[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:18

joyfordogs schreef:
We zijn nog druk aan t denken welke hengst dit jaar voor Delicia zal worden

Ben erg benieuwd naar de MM-hengsten die op de Equitana worden gepresenteerd in maart :j

treeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:06

joyfordogs schreef:
We zijn nog druk aan t denken welke hengst dit jaar voor Delicia zal worden.

mmmmm Jeronimo of de mooie Dourado :P

joyfordogs

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 11:23

nee, jeronimo past niet bij delicia wat betreft gangen, hij is veel te diagonaal, dourada en delicia hebben dezelfde papa, ook niet echt handig.
Ik heb al wel wat huiswerk gedaan wat betreft de duitse hengsten ;).
De papa van coracao (en jhumpa) is ook nog niet van mijn lijstje af enne de beide hengsten die bij helmi staan, zijn ook beide potentiele kandidaten. Ik heb nog geen definitieve keuze gemaakt.

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:50

Citaat:
Ben erg benieuwd naar de MM-hengsten die op de Equitana worden gepresenteerd in maart

Ik ook, heb ze op plaatjes gezien en er zitten leuke tussen. Helaas zijn het wel allemaal batida-gangers dus is het even afwachten hoe diagonaal ze dan zijn..... Ik ben nog aan het twijfelen of en hoe ik het ga doen dit jaar. Ik zou wel graag twee willen laten dekken...(liefst met KI, hoef ik niet te slepen, maar dat zal er wel niet inzitten)

Ga je ook naar de Equitana Mariska?

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:15

noivadapaz schreef:
Ga je ook naar de Equitana Mariska?

:j
Walkers en quarters kijken natuurlijk :P
Jij en Joyce gaan naar de vergadering van de MM-club daar neem ik aan?

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:32

Jep, ben benieuwd. Pa en ma gaan ook mee geloof ik, worden twee dagen equitana *\o/* (mannetje vind het toch niet leuk dus die blijft thuis :7 )
Kan ik gelijk Alice spreken over onze reis naar Brasil 8-) Heb er helemaal zin in, paarden kijken/rijden en het land zien.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:08

ow vertel ;)

treeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:52

Mikkee schreef:
Walkers en quarters kijken natuurlijk :P

Ikke ook, natuurlijk ook meteen naar de MM kijken.

Groetjes Treeske

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 00:25

Welke dag zijn jullie er of gaan jullie de hele week? 8)7

Wij zijn wel van plan om te gaan alleen nog ff beslissen/kijken welke dag we gaan :P

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 08:46

tja de 19e is de vergadering van de EAMM, dus ik denk zelf de 19e hihi.

yvonne en ik en onze mannen, gaan zoals het er nu uitziet, dit jaar naar brazilie op vakantie, mooi land zien en tussendoor af en toe een ritje om de mm in eigen land ook een keertje mee te maken :)

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 10:22

noivadapaz schreef:
Jep, ben benieuwd. Pa en ma gaan ook mee geloof ik, worden twee dagen equitana *\o/*

Dat moet gezellig worden, zo'n familie-uitje!
Ik hoop dat ik Micha zo ver krijg om mee te gaan. Essen is tenslotte maar een uurtje rijden...

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 15:52

Ik ga ook naar de equitana. Maar 1 dag denk ik. Bij de equirence had ik na 2 uur heel erg last van mijn been, dus zie er wel een beetje tegenop. De equitana is natuurlijk wel heeeeel groot.
En niet teveel geld uitgeven natuurlijk, ik heb eigenlijk niets nodig namelijk.

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:54

Haha Tinka, kun je dan niet beter gewoon niet gaan? ;) Dan word je ook niet zo verleid.

Ik ga niet, ben te druk met stagelopen maar wil wel graag eind dit jaar naar een beurs gaan. Horse event of Equirience lijken me leuk. Ik ga dan alvast eens rondkijken voor een goed zadel.

Joyce, moet je niet eerst even je potentiele dekhengst verkopen voordat je ook Jhumpa laat dekken? ;)

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:58

Oei Tinka, de Equirience is niks vergeleken met de Equitana. Bovendien (tenminste zo heb ik het altijd meegemaakt) moet je buiten de stad parkeren en dan wordt je met een bus voor het gebouw neegezet. Als je dan de hele dag heb gestruind, is dat ook niet echt bevorderlijk voor de benen. Maar het is wel erg leuk vind ik :j

Hele week vind ik dan wel weer teveel van het goede! Voorgaande jaren altijd maar 1 dagje geweest maar als je twee dagen gaat, kun je net even wat rustiger alles bekijken (net disneyland, hoef je ook niet het hele park door te scheuren omdat je anders misschien wel wat mist maar begin je lekker relaxed bij het eerste ding)

Tja jullie wonen in de buurt, wij moeten nog een stukje rijden, maar het lijkt me erg leuk. (denk de 19de dus en dan de dag ervoor gok ik, de vrijdag maar dat moet ik nog even bekijken....) Het leuke van de Equitana is dat ze alle dagen andere thema's hebben, dus elke dag is er wel wat anders.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:09

leukste is om 1 week te gaan, haha, maar beetje lastig met de dieren verzorgen thuis enzo.

