goed dat wacht ik even af. Ga eerst kijken of het met de mok te maken heeft voor ik gelijk een smit laat komen. Ik heb als pijnstiller het verboden middel equipalazone ofwel bute gekregen eigenlijk mag dit middel niet meer in nederland omdat het in het vlees blijft zitten. Maar ze gaat toch niet maar de slager. En dit was financieel gunstiger voor mij. Anders was ik drie keer zo veel kwijt geweest

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 14:57

Ik dacht aan hoefschoenen vanwege haar relaties met weide-genoten Knipoog
maar het is inderdaad slimmer om eerst te kijken naar de problemen hogerop in de benen.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 15:04

jodi schreef:
Ik dacht aan hoefschoenen vanwege haar relaties met weide-genoten Knipoog
maar het is inderdaad slimmer om eerst te kijken naar de problemen hogerop in de benen.

de ijzers zijn toen der tijd er onderuit gegaan omdat ze kreupël was maar ook omdat ze anders niet bij de andere twee paarden kon. Dus zo gek is dat nog niet gedacht. Maar ik begin nu ook te twijfelen of ik niet weer aan de ijzers moet liever niet maar ja als het niet anders is.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:18

Kunststof 'ijzers'?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 15:41

jodi schreef:
Kunststof 'ijzers'?

heb ik ook al aan zitten denken. Maar ben bang dat wel duur wordt. Of valt het mee vierkant op kunststof

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 19:12

Geen idee van de prijs.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:14

kimmy1985 schreef:
Hoi nou vanmorgen bij de da geweest. Ze heeft geen buig proef gedaan. Moest haar wel op het harde laten draven. Het viel haar op dat ze niet kreupël of onregelmatig liep maar wel heel stram en stijf aan al de 4 benen en ook erg gevoelig op de hoeven. Imke heeft veel last van mok en het kon zijn dat ze daar zo stram van is. Ze heeft mij nu aangeraden om niet zo de mok zalf te smeren maar eerst haar sokken er af te scheren dus die moeten er morgen aan geloven. Ook heb ik pijn stillers en ontstekingremmer gekregen voor 10 dagen in die 10 dagen moet ik haar flink aan het werk zetten. En haar weer soepel krijgen.verder kan ik eventueel er weer een ijzer onder zetten. Maar daar wil ik even mee wachten want imke is een draakje op de wei en ben bang dat ze met ijzers de rest verwond... Verder moet ik afwachten of ze na die 10 dagen goed blijft lopen. Wel was het mogelijk dat ze na de vorige kreupëlheid gewoon zo door is blijven lopen zonder dat ze nu nog pijn heeft. Maar dat heb ik nooit durven aan pakken omdat ik bang was dat ze pijn had. Nu met die pijnstillers hoef ik daar niet bang voor te zijn. Een buig proef had nu nog geen zin. Verder denkt ze niet dat het van de maden is. Ook denkt ze dat dat ene been altijd wel wat dik zal blijven omdat dat been één en al litteken is. Verder viel het me mee was nu 50 euro kwijt.

SUPER!!! Nou weet je wat! en nou kan je wat Lachen Lachen heel goed gehandeld meis! Super!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 22:01

Morgen heb ik les met haar. Volgens de da zou ze morgen al beter moeten lopen. De pijnstillers zouden binnen een uur moeten werken. Dus ben benieuwd morgen. Ik laat het hier nog weten

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:21

Omdat jij zegt dat hij dat alleen buiten doet, denk ik dat hij gewoon gevoelige hoeven heeft. En met draven word dan pijnlijker op de stenen daarom kan hij zo lopen. Ik weet het niet zeker maar dat denk ik... Knipoog

edit; ik zie al dat je het weet Clown

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 07:52

En ik werd voor gek verklaard omdat ik zei dat het ergens in de voetjes zat Clown

Ik vond dr op het filmpje ook niet echt kreupel, eerder stijf.

Wat goed van je dat je de dierenarts hebt laten komen, 50 euro valt inderdaad mee !

Ik hoop dat er wat uit komt, en ik verbaas me ook (zoals ik al eerder zei) dat je instructrices er niks van gezegd hebben ...

Een goede instructie ziet ook dat een paard of pony niet goed loopt.. en laat je niet doorhobbelen!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 09:51

Het hoeft niet perse van de hoeven af te komen het kan ook zijn dat de mok haar pijn doet dat ze daarom zo stijf loopt. Ze heeft op de weg schoenen aan dus naar mijn idee zouden stenen geen probleem moeten zijn