[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:47

Citaat:
Overleg gehad met de veearts en het kan heel goed mogelijk zijn dat er een verhoogde testosteron productie is geweest door het abces.

Of misschien gewoon pijn.Het is wel een plek die bij elke stap beweegt.
Gelukkig dat het gevonden is voordat het een ramp kon worden.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:28

jodi schreef:
Of misschien gewoon pijn.Het is wel een plek die bij elke stap beweegt.
Gelukkig dat het gevonden is voordat het een ramp kon worden.

Ik rij hem meermaals per week en controleer altijd even of alles normaal koel voelt en gelijk van groote en vorm en dergelijke. Van de week nog tot grote hilariteit van mijn stalgenoten (die riepen of ik afscheid aan het nemen was haha) en hij reageerde er net als altijd ook totaal niet op. En ik voel verder niet echt voorzichtig pak ze altijd gewoon even duidelijk vast ook zodat hij het gewoon blijft vinden als daar iets gebeuren moet.
Dat vind ik erg wonderlijk want ik heb zelf regelmatig last gehad van grote abcessen die operatief verwijderd moesten op plaatsen waar je ze echt niet hebben wil en dat doet echt f*****g pijn.
Ook hebben we gewoon lekker ritten gereden (afgelopen weekend nog) waarbij hij enthousiast was en ook zelf aangaf te willen galloperen.

Het abces zat echter precies aan de kant waar je het niet kon voelen helaas, wellicht toch veel ruimte daar. Een abces doet pas echt zeer als er druk op komt, of vlak voor het vanzelf open springt....sorry ranzig.

Ik ben gewoon blij dat vooral hem en mezelf een hoop verdriet en ellende bespaard is gebleven en hij was altijd al bovenal gewoon mijn lieve ventje met of zonder ballen.

Mikkee

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:37

En good stallions make great geldings! ;)

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:36

Citaat:
Ik ben gewoon blij dat vooral hem en mezelf een hoop verdriet en ellende bespaard is gebleven en hij was altijd al bovenal gewoon mijn lieve ventje met of zonder ballen.

En zonder maakt het leven wel simpeler tijdens het verhuizen.

Ik tel de ballen van Blu echt niet elke dag na :n ,maar misschien toch wat vaker kijken...(vindt hij wel lekker :P ).Ik heb nog nooit eerder over zoiets gehoord.
Eén keer ben ik me een ongeluk geschrokken:ballen weg! :oo
Het was toen hartstikke koud met wind. :brr: Hij had ze gewoon binnen gehaald en de volgende dag waren ze er weer! :+

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:30

Vandaag was de veearts er ter controle, ze was zeer tevreden en kwam extra antibiotica brengen die hij vanaf morgen moet krijgen. Weinig zwelling en vrijwel geen nabloeding.
2 x daags lopen we een stuk en krijgt hij AB en verder staat hij lekker op de wei.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:39

Dat is fijn. Moet je nu ook nog spoelen of was dat alleen in het begin?

Ik heb vandaag op lily gehangen.
(sorry, ben net een trotse mama, mijn vader zei dat ik helemaal gloeide toen ik weer omlaag kwam) :')

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:52

In principe was niet spoelen beter volgens mijn dierenarts (zij castreren ook altijd de semi wilde ponies hier in het natuurgebied), maar vooral wel in beweging houden en observeren.

Stoer hoor die Lily. Voor je het weet zijn jullie op pad.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:37

ik heb Silver wel gespoeld, maar was toen erg warm ook dus denk wel lekker. Natuurlijk niet erop maar ernaast ff koelen :P

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:08

Zamora schreef:
ik heb Silver wel gespoeld, maar was toen erg warm ook dus denk wel lekker. Natuurlijk niet erop maar ernaast ff koelen :P

Zijn benen spoel ik wel af, want als er druppels op vastkoeken trekt dat alleen maar vliegen aan.
Maandag wordt het erg warm dan denk ik wel dat ik even spoel.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:56

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om PB's in een topic te bespreken. Ook niet om daarop te reageren. Ik heb dus een flink aantal berichten verwijderd, vanaf hier blijven we weer gewoon bij het onderwerp. Je mag altijd een moderator aanschrijven als je het ergens niet mee eens bent.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 12:13

wel balen dat het zo warm word voor brego.
gelukkig is hij dan al paar dagen geruind.

is star al weg?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 12:20

Ja dat is even balen, blij dat de eerste dagen gewoon lekker koel is geweest.
Ik doe hem morgen in ieder geval een vliegendeken om en spray hem 2x daags goed in met vliegenspray. En lekker zweet en dergelijke wegspoelen dan moet het wel goedkomen.

Star is nog hier we hebben nog niet concreet afgepsproken wanneer ze gaat, want ik ben ook nog even bezig met een klein internet projectje voor ze.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:51

wellicht valt het mee met de voorspellingen en heeft hij er geen last van, de laatste die hier gecastreerd is, was agrado, maar dat was in de winter, hij heeft totaal geen complicaties gehad, in tegenstelling tot mijn vosje, die had er toen veel last van en toen was het niet warm ofzo, tja, het kan alle kanten op gaan, maar wat betreft brego, dat ziet er wel oke uit zo te lezen. succes de komende dagen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 00:06

Brego's weidemaatje Jop is 2 maanden terug gecastreerd door dezelfde veeartsen.
Die had echt wel een kleine 2 weken last van wat nabloeden en zwelling en liep wat wijdbeens de eerste week.
Bij Brego is het veel minder gelukkig, vandaag was er wat betreft zwelling niets meer te zien. Bijna geen bloeding dus ik denk niet dat hij heel veel last zal hebben als het warmer is.

