[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:43

Da's flink balen! :(:)
Nog geen veulen bij jou?

joyfordogs

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:59

jeetje, das wel echt zwaar k*t zeg.
succes met blokkeren, nieuwe aanvragen etc

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:24

Nog geen veulen bij mij, Brunka stelt het nog even uit. Wel een 2 jarige met snotneus, die moet ik nu in overleg met antibiotica gaan spuiten (leuk want hij heeft een naaldentrauma). En als het veulen geboren word en hij heeft nog steeds zo'n snotneus moet ik veulen ook meteen preventief gaan behandelen.

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:28

Vervelend zeg! (zowel het raampje als je 2-jarige, idd niet fijn een paard met naaldentrauma)

Het wordt trouwens nog druk voor mij in juni, ik ben ingeloot voor de eper paardenvierdaagse maar ik zag dat de sela d'ouro (een MM ding) in het weekend van 10 tot en met 12 juni is, de 10de is de laatste eper dag....

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:04

Tinka schreef:
grrrrrrr :( |( ik moet even stoom afblazen. Ik ging dus vanmiddag heel even met de hondjes naar het strand van de brouwersdam, auto er vlakbij geparkeerd en hoogstens 10 min uit zicht geweest. Is mijn ruit ingegooid en mijn tas gestolen, met daarin dus pasp, rijbewijs, pasjes, en telefoon. Ik ben echt zo kwaad, kon het gewoon niet geloven toen ik het zag.

Dat de pech bij jou even een tijdje weg blijft! (Maarre, geen tasjes met waardevolle spullen meer achterlaten in auto... :(:))

Hier is het nog steeds ijskoud :brr: s'nachts -25 dus merries staan op hold (gelukkig maar).

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 09:07

Post ik een keer wat, valt het helemaal stil hier. Ligt toch niet aan mij hoop ik :D

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 09:47

jawel, is de afspraak, zodra jij wat schrijft, rent de rest gillend weg.
lol
Ik zie nu pas jou berichtjes, -25, onvoorstelbaar, brrrrrr, ik vond -10 en -15 al behoorlijk koud.
hier nu herfst, veel wind en regen enzo, ook gezellig :(

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 10:45

zeg maar gerust storm...
ik haat dat, hooinetten vullen is niet te doen, hooi waait meer weg dan dat het in de netten beland.
bah.

maar -25 is ook niet niets haha.
maar meestal is de gevoelstemp in dl wel anders dan als wij hier -25 zouden hebben.

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:28

Dank je Joyce :P In Nederland voelt -5 net zo naar, die waterkou. Droge kou valt wel mee... net als in Noorwegen ;)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:00

ow, dus valt eigenlijk reuze mee haha.
Wind doet idd ook een boel wat betreft gevoelstemperatuur. van mij mag het voorjaar echt snel komen hoor.

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:09

Van mij ook, deze wind is echt niet leuk meer! Gelukkig kan ik de hooinetten binnen vullen maar het hooi waait bij het eten allemaal de paddock uit :(

-25? :brr: Ik ben wel een paar keer op wintersport geweest, best lekker als er een zonnetje bij is maar ik heb toch liever de zomer. Ik las eens een verhaal over iemand die alergisch was voor kou, echt alergisch dan he, de blaren staan dan op haar gezicht als ze te lang in de kou staat. Ik was ws allang weggeweest, emigreren naar een lekker warm land 8-)

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:45

Voorjaar komt eraan, helaas met veel prut, maar... what ever! Ik wil zonnnnnnnnnnnnnnn, droog en warm en groen!!!!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:09

-25, dat is echt koud. ik hou helemaal niet van de kou, van mij mag het snel weer zomer worden. Hier is het nu 10 boven nul, maar wel evel wind, gelukkig wel droog.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 09:26

hier is het inmiddels een stuk warmer, maar nu ook hier onwijs veel wind, bah.
Vind het niet prettig rijden, ik merk dat de paarden er dan ook last van hebben, het communiceert wat lastiger, door de wind heb je veel "ruis".
achja, zo is er altijd wel wat om over te klagen toch, lol.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:44

Vandaag 19 graden in de schaduw en zonnig!

Veel te warm om paarden aan het werk te zetten met hun dikke winterjas ^)

:D

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:20

Hier plots ook een warme wind ergens vandaan... 10 graadjes. Heerlijk. Wel veel zooi ruimen.

Vanacht wel flinke storm geweest. Straks even kijken of alle paarden nog in de wei staan... Hier thuis stonden ze allemaal in de stallen. Gebeurt zelden.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:03

nou die wind vind ik maar niets.
warme wind dat wel, dus koud is het niet.
maar hooi baal opengemaakt en kwart verloren denk ik zo want waaide allemaal weg.
en lessen afgezegd, ik ben niet te verstaand met die wind en pony's zijn er dol van.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:12

het voelt gewoon warm aan buiten, even wat doen en het is al zweten, ik ben zowat de hele dag al buiten bezig, lekker.
Nu word er hooi gebracht, dus ik ga mijn handen maar ff laten wapperen (en mijn haren lol)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:16

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:16

Apollo had vandaag weer een lekkere stunt. Er was ergens vandaan zo'n strandmatje de wei in gewaaid, dat zat helemaal om zijn benen en hij stond ook nog vast in het schriklint. Meneer stond rustig gras te eten en kon geen kant uit. Gelukkig alles los gekregen. Het is ook zo'n watje, morgen de stroom er maar weer op, want hij leunt helemaal over de draad heen.
hij heeft echt het relaxte karakter van zijn vader, en hij lijkt er ook sprekend op, want sommige mensen die een tijd niet geweest zijn, denken dat het Pathos is.
Prikje ging goed trouwens gisteren, niets meer van zijn naaldenangst gemerkt, had voor de zekerheid wel een praam op gedaan.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:39

Hmm, ik ben blijkbaar de enige die dit weer wel kan waarderen :o
Kleine boswandeling gemaakt met dikkiedik Moon, Agrado en Katharina. Wat een brave paardjes hebben we toch!
Morgen wedstrijd dus ik hoop dat het droog blijft...

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:41

t waait veel te hard voor regen volgens mij, haha

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:57

Ik waai echt letterlijk van mijn paard af buiten, niet normaal.
Hooi vanaf de baal naar de bakken krijgen werkt ook niet, want zodra ik bij de bak ben is alles weg gewaaid.
Heb nu maar hooinetten gevuld bij de baal zelf en die opgehangen.

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 09:43

Mijn paarden vinden de wind geweldig hier stappen flink maar toch relaxt door.. zijn wel in voor een lolletje dus in ieder geval energie genoeg. Zaterdag ook een rit gemaakt van 2 uur met fjord en segull. heerlijk.. Maar open vlaktes was soms inderdaad wat te harde wind... Ach toch wel gezellig.
Buitenritjes qua les gegeven dus mee op de fiets en aan het zadel licht vast houden.. Hoef je minder tegen de wind in te trappen werkt erg goed! ;).

En Pathos is leuk samen met Molly... 20 rondjes rennen door de paddock heen... de lol was natuurlijk op zn hardst door de paden heen en in de bak als je daar bent.. bok,steiger,bok,steiger en met een scheet weer vertrekken! hahaha grotere lol kan je niet hebben lijkt me zo ;)

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:48

Ook mijn IJslandse mannen zijn helemaal in hun element. Zadeltje erop en gaan maar! Florus geniet zichtbaar :)