[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:45

Mijn paarden zijn ook lekker aan het rennen de hele tijd. En lekker gras eten natuurlijk, want ze staan op de wei omdat het al een tijd droog is. Pathos was altijd al lekker baldadig met die wind, dan ging ik echt niet rijden.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:10

vandaag echt heerlijk weer. *\o/*

helaas maar kort buiten geweest.
vanmorgen met paarden voeren verschrikkelijk hard uitgegleden en met mijn hoofd tegen een boxdeur gevallen.
was ff flink zwart voor mijn ogen en in paniek mijn man gebeld, die kwam gelukkig snel en heeft ons (mijn dochter en mij) thuis gebracht.
gelukkig worden paarden vanmiddag door één van de meiden die mij helpen gedaan want moet maar ff rustig aan doen.

joyfordogs

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:50

vanmorgen een ritje met kunst gemaakt samen met 3 van onze honden, nr 4 is geregeld kreupel, daar zijn we geregeld mee aan t dokteren (het begint er nu op te lijken dat we de juiste behandeling gevonden hebben, duim duim), maar dat was echt zalig, Kunst genoot, de honden waren enorm blij en zo was het heerlijk te combineren, wel beetje jammer dat ik daarna nog moest werken, maar ach, je kunt niet alles hebben he.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:14

Hier ook een ritje gemaakt met Brego (en Beer mee), heerlijk dat zonnetje!

Ik bedacht me redelijk in het begin om de gps logger op mijn telefoon aan te zetten.
Hier is mijn ritje te bekijken. Klik <--

Afbeelding

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:41

Hallo allemaal! :) weer even terug van weggeweest, drukke periode achter de rug, hadden eind januari shows en beurs in hardenberg (thuiswedstrijd voor de eerste keer haha!) donderdag tot zondag. Trainen in de drukke decembermaand met vorst, dus elke keer met trailer naar de binnenbak gekacheld :+ anyway, shows gingen echt super, dit jaar uitgebreid met passende kleding, ontzettend veel leuke reacties gehad dus weer mooie reclame voor het ras :)

na de shows precies 1 dag gehad om alles op te ruimen en mijn spullen te pakken, want ik heb er net een klein reisje naar texas opzitten! Een lang geplande reis, die eigenlijk achter kentucky aangeplakt zou worden vorig jaar, maar wat door omstandigheden niet kon toen. Een van de meiden hier op stal had haar ouders zo gek gekregen dat ze mee mocht dus gezellig met zen 2en op naar Texas! Dit keer meer een vakantie, zijn op 1 ranch geweest en op de quarantaine stal. Vooral de laatste was ik erg benieuwd naar! We zijn daar weer super ontvangen en hebben een hele leuke week gehad. Tevens goed gepland qua weer, want we hadden de hele week 25-30 graden, en net toen we weggingen ging het vriezen :+

Op de ranch waar we zijn geweest staat nog een jonge merrie die ik vorig jaar had aangeschaft, ze staat daar nog lekker te groeien, wordt daar nog gecertificeert en gedekt en zal waarschijnlijk in de herfst richting NL komen. Veel filmpjes en foto's al gehad van deze merrie, maar in het echt blijft spannend! Toch bleek het weer een super paardje te zijn, ik kende de mensen waarvan ik haar gekocht heb ook, heel zacht karakter, fijne bouw, nog wat jongig natuurlijk maar helemaal mijn smaak! :D kijk er al naar uit dat ze hier is, maar voor nu nog even lekker rondrennen in een grote texaanse wei.
Foto'tje: Let niet op mijn hoofd :+)
Afbeelding

in de quarantainestal staat momenteel mijn vosmerrie Pretty Woman, nog even met haar gereden, ze komt de 23e waarschijnlijk aan op amsterdam :)
Afbeelding

nou dat was mijn update in een zeer verkorte versie haha :P

Nog even reageren op een paar voorgaande posts:
@ afke: neeee wat vervelend zeg :( net bij zo'n mooie dag...
@ nienke: hoe doe je dat?!?!?! wat ontzettend gaaf zo'n gps tracker zeg! Moet je daar een bepaalde telefoonfunctie voor hebben ofzo?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:01

Beterschap Afke, je zal wel hoofdpijn hebben.
Ziet er super uit zo Nienke, ik heb echt zin om weer te rijden, zeker met dit weer.
Leuk zo'n vakantie Leonie, mooie paarden hoor.

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:38

Ow nienke, ik ben ook erg benieuwd hoe je dat doet, hiermee kun je ook goed zien hoe snel je rijd, leuk!

Het was inderdaad heerlijk weer vandaag, helaas werken maar ik ben er na het werk even opgesprongen, lekker hoor. Vanwege de vierdaagse toch maar even wat trainen, anders kom ik niet ver.