Als je hem ziet en in de omgang merk je niets aan hem behalve dat hij weer gewoon mijn Brego is en als je eronder kijkt. Hij loopt ook gewoon helemaal normaal en kwam van achter in de wei aangegallopeerd toen ik riep.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:40

Mooi dat het zo goed gaat met Brego. Bij Pathos was het heel dik en kwam er nog veel bloed uit erna. Maar daar had de dierenarts al voor gewaarschuwd omdat ie al ouder was. En na een maand ging toen de hechting waarsch. pruttelen. Maar uiteindelijk is het allemaal goed gegaan.
Ik heb gisteren Brunka en Duncan opgehaald en vandaag Caithlyn. Op de terugweg is toen de as van de trailer afgebroken, gelukkig was ie toen wel leeg. Dus trailer is overleden nu |(

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:48

Mazzel dat hij leeg was.Een geluk bij een ongeluk...

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:31

geluk idd dat er geen paard in stond. Minder dat jij nu op zoek moet naar een andere. :(:)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:01

Zo het zal je gebeuren met een paard erin....poeh.

Bij Brego is trouwens alleen het buikvlies gehecht en de 2 stompjes. Scrotum huidje is open gelaten.
Vandaag zag het er nog steeds super uit. Kom er ook niet aan verder, want er komen ook geen vliegen op af en als ik de boel open spoel dan is het vast aantrekkelijker.

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:08

Met trailer wel een mazeltje zo te lezen, dat hij leeg was!

Super dat het met Brego goed gaat.
Hij was echt wel heel erg mans toen ik em reed. Nou hou ik van een uitdaging en reed hij echt wel heerlijk maar t is geen normaal leuk iets zeker niet als dit je paard is die je niet meer terug herkent.
Godzijdank was je ook nog eens op tijd qua abces. Is ook wel schrikken!
Gelukkig allemaal goed gekomen! :D

Goed van Lily! Leuk dat je zo met haar bezig bent!

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:30

Citaat:
Ik ga hier nog even spammen aangezien hier de meeste Gp fanaten zitten

Gangenpaarden dagcursus in Herkingen ( nabij Rotterdam, Zuid holland), 27 augustus.

[EA-CO] Nieuw: Gangenpaarden dagcursus Herkingen, 27 augustus

Leuk idee. Geef jij de cursus?

Gister kwam mijn via bokt gekochte voltige singel binnen, vandaag heb ik die bij Lily om gedaan en even een rondje in de wei gelopen. Ze is zo braaf. :D
Met de voltigesingel kan ik zonder een zadel te hoeven kopen haar laten wennen aan een singel, ik kan stijgbeugels aan de handvaten hangen (om ook daaraan te laten wennen) en als ze wat meer beleerd is, kunnen neefjes en nichtjes een keer een rondje doen (á la kermis pony :+ ) zodat ze zich kunnen vasthouden.
Ben helemaal blij!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:31

Wel geld voor vragen dan he := Grapje!
Goed idee zo :j ben benieuwd hoe ze het allemaal zal vinden verder.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:34

Citaat:
Wel geld voor vragen dan he Grapje!
Goed idee zo ben benieuwd hoe ze het allemaal zal vinden verder.

:j

Ben ook al naar de KVK geweest :')

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:54

_O-

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 08:33

Zo ;) hier ook nog even melden dat ik volgend jaar in ieder geval een MM veulen verwacht. Ben erg benieuwd naar de combi haxixe x kara.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:49

Citaat:
Zo hier ook nog even melden dat ik volgend jaar in ieder geval een MM veulen verwacht. Ben erg benieuwd naar de combi haxixe x kara.

Gefeliciteerd! Nu begint het lange wachten..

Ik kopieer even van gp:
Gister weer iets nieuws gedaan, tijdens een bbq was hier ook een tien-jarig neefje die al vaker paard heeft gereden. Het idee had ik al eerder, maar gister heb ik Lily de voltige singel omgedaan en hebben we het neefje op Lily gezet.
Het erop zetten gaf weinig reactie, maar het eerste pasje ging wat zoekend. Erg mooi om te zien.
Na een rondje door ons kleine paddock hebben we neefje er weer afgehaald. (toen was het nog steeds goed en niet al te veel)
Ik had neefje de instructie geven om steeds tegen Lily te blijven praten en hoewel hij normaal geen prater is, kletste hij non-stop over dat ze braaf was. Mijn vriend liep bij het neefje om hem te kunnen pakken enzo. En ik bij lily's hoofd.
De voltige singel werkte ook ideaal want Neefje kon zich echt makkelijk vasthouden. (en met de andere hand steeds aaien )
Oja, neefje is trouwens flink klein en dun. Lily is nu bijna 3,5 jaar en ik wacht nog steeds met inrijden tot ze vier is.