[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

joyfordogs

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:05

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:10

Veel zorg voor de paardjes water en hooinetten sjouwen, maar het is het wel waard.
De paarden vinden dit weer heerlijk en zijn meteen heerlijke donzige warme teddybeertjes.

Afbeelding

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 08:59

Ja indd veel zorg. Hele dag staat eigenlijk in het teken van zorgen voor vers, niet bevroren, drinkwater, voldoende hooi... En dan heb ik een groepje van 4 paarden op een stuk wei staan waar nog gras op staat, heerlijk vinden ze het. Scharrelen de hele dag het gras op (krijgen ook nog wat hooi bij) maar geregeld worden er sprintjes getrokken, want de kou maakt ze lekker fris in hun koppie. Heel mooi om te zien hoe weinig last ze ervan hebben. Ze hebben gelukkig wel een beschutte plek waar ze terecht kunnen als ze het wel koud zouden krijgen.

Gister foto's gemaakt van alle paarden in het winterweer, maar helaas alles mislukt :( camera stond niet goed ingesteld :(

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 10:00

Ja, ik loop ook elke keer met m'n H2O bag (wat een uitvinding) Ik ben ook erg blij met mijn home-made hooinetten. Ik leg af en toe ook nog wat in de stal maar dat wordt vertrapt of die kleine pist erover, eten ze het ook niet meer :( .

Zeg, ik zie af en toe nog wel eens paarden op het land staan, nu is het bij mij ook inmiddels wel bevroren maar kan het kwaad om ze nu op het land te zetten? (voor de paarden dan) Ik heb er eentje die gevoelig is voor bevangenheid dus ik was wel benieuwd naar jullie ervaringen.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:56

op www.paardnatuurlijk.nl staat iets uitgelegt over fructaan enzo, aan de linkerkant als je op de site bent.
Voor het gras kan het volgens mij wel en de wei lopen ze nu niet stuk als de grond zo bevroren is.
Met sneeuw zet ik ze vaak wel op de wei, dan hebben ze weer even een ander stukje om te lopen en te zijn.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:47

heb ze hier ook nieuw stukje wei gegeven met nog wat gras, heerlijk vinden ze het.
het grote land is nl zo vertrapt bij de ingangen dat het nu bevroren niet fijn te lopen is voor ze.

ook hier staat nu bijna de hele dag in het teken van paarden.
maar ja moeten wat...
2 maal daags 2 x op en neer om water te halen, doe ik bij me vader omdat alles bevroren is en geen zin om weer een winter op me kop in de sloot te hangen om de h2go zak aantal keer te vullen (werd ik echt depri van vorig jaar, bleef maar gieters tellen, elke x 8 gieters er in, naar stal en weer terug, bah)
en krijgen nu wat extra hooi want hebben het natuurlijk wel wat fris met deze koude wind dus moeten zich warm houden.

mn lessen voor vanmiddag maar afgezegd, kinderen krijgen het echt te koud.
ik was al bevroren vanmorgen.

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:48

Is het fructaan het enige waar ik eigenlijk rekening mee moet houden? Ik zie dat het risico inmiddels hoog is vanwege de temperatuur (en zon) dus moeten ze toch wel binnen staan. (of beter gezegd niet op het gras) Heeft bevroren gras nog invloed?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:19

Die van mij kunnen op alle weides nu, er staat toch bijna geen gras meer. Ze eten ook vnl. hooi nu. De grond is wel hartstikke ongelijk, maar ze doen wel voorzichtig.
Ik hak met een bijl een gat in het ijs van de waterbak, en sjaak mag hem vol gooien.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:12

hier vullen we de bakken 2 keer per week, lukt nog steeds met grondpomp, die is verrijdbaar met een palletwagen en staat de rest van de tijd in de schuur, we hakken een paar keer per dag een wak en zo komen we de winter wel weer door hopelijk.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:19

Hoezo een wak hakken?
Dat doet Chase toch wel voor je!?! :){

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 08:29

ja ze doet haar best, maar moet nog veel leren, ze hakt nu vooral in de lege bak een wak, tja, ehm, schiet dus niet zo erg op.
Ik zal een keertje haar clickeren, wellicht helpt dat haar.
Wacht maar, tot je komend voorjaar in de caravan ligt te waken en chas hakt dan een wak vlak bij de caravan lol

Eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:58

Joyfordogs, Hoe werkt dat, met die grondpomp?

Eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:13

Vandaag foto's gemaakt van onze paardjes en hun vachten. Kruising IJslander/Peruaanse Paso komt er het best van af.

Afbeelding

Ze staat hier naast Quarter Ginger. Volgens mij is de sneeuw wat te vroeg gekomen, zij heeft nog geen isolerende vacht.

Afbeelding

Zelfs halve Haflinger Pep heeft z'n vacht nog niet klaar.

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:24

Erg mooi die sneeuwfoto's :) al is het af en toe ook reuze irritant haha.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:27

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:38

Leuk je site, de mijne is nog under construction maar die mag ik ook alvast wel spammen :D

http://www.barlavento.nu

(ps. mijn frans is niet zo goed, ga je je site ook nog vertalen?)

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:43

De mijne is ook nog niet af,maar je moet hem toch ooit in het diepe gooien nietwaar? :D
Er komt nog een engelse vertaling.

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:01

helemaal waar! (bij mij staat alleen het logo erop haha)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:29

Vandaag is eindelijk Raven mijn nieuwe zwarte Rocky aangekomen.
Vanwege het slechte weer leek het me niet handig om met een trailer te gaan rijden en heb ik haar laten ophalen door het Amstel Horse Hotel waar ze een paar daagjes zal blijven tot ik veilig met de trailer over de weg kan.

Ze is groot (1m55 zeker) en een lief nog een beetje schuchter dametje. Even bij haar in de stal geweest vlak na aankomst vanmiddag en ze stond er beetje sneu en koutjes bij. (In Texas is het toch als snel ruim 15 graden warmer dan hier). Zoals een rocky betaamd had ik weinig problemen met het opleggen van een deken, denk niet dat ze die eerder opgehad heeft, maar ze was er erg blij mee.

Foto's zijn op stal genomen dus niet erg goed maar geeft een indruk.
Afbeelding

Afbeelding

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:50

Mooi paard!
Ze heeft wel pech met het weer.Heeft ze wel wat wintervacht?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 01:15

jodi schreef:
Mooi paard!
Ze heeft wel pech met het weer.Heeft ze wel wat wintervacht?

Heel weinig nog, dus ze staat nu lekker in de dekens even geen energie verspillen aan warm blijven en even rustig bijkomen.
Ik ga dat langzaam afbouwen zodat ze wel vacht gaat aanmaken nog.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 01:31

gefeliciteerd nien
kom haar snel bewonderen als ze bij jou staat

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:46

Ik heb haar ook al even kunnen bewonderen Nienke! Gefeliciteerd met haar :) Was gister zelf op schiphol om een merrie voor ene klant op te halen. (had ik het geweten had ik haar misschien voor je mee kunnen nemen)
Ben eigenlijk blij dat we haar gister hebben gehaald want de voorspellingen mbt ijzel worden alleen maar erger. Gister eigenlijk geen problemen gehad met de gladheid gelukkig :) Raven heeft samen met het paard van mijn klant op de container gestaan :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 12:28

Helaas is met name de laatste weg naar mijn stal niet te doen met een aanhanger achtr je auto vandaar deze keuze. Wel jammer want ophalen op Schihol zelf is natuurlijk nog leuker. Leuk dat ze samen heeft gereisd met een van jouw paardjes Leonie.

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 12:47

jodi schreef:

Leuke Site! :) Ook leuk om Zioske erop te zien staan, ze ziet er gelukkig uit. Ik heb haar een paar dagen voor haar grote reis naar jou toe nog bij Petra gezien.

Mooie merrie is Raven, fraai hoofd ook.