Citaat:
Wat schattig hoe hij bij je ligt!! dat zie je een paard niet snel doen...haha
Joyce heeft zo'n beetje patent op dit soort foto's
Zo nou ik ben ook weer thuis, (nou ja nu aan het werk
). Joyce en ik zijn gisteren met onze mannen naar duitsland gereden om enkele Mangalarga Marchador hengsten uit te proberen. En dat hebben we geweten!
Na een wat moeilijkere start voor mij hebben we eerst even wat in de bak gereden en daarna zijn we heerlijk met 3 hengsten en een ruin de bossen in getrokken voor een heerlijke 1,5 uur durende buitenrit. Het was gewoonweg geweldig. Mijn paard (de 5! jarige Ourofino el Far) vond een aantal dingen (kinderwagen op een bospad
) wel wat spannend maar verder heeft hij het fantastisch gedaan (we pasten wel goed bij elkaar, de twee watjes
), zelfs met mij als ruiter
. De fokker waar hij vandaan komt heeft in totaliteit bijna 1.000 paarden dus hij is zo'n beetje pas op 4 jarige leeftijd de kudde uitgetrokken om beleerd te worden. Toen de mensen waar hij stond een rondreis door Brazilië maakten om te kijken welke hengsten er zouden komen was deze meneer misschien 20 keer onder zadel geweest. In Duitsland is hij wel natuurlijk wat meer gereden maar dan nog heeft hij geen jarenlange ervaring.
De omgeving was echt ook fantastisch, het voelde als een echt woud. Enorme bomen en we moesten toch wel een stukje klimmen.
Het resultaat van (voor mij) in totaliteit dit weekend zo'n 10 uur in de auto gezeten en 2 uur op een paard is een werkelijk onvergetelijke herinnering. Foto's volgen nog.
We hebben overigens nog zeker interessant hengstenmateriaal voor onze merries gevonden......