[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim0ne

Re: Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:39

Dat is gewoon draf. Ziet er wel apart uit inderdaad. lijkt of het zweefmoment korter dan normaal is ofzo.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:46

Sim0ne schreef:
Dat is gewoon draf. Ziet er wel apart uit inderdaad. lijkt of het zweefmoment korter dan normaal is ofzo.

Nee het is wel een gang, de 'Rack'. Maar ik bedoelde eigenlijk als Royen dit ongeveer ook vertoont of ze dan de 'Rack' heeft... := Echt lastig uit te leggen zo haha hoop dat jullie het begrijpen :P

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:50

Afbeelding
Dit is Royen in tölt := Ze kan het dus wel...

Afbeelding
Dit is Paradym, een A. Saddlebred merrie. Dit is de oma van Royen :D (van haar vaders kant)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:51

Royen heeft een dikkere nek en niet zo'n klein hoofd (gewoon formaat)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:52

Ik denk dat je gewoon moet wachten totdat je erop mag Maayke.
Frida heeft tegen mij ook wel eens gezegt dat haar merries Gypsy en Janou ook weinig tölten in het weiland, maar onder het zadel als de beste.
Speculeren heeft verder toch geen zin met zo'n jong ding denk ik

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:52

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:05

foto is gewoon stap foto denk ik hoor :P Ze zal best kunnen tolten, Leonie zij dat ook dat ze dat veel deed als veulens. Is gewoon even afwachten hoe ze is onder het zadel.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:17

Weet ik... maar ben zo nieuwgierig hahaha _O- Ik vindt het niet erg om nog 2 jaar te moeten wachten maar ik had gehoopt dat je dat er zo kon uithalen :P

Die foto heeft Leonie mij gestuurd, dit is wel een töltfoto van Royen ;)

Maar ik vindt Royen nu al meer lijken qua uitstraling en gang op die van een A.S. dan een RMH/TWK etc. Wie wordt er dan niet nieuwsgierig hahaha! Maar het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat ze alleen draf gaat vertonen := Afwachten dus...

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:19

logisch, haar paps is half Saddlebred :P nee snap je volledig hoor!! hahahaha als ze heeft getolt zit het er wel in hoor, komt wel goed :P

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:26

Alleen moet het er nog uitkomen hahaha :P

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:28

Sorry dat ik weer vervelend doe hoor, maar op de foto van Royen zie je dat ze 3 hoeven aan de grond heeft. Dat kan dus geen tolt zijn. In stap zijn er altijd 2 of 3 hoeven op de grond, bij tolt 1 of 2.

Ben benieuwd hoe haar gangen worden later, het is echt een leuk paardje! Als ze als veulen getolt hebben, dan zit het er in ieder geval en dan is het er ook altijd wel uit te rijden later.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:29

Zamora schreef:
logisch, haar paps is half Saddlebred :P nee snap je volledig hoor!! hahahaha als ze heeft getolt zit het er wel in hoor, komt wel goed :P

Dit is gewoon het bericht wat ik wou horen! :D En nu de waarheid _O- :')

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:32

Sim0ne schreef:
Sorry dat ik weer vervelend doe hoor, maar op de foto van Royen zie je dat ze 3 hoeven aan de grond heeft. Dat kan dus geen tolt zijn. In stap zijn er altijd 2 of 3 hoeven op de grond, bij tolt 1 of 2.

Ben benieuwd hoe haar gangen worden later, het is echt een leuk paardje! Als ze als veulen getolt hebben, dan zit het er in ieder geval en dan is het er ook altijd wel uit te rijden later.

Het zou kunnen, maar Leonie was er 95% van zeker dat ze dit stukje getölt had.. maar misschien had Royen net een misstapje (er kan natuurlijk altijd wat zijn als ze geen natuurtölter is toch?) Het is wel zeker dat ze de eerste 2 weken van haar leven heeft getölt dus misschien is dit niet zo'n goede foto ;)

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 03:05

Op de foto ziet het eruit als stap. Meeste paarden (veulens) lopen ook wat opgerichter dan wat je op die foto ziet. Mijn ruintje tolte veel in de wei als veulentje, toen ie ouder werd (ongeveer vanaf 1 jaar) issie niet meer gaan tolten tot ie werd ingereden en het ineens zelf begon aan te geven..
Nu is zijn achterhand weer sterker en zie ik hem weer steeds vaker in de wei tolten maar dit doet ie maar heeel weinig.
Mijn merrie tolt de wereld door zelfs als handpaard als het tempo maar laag is.. dus het zegt nu nog helemaal niks..
Komt vanzelf! :D

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:51

Odinn liet ook in de wei en aan de hand geen tolt zien, maar met inrijden kwam het vanzelf en hij tolt nu supermakkelijk.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:55

Royen schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=ira9jslD ... re=related
Dit is een filmpje van een American Saddlebred jaarling. Ik zat dat zo eens te bekijken en ik zag meteen Royen haar gang erin! Die loopt ook zo achterlijk :P Altijd met een hoge staart en veel knieactie. Is dit nou een gang? (anders dan draf?)

Dit is idd een tweetakt gang, draf dus.
Hoe oud is jouw paardje nu, Royen? Ik snap dat je niet kunt wachten om haar onder zadel te voelen ;)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:39

A.s. dinsdag wordt Royen alweer 1 jaar :D *\o/* :=

Dus het gaat best snel :D

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:59

De kids lekker bezig:

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:31

jhumpa (mangalarga marchador merrie) is nu bijna 2, draaft voornamelijk maar heeft in het verleden geregeld picada(tolt) laten zien, vorige week heb ik haar als handpaardje meegenomen, toen heeft ze een paar passen in picada gelopen, verder echt vooral draf.
Ik heb er alle vertrouwen in dat ze over 2 jaar als ze word ingereden, de gangen wel aanbied, het zit er ergens in, dus zal dr wel een keer uit te halen zijn hoor.
Geduld!
:)

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:56

Video verdwenen!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:48

prachtig dat jonge spul hahaha

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:30

leuk inderdaad dat jonge spul! Ik heb Silver ff in de wei staan maar die rent net zo met staart om hoog en flink showen maar! heel leuk om te zien..
Helaas stopt ie daar mee als ik met een camera in mijn hand sta.. ook al doe ik onopvallend.. beetje jammer hihi

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:15

Tis wel stil hier...:=

Royen is gister 1 jaar geworden :D
Gaf haar een winterpeen maar de hond ging ermee vandoor nadat ze 2 hapjes had genomen haha :P
Ik heb gister ook nog even foto's gemaakt in het avondzonnetje die zal ik er vanavond wel even opzetten ;)

Heeft er verder iemand nog nieuwtjes?

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 14:07

I know ;)

Proficiat met je paardje. Hoe lang heb je haar nu?

Ik ben wel benieuwd naar je nieuwe foto's en hopelijk is dan die irritante achtergrond weg. :P En ik zie ook dat sommige 1 april-avatars hebben. :D

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 14:44

Ik heb haar nu ongeveer 4 maanden :D En ze groeit met de dag meer, haar kont was vorige week erg hoog ten opzichte van haar schoft en nu is dat weer gelijk! Kan je nagaan hoe hard ze groeit! :j +:)+

Ze hebben net op mijn werk glasvezel aangelegd (betere telefoon/internetverbinding) Maar nu kan ik dus niet meer op hyves, hotmail, youtube etc. Echt balen! Maar gelukkig wel op Bokt! Zonder al dit kan ik me wel iets langer concentreren op mijn werk :P