[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:47

Mikkee schreef:
Tis soms net of ik Moon zie lopen!
Raven lijkt me een leuk paardje dus :P
Is je stalgenootje ook al om? :D

Ze doet haar paard niet weg, maar is wel redelijk om ja..haha.
Ze vind ze wel erg gaaf en wil graag binnenkort een keer een buitenritje maken.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:54

Komt me bekend voor!
Een vriendin van me doet haar lippizaner never nooit niet meer weg maar vindt het geweldig om op Moon en Kunst mee naar buiten te gaan.
Ach ja, zelfs Joyce was na een paar jaar 'om' en is nu helemaal gek van gangenpaarden, haha :D

joyfordogs

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 08:36

ja, sommige dingen schijnen even tijd nodig te hebben, toen ik de mm nog niet kende, vond ik die kruising paso X ijslanders altijd erg leuk.
t scheelt wel dat ik geen lichamelijke klachten heb (tja paar keer per jaar ga ik door mijn rug, maar dat vergeet ik steeds als het weer over is), dus dan ben je tevreden met wat je hebt, mijn ruintje zal dus daarom ook niet weggaan, ik geniet ook enorm van de ritjes op hem, hoewel rijden in een groep met hem, niet zo'n succes is. Ach ja, ieder zijn eigen talent he.

GolaGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 16:09

IJSLANDER! (L)

Afbeelding

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:35

Daar hebben we een apart topic voor.

On topic:

De H2O bag maakt hier over uren! Zijn er meer mensen die hem gebruiken?
Bij mij is hij namelijk een beetje lek op sommige punten.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 18:18

yep gebruikte ze vorig jaar

dit jaar toch anders gedaan
(jerrycans achter in de auto vanaf thuis mee)

h2go back deed ik vorig jaar met slootwater vullen, wak hakken en dan met gieter vullen (ijs koude handen en toch nog 4 x vullen en naar de paarden wandelen)

die van ons is ook wat lek, als je schone kruiwagen hebt is het niet erg, gebruik je hem ook voor mest en leeg je hem dan in een bak dan komt er mest met water in de bak, is niet handig...
heb nog wel 2 nieuwe h2go bags liggen, omdat ik had verwacht het dit jaar weer zo te doen... maar niet dus.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 18:28

H2GO bag gebruik hier ook :P alleen volgens mij moet je het wel zijn als verbruiksartikel, en komen inderdaad na zo;n 2 weken intensief gebruik gaatjes in. En inderdaad met vieze kruiwagen niet ahndig. Dus ik koop dan weer geowon een nieuwe, of krijg er 1 gratis bij bestelling bij agradi :P

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 18:36

Met een kruiwagen rond rijden met deze sneeuw is loodzwaar. Tip: gebruik afsluitbare tonnen en een slee! Succes verzekerd. Bevalt ons uitstekend.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 18:54

pfft, wat een werk zeg.
Hier ook lastig hoor, grondpomp naar de put slepen, warm water erin, slangen aansluiten, dan na paar keer prutsen, doet hij het nog steeds, dan de bakken vullen, en daarna de slangen weer leegmaken, pomp weer terug naar de schuur en dat minimaal 2 keer per week.
Tussendoor vaak de bakken hakken, zodat ze de hele dag door toch kunnen drinken.

hier ligt onwijs veel sneeuw, maar goed dat manlief niet hoefde te werken, die kon met zijn eigen auto niet weg, ik had een bus van het werk mee, met veel gedoe, duwen etc, uiteindelijk toch op de weg gekomen, niet normaal meer zoveel sneeuw als we hier hebben liggen, hebben we hier nog niet eerder meegemaakt.
Het ziet er allemaal leuk uit, maar van mij mag de lente alweer beginnen, wat een zeikerd he, sorry :(

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:10

Haha, ja Joyce, veel werk ;)
Hier is het elke dag prutsen. Normaal moeten we elke dag tenminste 2x met slee en 80 liter water sjouwen. Dit keer stonden alle paarden zonder water dus hebben we de auto gepakt. 4x heen en weer gereden en idd ook weer slangen leegmaken etc.

