[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 18:59

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:34

Mikkee schreef:
Leuke foto van Agrado! Lekker soezen in het zonnetje :)
Hij heeft hier echt van die typische MM oortjes.
Wel spannend voor je dat hij over een weekje bij jou in de buurt staat. Zal hem toch wel missen denk ik en Chase ook...

Het voelt ook een beetje naar om hem uit zijn kudde te halen. Gelukkig komt hij met een KWPN merrie te staan van 2, kan hij toch nog lekker spelen. Dat zal wel helpen.
Wij zullen Chasey ook missen! Is coracao ondertussen een leuk speelkameraadje voor haar aan het worden of nog te klein? Ik heb geen idee, ga het morgen zien.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:55

kevje06 schreef:
in real live vond ik dat ze niet op elkaar leken, jij wel?
maar was totaly in love op de foto's van toril haar nieuwe aanwinst.
maar moet zeggen dat jou raven wel de show steelt <3

Live leken ze niet echt op elkaar inderdaad en ik ben natuurlijk bevooroordeeld ;)

CrazyCat

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:01

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:39

zo, ben je ff niet online, moet meteen bijlezen.

Leuk joh, yvonne, een echte valkhengst dus!! idd wel prijzig zeg, pfft.

Tja, zal raar zijn, Agrado weg, vooral coracao en hij zijn de laatste dagen erg actief met elkaar, maar coracao speelt ook met chasey en ez, dus dat komt wel goed.
wel zalig hoor, op de fiets naar je paardje toe!!
ze zijn allemaal lekker aan t ruien, ik zie bij zowel agrado als jhumpa, steeds meer witte haartjes tevoorschijn komen.
en tja, jhumpa is bijna 4, we willen zoetjes aan gaan beginnen met trainen en rijden met haar, ik heb haar nu 2 keer aan de longe gehad en wat grondwerk met haar gedaan, het is bijna eng om te zien hoe snel ze dingen oppakt, wel echt genieten :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 00:33

Raven en ik in Thuringen (Oost-Duitsland).

Afbeelding

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 07:37

nice

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 07:47

Mooie foto!
Ze heeft nog steeds niet veel buik...

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 08:31

Wauw schitterend nienke... Kan jij ook zo genieten van zonder zadel rijden? Ik wel.. vooral laatste tijd. Dat is echt genieten! Wat voor temperaturen hebben jullie nu eigenlijk daar?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 08:47

jodi schreef:
Mooie foto!

Dat zeiden Toril en ik gisteren ook al tegen elkaar. Ze is in Amerika gescand en ik heb haar wel iets ronder zien worden maar niet veel.
Ze is in juli pas gedekt dus moet nog heel eventjes en het is haar eerste.
Maar goed hier dus ook wel wat momenten getwijfeld dus ben benieuwd. Nou was ze erg dik en het vet hebben we er wel grotendeels afgetraind de buik voelt wel als een kleine drachtige buik.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 08:53

NkPrecious schreef:
Wauw schitterend nienke... Kan jij ook zo genieten van zonder zadel rijden? Ik wel.. vooral laatste tijd. Dat is echt genieten! Wat voor temperaturen hebben jullie nu eigenlijk daar?

Ik rij best vaak zonder zadel kan daar enorm van genieten zeker als het een beetje voor de fun is in de wei.
Bitloos hoofdstelletje in en hoppa erop.

De basis temperatuur hier is behoorlijk fris ('s nachts vorst), maar overdag bijna alle dagen veel zon en die is wel lekker warm.
Paar keer lekker kunnen werken in een t-shirtje.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:11

Die foto is een uitvergroting waard! Mooi :)

treeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:11

geweldige foto nienke en natuurlijk prachtig paardje.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:40

CrazyCat schreef:
jodi schreef:
Mooie foto!

Dat zeiden Toril en ik gisteren ook al tegen elkaar. Ze is in Amerika gescand en ik heb haar wel iets ronder zien worden maar niet veel.
Maar goed hier dus ook wel wat momenten getwijfeld dus ben benieuwd. Nou was ze erg dik en het vet hebben we er wel grotendeels afgetraind de buik voelt wel als een kleine drachtige buik.

Ik heb Pretty Woman hier staan (die vos merrie) zelfde verhaal. Niet veel buik, nog lekker in training en vorige week wel drachtig bevonden door de DA. Maar qua beeld ziet ze er net zo uit als Raven en haar kleine buikje :) Ik hoop voor je dat ze ook nog steeds drachtig is!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:48

NkPrecious schreef:
CrazyCat schreef:

Ik heb Pretty Woman hier staan (die vos merrie) zelfde verhaal. Niet veel buik, nog lekker in training en vorige week wel drachtig bevonden door de DA. Maar qua beeld ziet ze er net zo uit als Raven en haar kleine buikje :) Ik hoop voor je dat ze ook nog steeds drachtig is!

