[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joyfordogs

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:38

en helemaal fijn dat star een goed plekje heeft gevonden. mooi!! gefeliciteerd.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:49

Fijn nienke, een goed plekje voor Star :) Gefeliciteerd!

Jammer van Brego, maar heel begrijpelijk :) Geef hem de tijd ervan te herstellen(mentaal), bij Precious, die gecastreerd werd op 5 jaar, was er al zeker wat zichtbaar na de castratie, maar pas na een maand of 5 was hij echt gewend aan zichzelf om het maar zo te zeggen :)

Succes :)

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:02

Gefeliciteerd met Star, Nienke!
En idd verstandige beslissing voor Brego...

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:08

Het einddoel is Oostenrijk dus niet het zonnige zuiden, maar de hoge Bergen (Oost-Tirol).
Mijn vriend begint er volgende week een nieuwe baan en ik heb besloten mijn boeltje ook te pakken.

Brego en zijn vriendje Vivaldi gaan met mij mee naar Thuringen waar Toril zo lief was om ons een stabiele plek aan te bieden tot ook ik de boel in oostenrijk op orde heb.
Een spannende tijd dus voor de boeg, maar het was hoog tijd voor verandering :D

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:46

Wat een knap paardje die Destino! Blijft hij dit kleurtje?

Pruimentijd... doe mij maar kersen! Heerlijk! Ben verslaafd aan kersen standjes langs de weg. Dan moet ik gewoon even stoppen! :o

Crazycat klinkt als een verstandige keuze. Het is ook jammer als het dier met zichzelf in de knoop raakt dan is ruinen soms een betere keuze. Net als het spreekwoord inderdaad.
Wat gaaf dat je in Oostenrijk wilt gaan wonen! Ik ben er 16 jaar met mijn ouders op vakantie geweest in de zomers tot ik met mijn vriendje ging :+ maar ik heb goede herinneringen aan het land. Ben paar jaar terug nog een lang weekend in Wenen geweest, blijft adembenemend dat sfeertje en die bergen. Welke streek kijk je naar?

Ik heb zelf ook wat leuks te vertellen vandaag. Ik mag op een van de MM's van Joyce rijden en vandaag ben ik helemaal alleen met dr een blokje om wezen maken buiten. Ik glim dr nog helemaal van! Tis zo een leukerd! :D :D

treeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 18:27

regine schreef:
Wat een knap paardje die Destino! Blijft hij dit kleurtje?

Destino zal zeer waarschijnlijk na het uit doen van zijn veulen jas een prachtige smokey black worden maar tijd zal het leren of er een andere verrassing uitkomt.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 19:45

wat leuk regine !

Fijne toekomstplannen Nienke. :j

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:10

leuk om te zien hoe regine, glimmend van blijdschap, terugkwam na een ritje op Delicia, haar vaste rijpaardje sinds kort.
lekker met hond en paard op pad op brave delicia, ik hoop dat jullie veel plezier met elkaar gaan hebben, maar dat is eigenlijk inmiddels al zo geloof ik.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:11

leuk nienke, naar oostenrijk, spannend, maar erg leuk lijkt me!
wanneer ga je precies? je blijft toch nog wel gewoon op bokt komen enzo neem ik aan?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:03

We hebben Oostenrijkse kenissen (boerenfamilie) in Oost-Tirol dus als alles meewerkt wordt het die streek.
Uiteraard blijf ik op bokt komen en de andere fora, internet is voor mij hoogst noodzakelijk om mijn werk te kunnen doen ;)

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 07:51

Regine, heb je binnenkort weer een ritje in de planning staan?
Dan zadel ik Skeet op ga ik mee als je het niet erg vindt ;)

Succes in de toekomst, Nienke! Erg spannend allemaal.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:40

Mikkee schreef:
Gefeliciteerd met Star, Nienke!
En idd verstandige beslissing voor Brego...

Hier ga ik helemaal in mee. en succes in deze spannende tijd (verhuizing).
Voor Treeske nog een gefeliciteerd met je nieuwe paardje.
Regine en delicia: veel plezier samen!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:43

Hihi ja Joyce ik was echt super trots! En ik heb zeker veel plezier met dr! /3

Ik wil morgen avond weer Mariska en t weekend ga ik ook nog! Leuk als je mee gaat :j

Dank je wel Kaplaars!

