[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Salka

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:09

Wat een mooie foto's allemaal! :)

- Wat heeft Star prachtige manen, haha ben een beetje jaloers! Heeft ze van haar vader zeker?
- Haha ja, Coracao ziet er op dit forum ook goed uit. :D Zet je ook wat van deze nieuwe foto's op jullie website?
- Echt een leuke foto met Sunny Leonie. Is hij sowieso een grappenmaker of valt dat wel mee? ;)
- De veulens Bombay en Boston: prachtig! :) Ze hebben allebei een hele mooie uitstraling en Boston heeft een leuk koppie.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:10

Wat een hoop leuke foto's weer ineens. Star heeft inderdaad de manen van haar vader.
Die heeft ook een aardig bosje haar in dezelfde kleur.

@Leonie, die met Sunny is leuk, rook vast lekker daar.

Edit:

Raven's veulen is een dametje geworden. Blijft bij Toril wonen en gaat vanaf nu door het leven als "Spanish Ciara Mountain Trooper".
De aftekening was een tikkeltje onverwacht aangezien beide ouders vrijwel geen aftekening hebben. Maar ik vind het wel lief staan dat witte smoeltje.

Afbeelding

Afbeelding

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:14

Ja het rook lekker inderdaad, ik had net met hem gedekt, en doe daarna dan nog even wat grondwerk, en ik zij dus net tegen hem: 'Heb je ervan genoten jongen?' En ik kreeg dus antwoord :P

Sunny is inderdaad een grappenmaker, hij is geweldig om mee te werken, hij geeft veel respons. Zit nu echt nog in een periode waarin we mekaar beter moeten leren kennen en dat gaat tot nog toe goed :)

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:26

Prachtig veulen van Raven! Mooi dat witte hoofdje met roze neus en dit twee witte sokken bij de achterbenen. Schattig.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:39

Jeetje die zie je inderdaad niet aankomen zeg... Wel heeeel apart! Is ze grullo of wanneer zou je dat kunnen zien?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:40

Nee ze is zwart grullo schijnt duidelijk te zien te zijn. Aalstreep is dan veel duidelijker in ieder geval.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:42

Ahh dat is wel gaaf zeg :) Als alles goed loopt krijg ik volgend jaar ook een nakomeling van een grullo hengst, hoop ook op een merrie'tje om aan te houden :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:33

gefeliciteerd met Ravens mooie dochter ! Beetje jammer dat het geen wildkleur zwarte hengst is. :)
Melkmuiltje is leuk. :j

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:19

gaaf veulen zeg, ik ben dol op dat soort blesjes!
fijn dat alles goed is gegaan, niet helemaal de kleur die toril had gehoopt toch?

salka: marika beheert de site, dus speciale verzoekjes kun je bij haar indienen ;), als je nog leuke nieuwe foto's van Agrado kwijt wil, kan dat ook hoor.
en prive naar mij zijn ze altijd meer dan welkom ;)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:35

Gefeliciteerd allemaal met de prachtige veulens :D Leuk dat witte smoeltje Ciara :+:

Maandag ga ik Beauty haar veulen bewonderen en Sunny en Silver weer. :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:35

Gaat toch wel weer kriebelen ineens als ik die veulens zo zie :+:

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:01

joyfordogs schreef:
salka: marika beheert de site, dus speciale verzoekjes kun je bij haar indienen ;), als je nog leuke nieuwe foto's van Agrado kwijt wil, kan dat ook hoor.
en prive naar mij zijn ze altijd meer dan welkom ;)

Haha ik begrijp het.
Ik kom net van hem vandaan. Heb ook foto's gemaakt, ben helemaal aangestoken door alle leuke foto's hier. :D Zie hieronder het verschil tussen een foto van vandaag en een foto van hem van midden februari.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga nu even kijken hoe om te gaan met een soepoog. Gisteren was er nog niets aan de hand maar nu heeft hij een wat geirriteerd oog. En ik als leek :') moet dan even researchen wat de beste aanpak is.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:04

Prachtig veulen van Raven!
Salka, ik behandel soepogen hier altijd met koude kamillethee.
Boots heeft er nu toevallig ook last van. Gisteren erg dik bijna dicht oog, vandaag na twee keer schoonmakwn met kamillethee weer helemaal dun. Wel nog 'snotjes' maar die zijn morgen ook weer weg naar verwachting.
Agrados kleurtje is prachtig zo! Doet me aan Skeeta denken toen ik haar net had ;)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:19

Wat zijn soepogen ? Oogjes die ontstoken zijn, met gele etter ? Daar heeft Hátid een tijdje geleden ook last van gehad, 2 dagen terramycine in gesmeerd en het was opgelost.
Koude kamillethee is mij idd ook aangeraden geweest toen.