Ik denk ook wel dat ze gewoon drachtig is, want af en toe is ze wel een beetje sjachie en dat neemt wat toe....hahaha.
En om haar nou te laten opvoelen is ook zowat. Ze is niet hengstig geweest sinds ik haar heb dus zal wel loslopen.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:51

vind je het zwaar voor de merrie? Mijn ervaring met mijn Da is eigenlijk dat hij er maar een paar tellen in zit en alleen voelt of de baarmoeder gevuld is of niet. Ik hebw el een fijne opvoelbox hier dus dat scheelt wel denk ik maar mijn ervaring tot nog toe ermee is dat hij al klaar is met voelen voor de merrie doorheeft wat er gebeurt :) Anyway als ze niet meer hengstig is geweest zal het ook wel goed zitten ja :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:48

wat een heerlijke foto Nienke.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:36

Nienke ik vond haar juist wel buikje hebben hoor... ze is niet mega dik maar meer naar ondere, ik heb shet die ook zo draagt.
Zou ook niet meer op laten voelen, durf ik 1e paar maanden nog wel maar einde dracht niet meer.

Zelfde weer als wij hier hebben denk ik zo, moest vanmorgen ook auto krabben.
Maar heb overdag nog wel jas aan hoor, zo warm voor tshirt vind ik het nog niet, van de week wel paar dagen met trui aan.

Vandaag met de 2 drachtige dames op pad geweest, waggel waggel, Neef voorop met mij erop (met mijn nieuwe bf, nou ja 2e hands, heerlijk voor relaxte ritjes) en Sip waggelde er achter aan.
Merk dat ze het wel wat zwaarder hebben maar doen het rustig aan, ben wel voorstander van zolang mogelijk door rijden, wel met gepaste snelheid en zwaarte van de training.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:50

NkPrecious schreef:
vind je het zwaar voor de merrie? Mijn ervaring met mijn Da is eigenlijk dat hij er maar een paar tellen in zit en alleen voelt of de baarmoeder gevuld is of niet. Ik hebw el een fijne opvoelbox hier dus dat scheelt wel denk ik maar mijn ervaring tot nog toe ermee is dat hij al klaar is met voelen voor de merrie doorheeft wat er gebeurt :) Anyway als ze niet meer hengstig is geweest zal het ook wel goed zitten ja :)

Ik had begrepen dat er risico's aan kunnen zitten, maar hier heeft het nu met name te maken met het feit dat ze in 8 hectare natuurgebied staat en de artsen hier nogal lomp zijn.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:56

Lompe DA heb je niets aan nee. Mijn DA is ruim 30 jaar zelf fokker en volgens hem ligt het heel erg aan hoe je het doet. Sommige artsen willen helemaal beweging voelen enz. hij gaat alleen met zen hand erin, en zo gauw die een gevulde baarmoeder tegenkomt, is het klaar. Wat dat betreft vertrouw ik hem door en door op zen oordeel, heb echt een hele fijne DA vind ik zelf :) En tsja.. waar hebben we het over eigenlijk, opvoelen als risico t.o.v. het risico een drachtige merrie laten vliegen over de halve wereld :) Denk dat daar meer in zit dan aan opvoelen. In ieder geval heb ik er tot nog toe geen slechte ervaringen met het opvoelen als je nog zo'n 3-4 maanden voor bevalling zit....

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:57

Trouwens Nienke, ik was in de veronderstelling dat Raven al veel eerder moest bevallen.. zal wel verward hebben met een ander paard ..

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:03

bij delicia duurde het erg lang voordat we konden zien dat ze zwanger was van Agrado, ik heb nog een hele tijd getwijfeld of ze wel echt zwanger was.
Sommige merries worden nu eenmaal niet zo zwaar en snel dik.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:06

8)7 Ik moest even 2 keer lezen ik zat al te denken... zwanger van agrado... die is toch nog hartstikke jong en geruind?! maar ik snap nu, dat je waarschijnlijk bedoelde dat zij hem toen kreeg :7 :Y)

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:58

Citaat:

banketstaaf ziet er ook ongeveer zo uit. Ze heeft een 'net wel, net niet'-zwanger buikje. Maar ze staat dag en nacht bij Potter en die is van mening dat zijn taak is volbracht! :j

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:58

Ok, even voor de duidelijkheid... er zit een bug in Bokt. Mijn paard heet Lu-lu zonder streepje maar dan komt er het woord banketstaaf te staan! Grrrrrr