Ik heb ons boertje gevraagd om met de trekker een spoor te maken zodat we makkelijker met de kruiwagen hooi konden halen. Later met de auto een spoor getrokken naar de mesthoop want zonder spoor is er geen doorkomen aan. Er ligt nu een 50 cm?? We zijn tot 3 uur vanmiddag bezig geweest met de verzorging van de paarden en dat mestscheppen hebben we deels gelaten voor wat het is. Zo dadelijk begin ik met de avond ronde.

Eerlijk gezegd heb ik ervan genoten, al stond dit niet in de planning voor vandaag. Ik denk dat ik er morgen iets minder van zal genieten...

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:30

Wij hebben een waterput die gelukkig nooit bevroren is geweest, daar hangt een pomp in en als je die slang naar beneden laat hangen dan bevriest ie ook niet. Dus gewoon emmers vullen en naar de speciekuip lopen. Wel lastig overigens op krukken, maar goed te doen. De waterbak staat 20 meter van de put af.
Hier is niet zo veel sneeuw gevallen gelukkig wel een sneeuwduin voor de oprit. Daar staat mijn auto nu dus in vast.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:38

Ben voor nu even blij dat ik in het noorden woon. Hoewel we erg veel last hebben van sneeuwduinen ligt er over het algemeen zo'n beetje 15 cm. nog prima te doen met de kruiwagen hier thuis. Maar in mijn andere wei gebruiken wij inderdaad ook afsluitbare tonnen die we in de auto meenemen (wei is even hiervandaan) om vervolgens op de slee te zetten en naar de paarden te brengen :)

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 21:02

15 cm?? Ik schrok vanmiddag toen bleek dat mijn Muck boots (de laars uitvoering) net hoog genoeg waren. En heb me vervolgens rot gelachen toen de honden in de sneeuw aan het rauschen waren. Heb je wel eens een Corgi door hoge sneeuw zien rennen? LOL!

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 21:57

Citaat:
Heb je wel eens een Corgi door hoge sneeuw zien rennen? LOL!

Ik kan me er een voorstelling van maken :+

Ik blijf hier ook met de kruiwagen ploeteren. Heb geen andere oplossing. (en geen slee ;) )

Wel hebben we hier een jonge kat die in de container bij de paarden slaapt. Sinds een paar dagen pas.
Ik zat erover te denken om wat honden brokjes neer te leggen..?
(alleen voor het doorkomen van deze barre dagen)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:22

wij hebben helemaal geen sneeuw gehad |(
ik ben één van de weinige bokkers die het leuk vind maar wij krijgen niets
manlief baalt helemaal, die is er nog gekker van dan ik
maar hier door al die wind begint het op sommige stukken al weer groenig te worden {x)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 00:32

Pleasuregaits schreef:
Heb je wel eens een Corgi door hoge sneeuw zien rennen? LOL!

En daar maak je dan geen fimpje van hahaha
Lijkt me werkelijk een hilarisch gezicht.

Ik ben eergisteren met de H2O zak naar de wei gelopen vanaf stal, nou dat was niet te doen. Heb staan vloeken en tieren door de sneeuw heen..oeps.
Er ligt hier als snel 40 cm en veel hoger op de stuifsneeuw plekken.
Nu brengt de boer eens in de paar dagen een heleboel watertonnen naar achter met de tractor en hoef ik ze alleen dagelijks ijsvrij te maken en door te geven wanneer er nieuwe heen moeten.

Je houdt de H20 zakken trouwens beter heel als je er goed op let dat er geen plooien zitten die echt vouwen als je hem laat vol lopen of leeg opbergt.

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 09:18

Filmpje moet ik nog uploaden! Natuurlijk zijn de momenten veel grappiger als je de camera niet stand by hebt...

@ Kaplaars, stalkatten zijn zeer nuttig ivm de muizen. Gun het dier een fijne kerst! Blikvoer voor honden smaakt m beter dan de hondenbrokken. Vergeet het water niet. Ook hier komen de katten uit de bossen om binnen te slapen. Gelukkig is er dit keer 1 bij de buren gestrand en niet bij ons, wij hebben er al 5 en Oscar schreeuwt al maanden dat we volledig vol zitten met dieren! (ik zeg niks..)