Crazycat Tirol is prachtig, daar ben ik het meest op vakantie geweest! Ik heb ook echt mijn hart een beetje verloren aan dat land.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:11

Wat een hoop nieuws ineens Nienke :D maar wel super van Star en dat jullie gaan verhuizen.
En snap het ook helemaal van Brego. Hoop dat hij erna weer lekker het paard wordt wat hij altijd was :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:35

Dit is het hotel waar mijn vriend gaat werken.
Afbeelding

Hij vertrekt zaterdag al en gaat z.s.m. kijken bij een appartement in hetzelfde dorp waar we voorlopig kunnen wonen.
Dit is het uitzicht.
Afbeelding

Zeer charmant ingericht ook :D
Afbeelding

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:43

Zo, veel veranderingen zeg!
@crazycat: Veel succes met verhuizen, afscheid nemen van Star en met de castratie van Brego.
@Regina: Hardstikke leuk dat je fijn op Delica kunt rijden! Geniet er maar van, ik vind haar een erg lieve zachte merrie.

Ik ben net terug van twee weekjes vakantie in Frankrijk. Met Agrado gaat alles goed, heeft nog steeds een luxe leventje. Ben bezig met schriktraining met hem, mag hem nu overal aanraken met zweepjes en plastic zakjes. Hij begrijpt vrij snel wat de bedoeling is.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:39

wauw nienke! :D gaaaaf!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:21

Thanks.
Dit is het uitzicht waarbij wij in de 16 jaar samen het meest happy de gordijnen 's morgens open deden. Het is dus een poging waard.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:27

Nou Brego is vandaag gecastreerd en ik ben nu ontzettend blij. Ik reed vanmorgen naar stal met een opgelucht gevoel dat na vandaag de vraag en twijfel weg is over wel of niet hengst houden, maar ook met een heel dubbel gevoel want zonde is het!

Hij is door 2 zeer ervaren veeartsen in een schone weide gecastreerd. Echter bleek bij de 2e bal dat er een groot abces (ontsteking) op zat bijna 3/4e van het formaat van zijn bal zelf.
Zo groot hadden zij beiden nog nooit gezien en is vermoedelijk gekomen door een trauma, maar dat is en blijft een vraag. Hij is wel een keer met dekken door een merrie geraakt in die regionen, maar daar is tot heden verder niets aan te zien of voelen geweest. Ik controleer met poetsen toch altijd wel even of alles in orde voelt, niet te warm of afwijkend ofzo. Het abces zat echter aan de andere kant en was dus niet voelbaar.

Ik was dus precies op tijd met castreren als dit abces in de buikholte was opengesprongen was hij er waarschijnlijk niet meer geweest en dat zou dus bijna onvermijdelijk geweest zijn binnen nu en hooguit enkele maanden.

Ik heb dus geen seconde spijt, het blijkt maar weer dat dingen soms moeten zijn zoals ze zijn.

Ik heb er wat foto's van gemaakt voor hij afgeknipt werd, maar zal ze even in een linkje plaatsen.
Op de 2e foto kun je duidelijk zien dat er een abces van bijna formaat bal zelf op de bal zit. Hier was namelijk de eerste al gedaan en dit lijken er bijna 2.

Niet klikken dus als je er niet tegen kunt.
http://i288.photobucket.com/albums/ll19 ... AG0079.jpg
http://i288.photobucket.com/albums/ll19 ... AG0080.jpg

Hier komt hij langzaam bij van de narcose.
Afbeelding

Nog suf en wiebelig
Afbeelding

Toen hij genoeg bij was ben ik met hem stapje voor stapje naar zijn eigen wei gelopen en daar hebben we nog een tijd samen gezeten (met Beer) tot hij helemaal bij was. Toen hebben we nog even wat gelopen tot hij met de buurpaarden opliep en ging grazen.
Na wat observatie hem met een gerust hart aan de stalhouder overgelaten. Morgen ochtend de boel spoelen en inspecteren en de boel in beweging houden.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:12

O jee Nienke, wat een geluk dan dat je er snel genoeg bij was. Brego zal zich wss een stuk beter voelen nu dat abces weg is. Ik duim dat ie snel weer in orde is !

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:43

Dan heeft het inderdaad zo moeten zijn. Ik vond het castreren van Silver zo sneu, je kleine ventje zo onder zeil :P

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:29

Wat een verhaal, Nienke!
Gelukkig een goede afloop en hopelijk herstelt Brego snel.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 07:14

fijn dat het goed is gegaan en dat hij nu kan herstellen

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 07:31

Het heeft idd zo moeten zijn.
Ik keek eerst de foto's en las daarna dat op die foto's de eerste al is gedaan! Dat is echt een groot abces.

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:39

Helemaal vergeten te reageren op je verhuizing, gaaf zeg! Heb dat altijd al willen doen maar heb het lef er niet voor. Bovendien wil manlief niet en doet ie bij uitstek Nederlands werk dus het gaat hem niet worden.

Zo noiva is geïnsemineerd dus ik ga nu duimen dat het blijft plakken en dat we op tijd waren. Zo maar Poepscheppen, rider mee, kan die zich lekker uitleven. ( we hebben dit weekend hondje op proef *\o/* eens kijken hoe dit bevalt, voorlopig goed, hij ligt nu languit onder tafel te slapen :O )