Foto's van Texas zijn erg leuk, klinkt erg druk, je zult je niet snel vervelen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:11

Ik heb en telefoon met GPS waarop je apps kunt installeren (gratis), maar je hebt er ook speciale apparaatjes voor.
http://www.anwb.nl/webwinkel/reis-en-ca ... ogger.html

Het programmaatje dat ik ervoor gebruik op mijn 2 jaar oude nokia is Sports tracker pro.
http://www.sports-tracker.com/#/download

Maar er zijn tig alternatieven voor, endomondo is ook een vrij bekende die draait ook op telefoons waar Android op draait. Ik neem aan dat er ook versies zijn voor de iphone, maar dat weet ik niet precies.
http://www.endomondo.com/login

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 08:26

leuk joh, gps, ik heb dat volgens mij ook op mijn fone, maar ik en mijn fone zijn niet zo heel erg close, heb er dagelijks ruzie mee!! maar daar zit ook heel veel op wat schijnbaar enorm handig kan zijn.

leonie, 1 tipje, als je tegen mensen zegt, denk NIET aan roze olifantjes, gaan de meeste mensen denken aan roze olifantjes, dus toen ik las dat ik NIET naar je gezicht mocht kijken, was dat het eerste wat ik ging doen haha.
maarre, geen zorg hoor, ben niet geschrokken, ik schrik geregeld van mijn eigen foto's, word ik vaak niet heel blij van.
Leuk, weer een reisje, wij gaan pas in oktober, het is dan ruim 5 jaar geleden dat mijn man en ik samen met vakantie zijn geweest.

Vanmiddag weer een ritje, samen met mariska, dit keer mag mijn ruintje mee, geen gangenpaard maar dat mag de pret niet drukken :p

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:59

Zo te lezen, geniet iedereen van het weer. Heerlijk :D
joyfordogs schreef:
Vanmiddag weer een ritje, samen met mariska, dit keer mag mijn ruintje mee, geen gangenpaard maar dat mag de pret niet drukken :p

Ach, jouw gebrek aan een gangenpaard maakt Moon meer dan goed met haar buikie :j

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:09

joyfordogs schreef:
leonie, 1 tipje, als je tegen mensen zegt, denk NIET aan roze olifantjes, gaan de meeste mensen denken aan roze olifantjes, dus toen ik las dat ik NIET naar je gezicht mocht kijken, was dat het eerste wat ik ging doen haha.
maarre, geen zorg hoor, ben niet geschrokken, ik schrik geregeld van mijn eigen foto's, word ik vaak niet heel blij van.
Leuk, weer een reisje, wij gaan pas in oktober, het is dan ruim 5 jaar geleden dat mijn man en ik samen met vakantie zijn geweest.

hahahah je hebt helemaal gelijk :P Zal het niet meer doen ;)

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:49

:o ow jee, nu moet ik eens kijken of ik die gps ding op mijn telefoon krijg....ik als digibeet :D
Moet ook wel kunnen met mijn foon (die apps moet ik ook een keertje een studie van maken, bovendien moet ook twitter een keertje via de telefoon, dat komt nl ook op de website)

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:52

Ik kan alleen nog maar naar het hoofd van leonie kijken :D

Hé Afke, hoe is het met 't koppie? Ik schuifel al weken, bang om te vallen met een dikke buik. Maar zo zie je... is niet overdreven. Hier zitten soms nog stukken ijs verstopt onder een laagje van hooi of mest. Heel verradelijk.

Voor endurance training super gaaf. Ik ben nog van kaart (liever gezegd verdwalen) en horloge. Moet wel zeggen dat je snel afhankelijk wordt van dit soort snufjes? Mijn auto tomtom is heilig _/-\o_ en ben laatst een keer ergens geweest... Ben gegaan en terug gekomen. Maar zou niet op de kaart kunnen aanwijzen waar het was: zuid, noord??? Errug! Satalietje onvindbaar en ik heb mega paniek %)

treeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:14

Hoi Leonie

Leuke jonge dame, enne zag jou helemaal niet staan bleh maar die mooie blinkerd!!! lol
Ik wil ook naar Amerika!!!

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:22

Leonie, laat je binnenkort foto's zien van Zoë? Ben nieuwsgierig hoe rond ze nu is, ze is toch uitgerekend in februari?

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:06

NkPrecious schreef:
Afbeelding

wat voor kleurtje is deze merrie? Ook iets met buckskin erin?

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:32

Bedankt voor de leuke reacties :D Ik ben bezig met een foto van Zoey, als tie in men veulentopic staat geef ik hier even een seintje :)

@mariska: Ze draagt inderdaad een creme gen. Ze is Silver Smoky Black :)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 01:01

Brunka is zojuist bevallen van een veulentje.
Ik denk het het een hengstje is, kon het niet helemaal goed zien zo in mijn eentje en hij hield de hele tijd de staart ervoor. Het zou ook weer een valkje kunnen zijn, want hij is heel licht van kleur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 09:26

Gefeliciteerd, zij/hij ziet er prachtig uit!!!

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 09:39

Heb jij de veulenwedstrijd gewonnen zeg :D gefeliciteerd!! Ben benieuwd naar droogfoto's & het geslacht :P!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 09:59

gefeli ! Ben ook benieuwd naar droogfoto's !

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 10:37

gefeliciteerd!
spannend wat hij/zij is nu is, hopelijk gaat alles goed.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 12:24

Het is een hengst, ik zag maar 1 gat onder de staart, haha. En de kleur is valk, ben nu bezig met nieuwe foto's.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 12:34

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:34

Gefeliciteerd!