Succes allemaal vandaag en fijne kerst!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 11:22

tja ach, wat is vol??
Hier net weer mestgeruimt, waterbakken ontdooit en hooi gegeven.
Zo ff naar coracao, extra hooi brengen en ff helpen met mestruimen, dan thuis weer verder, ach, houd je lekker van de straat.
hopelijk lukt het om vanmiddag nog wat fotootjes te maken van de paarden in de sneeuw, hier ligt ook een behoorlijke berg.
het ziet er mooi uit, maar ben het wel een beetje beu soms, mest wat in de stal bevroren is enzo, eerst met de schep losbikken voordat je het kan scheppen.

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 12:42

nee, het is vol!
Ik heb zojuist de eerste ronde paardenverzorging achter de rug. Even wat drinken, opwarmen en dan weer door. Mag blij zijn als ik om 3 uur klaar ben. Dan gezellig zijn met visite om vanavond weer verder te gaan. Dit is best heftig.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 15:41

net foto's gemaakt, samen met assistente mariska ;), daarna lekker een boswandeling met de aussies gemaakt, nu ff de fotootjes laden en op mijnalbums zetten, hopelijk lukt het nog om ze vandaag te plaatsten.
Zometeen de paarden ook weer van de wei halen, mestruimen en hooivoeren, dan naar familiebezoek, yeah ;(

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 15:43

leuk joh een stalkat, hier lopen er 3 van ons en soms nog een paar van buren, de katten zijn hier met dit weer, chronisch uitgehongerd lol

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 17:50

ik heb 2 stalkatten, maar die zijn er bewust gekomen en dus niet aan komen lopen.
vangen super muizen en vind het wel gezellig.
hebben ook een konijn los lopen, beest komt gezellig eten halen elke ochtend en avond, vind wel leuk.
zou ook nog wel wat kippetjes willen maar ben bang dat mijn katten ze op eten :9

zo te horen heeft iedereen er een dagtaak aan momenteel met de paardjes.
ik heb het mestten even om de dag gedaan, zodat ik niet dagelijks hele dag op stal ben, manlief zeurt al zo nu ik zo veel weg ben.
ik veeg wel dagelijks de stallen op een hoop (heb rubber drainage matten) tegen de achterwand aan en dan schep ik het de dag erna weg.

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 22:30

Poezen liggen de hele dag op de vloerverwarming. De buurkatten krijgen hier in de schuren brok bij. De honden hebben lol voor tien in 50 cm. sneeuw. De herten en hazen eten mijn rollen hooi in de wei (die we met spoed verlaten hebben door een sneeuwstorm), de waterslangen in de kelder bevriezen niet, dus kunnen elke dag even uitgerold worden :D En er lopen riviertjes door de weilanden... en die bevriezen niet. Hehehe. Zit ik hier in the middle of nowhere met -20 en op sommige plaatsen een meter sneeuw, dikke buik van de zwangerschap en heb het toch makkelijker lijkt wel. :Y)

Prettige kerstdagen! {:)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 23:44

tja, het klinkt niet gek zoals je het omschrijft.

Kevje: hier hebben we naast de 3 katten, ook 2 hanen en 3 kipjes rondlopen, kruisingrassen en de kleinste is een ras en dat is een zijdehoen, een krieltje, de katten laten ze met rust, een hele enkele keer wil teuntje, onze lapjes poes, ze wel eens even opjagen.
3 van de 5 kippen, slaapt op de balken boven in de stal, de andere 2 gaan op de pakken stro liggen.
Gaat hier dus prima, erg gezellig, wel eten ze de granen tussen de mest uit, lees: ze stampen met hun platvoeten alle mest uit elkaar haha.

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 00:06

Ik hoop dat het allemaal toch wat minder word met die sneeuw... kon daardoor vandaag mijn paardje niet eens zien. De kans was te groot dat we ergens zouden stranden. :brr:

Gelukkig is te zien op de foto's van Joyce dat de paarden zich wel uitstekend vermaken. ;) haha

Afbeelding