Salka, wat mij betreft hoef dekhengst Coracao, niet verkocht te worden, maar manlief wil graag op die manier werken, tja, ik kan hem geen ongelijk geven.
Ik kan ook een dekhengst een tijdje lenen ;), dat deze dan per ongeluk ook jhumpa dekt lol.
Ach, jhumpa kan best een jaartje wachten, maar het lijkt me voor de veulens leuk om met 2e te zijn, gelukkig hebben we nog wel andere paardjes die willen spelen, eerst maar een hengst uitzoeken en dekken en dragend etc etc

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:13

Een week is lang hoor Joyce! Ik ben 1x de hele beurs geweest, was doodop! De laatste 4 x ben ik telkens in de weekenden en 1 of 2 doordeweekse dagen aanwezig. Meer dan lang genoeg en erg gezellig!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:58

Ik ben al veel vaker geweest en weet dat het erg groot is, daarom wil ik ook. En anders zie ik maar niet alles, ook geen ramp. Gelukkig kan je ook overal zitten om uit te rusten en bv naar een show te kijken. Mijn rolstoel heb ik al terug gebracht dus dat is ook geen optie.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:46

joyfordogs schreef:
Ach, jhumpa kan best een jaartje wachten, maar het lijkt me voor de veulens leuk om met 2e te zijn

Wil ik je best mee helpen voor volgend jaar O:)
Maar eerst moet Moon natuurlijk een gezond veulen ter wereld brengen voordat ik echte plannen ga maken :P

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:48

Tinka schreef:
Mijn rolstoel heb ik al terug gebracht dus dat is ook geen optie.

Lijkt me je bij zo'n groot evenement mogelijk een rolstoel kunt lenen/huren? Heb geen idee hoor, maar navragen kun je natuurlijk altijd.
Of er eentje lenen voor een dagje van het GGZ oid? Of denk ik er nu te makkelijk over? :P

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:06

volgens mij zijn die dingen idd te huur, maar het kan soms heel lastig zijn om aan een rolstoel of scootmobiel te komen weet ik helaas uit ervaring voor mijn moeder.

maar is idd een goed idee. zeker voor zo'n grote beurs.

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:51

19mrt is ook HOI (horse on ice) in Haarlem. Wordt eduactie dagje voor mijn leskinders ;)..
We gaan ergens door de weeks naar Equitana.. is iets rustiger dan de weekenden natuurlijk.

@ joyce en yvonne, hartstikke leuk! Lijkt me echt een prachtig land! En een ritje op MM in eigen land is vast geen straf ;) haha

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 16:22

joyfordogs schreef:
tja de 19e is de vergadering van de EAMM, dus ik denk zelf de 19e hihi.

yvonne en ik en onze mannen, gaan zoals het er nu uitziet, dit jaar naar brazilie op vakantie, mooi land zien en tussendoor af en toe een ritje om de mm in eigen land ook een keertje mee te maken :)

Niet foto-toestel vergeten en topic maken achteraf!!! :Y)

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:35

oh, horses on ice op dezelfde dag? :(

Ik wil altijd al eens een keertje daarnaartoe, komt het er wéér niet van.

Citaat:
Niet foto-toestel vergeten en topic maken achteraf!!!

Gaan we doen!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:09

Ik denk dat Brunka elk moment kan bevallen, dus dat word vannacht een paar keer gaan kijken vrees ik. Ze is niet aan het kegelen, maar het uier is wel in ene heel vol. Wel spannend hoor, en koud voor een veulentje, gelukkig staat ze lekker op stal.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:53

grrrrrrr :( |( ik moet even stoom afblazen. Ik ging dus vanmiddag heel even met de hondjes naar het strand van de brouwersdam, auto er vlakbij geparkeerd en hoogstens 10 min uit zicht geweest. Is mijn ruit ingegooid en mijn tas gestolen, met daarin dus pasp, rijbewijs, pasjes, en telefoon. Ik ben echt zo kwaad, kon het gewoon niet geloven toen ik het zag.