Agrado wordt groot. :)

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:55

Thanks voor de tips. :)
Ik had hier op bokt ook al informatie gevonden, ik heb hem daarom paar uurtjes geleden al 'behandeld' met koude kamillethee. Daarna zijn vliegenmasker opgedaan. Ik begreep uit verschillende topics dat het vaak door vliegen wordt veroorzaakt. Eens kijken of het helpt.
Doen jullie daarna ook vliegenmasker op of gaat het dan sowieso weer beter? Als ik er over nadenk... lijkt me niet erg makkelijk bij kleine Boots. ;)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 07:35

bij soepoogjes blijf ik er meestal af mits ze er echt veel last van hebben, mijn ervaring is dat je het vaak beter even kan aankijken want dat wanneer je er aan gaat zitten, je vaak nog meer irritatie nog erger maakt.
Als ze echt dicht zitten en het zit helemaal vol met prut, dan maak ik ze schoon met kamille thee.
Sommige paarden zijn er gevoeliger voor.
Ik heb met een vliegenmasker al diverse keren meegemaakt dat er een vlieg achter het masker komt te zitten en juist meer problemen veroorzaakt dan juist voorkomt.
Soms ontkom je er niet aan en kan het handig zijn voor een periode.
ik heb ze hier hangen maar gebruik ze bijna nooit.

wat is agrado licht geworden, hij ziet er goed uit, Leuk!! bedankt voor de foto's.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:15

Salka schreef:
Doen jullie daarna ook vliegenmasker op of gaat het dan sowieso weer beter? Als ik er over nadenk... lijkt me niet erg makkelijk bij kleine Boots. ;)

Nee hoor. Zo'n ukkie met een masker :(:)
Ik zie het meer als een samenloop van omstandigheden. Warm weer, vliegen, veel wind in de ogen en natuurlijk de zandplek in de wei waar Boots dagelijks languit in ligt te soezen...worden oogjes vaak ook niet schoner van :P

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:00

Foto's van vandaag op Pathos. Op mijn hyves staan er nog meer en ook een filmpje, daar laat ie overigens ook draf en galop zien, want hij was een beetje moe en dan heeft ie moeite met de tolt. Mijn houding is wel een beetje beroerd, maar ik ben al blij dat ik weer kan rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zijn dochter Caithlyn, daar ben ik woensdag geweest, het word al een echte grote meid. Erg moeilijk op de foto te zetten, want ze wil de hele tijd aandacht en kroelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:35

Mooie foto's Tinka! Pathos is stoer. :)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 23:37

foto's kan ik op mn gsm niet zien, morgen maar ff achter computer.

hier paar wkn trug oog probleempjes gehad, een na de ander, maar ging ook vrij snel weer over, blijkbaar wel besmettelijk...

caithlyn doet t goed, wond gaat ook super odet.

star was vandaag weer aan de knuffel nien ;-)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 07:56

tja dat met die ogen, volgens mij kan het besmettelijk zijn, wellicht suffe vergelijking, maar een paar collega;s van me hebben om beurten oogontsteking gehad.
ik ben tot nu toe de dans ontsprongen gelukkig.

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:28

Wat een prachtige foto's allemaal!!!

Hier is er gister avond rond half 9 een prachtige ijsrocky geboren!! Een meisje!!!! Zilverappelzwart bont met enorm mooie en bijzondere aftekeningen.. Moeder doet het fantastisch al weet ze zo hier en daar even niet echt raad maar ze weet wel wat ze moet doen als veulen wilt drinken! De eigenaresse van het weiland had samen met mij een band op gebouwen met nos voor de dracht en herkende daardoor dat ze ineens begon toen haar intuitie zei dat ze even naar de wei moest rijden om te kijken, eigenlijk stom toevallig kreeg ik ook op dat moment de zenuwen op mijn eigen zolder in grave (15 min daar vandaan). oliebol zul je zien ben ik net te laat!
Nou niet helemaal dus!!!! Ik heb het meisje nog met haar achter lijfje rustig uit nos kunnen trekken.. Nos kon niet meer dus was zo blijven liggen. Even het vlies er rustig af. direct mega goede imprinting gedaan. Helemaal super dus! En de eigenaresse.... die heeft alles op foto en film! Dus geluk bij een ongeluk!

Dit is mijn allereerste eigen 'gemaakte' veulen en ook nog een meisje dus je snapt het.... ik smolt bij het zien van het meisje! Naam en foto's komen er aan.

Voor iedereen die ik gemist heb qua veulens enz: ook allemaal gefeliciteerd!!!!!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:33

gaaf, gefeliciteerd, ben erg benieuwd naar de foto's.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:42

ook hier gefeliciteerd :D geniet ervan Tem :)

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:45

Citaat:
Een meisje!!!! Zilverappelzwart bont met enorm mooie en bijzondere aftekeningen..

Dat klinkt goed! :D :~