Brrr het was koud maar wel een fijn ritje gemaakt, Beer mee.
Eenhoorn
Geplaatst: 09-11-10 21:01
Wow, wat is het daar mooi! Heb ook je foto's van Brégo gekeken, leuk hem zo te zien opgroeien, hij is prachtig, maar dat hoef ik vast niet te vertellen.
CrazyCat
Geplaatst: 09-11-10 21:35
Het is altijd erg mooi in de duinen, maar nu met al die herfstkleuren is het echt genieten en lekker rustig.
het is extreem koud. gistr thermo ondergoed gekocht en vandaag al gedragen. vond t echt koud, bah.
morgen hele middag lessen, word je ook erg koud van. ga maar weer een skipak aanschaffen, vorig jaar erg goed geholpen. en mutsen maar weer op zoeken...
gisteren ook een ritje gemaakt, was idd niet echt lekker warm, als het echt koud is, heb ik een thermobroek aan, die bestel ik bij divosa(of divoza), ik gebruik die ook in de rolstoel als ik de honden uitlaat, dat is pas echt koud, brr, diverse collega's van me hebben die nu ook gekocht, ideaal, je ritst ze zo aan en af. De herfstkleuren zijn wel echt prachtig nu hoor, ik vind dit wel echt genieten (als het droog is). en idd, les staan geven buiten is ook niet echt lekker, brr
Kaplaars
Geplaatst: 10-11-10 09:07
Pfft ja helemaal als je in een rolstoel zit kan je flink koud worden. Menner hebben toch een menschort, dat zou ook nog kunnen misschien. Maarja, dan is een therobroek waarschijnlijk goedkoper.
Ik moest gister een groep leerlingen begeleiden die buiten moesten werken, maar aangezien je als docent dan alleen begeleid was ik blij dat ik twee truien aan had.
Op het moment heb ik ook een thermobroek en een leging er onder aan, dan 2 paar sokken op zn minst. 2 truien hoeft nog net niet gelukkig. Ik moet mijn voeten en benen warm houden, de rest blijft dan zelf warm in deze tijd ideaaal! haha maar tis echt vies lekker herstweer. Geef mij maar droogte en meer kou.. dus echt winter als het dan toch kouder moet zijn..
wij klagen over kou maar deze regen en storm is echt niets... paarden vanmorgen buiten gegooid en na uur spelen weer op stal gehaald. grootste gedeelte heeft uitloop stal dus hebben mazzel.
Bah gaat het er bij jullie ook zo tekeer? Hier in ieder geval wel. Zitten op een vrij open vlakte en het waait hier echt vies hard. Hoe is het bij jullie?
Hier is het ook vreselijk nat en winderig. Mijn paarden staan nu binnen met de deur dicht Is al in jaren niet meer voorgekomen. Ik had ze overdag nog op de wei, en 's avonds eraf, en dan kleine pakjes kuil voeren. Nu heb ik een groot pak kuil opengemaakt, de wei is zó nat, ze mogen er niet meer op. Hier een foto van toen de laatste pony er net was, nog met een draadje ertussen.
Als ze niet meer op de wei mogen, lopen ze rondom de wei, ik heb daar een strook afgezet, maar die is nu ook zo nat, ben benieuwd of ze daar nog op gaan.
Toen het nog een béétje droog was.
Kaplaars
Geplaatst: 11-11-10 16:17
Nou, idd vies waai weer! Hier heb ik ze op hun verharde paddock staan. Dan maar even geen wei. Die klei die hier ligt gaat binnen no-time veranderen in blubber.
hier stonden ze in het stukje bos toen ik thuiskwam, ze staan nu uit zichzelf in de loopstal, komt ook een wel een beetje doordat ik daar hooi heb neergelegd . tis vies nat en goor. Ik loop nog wel gewoon buiten in een spijkerbroek, jas en regenlaarzen, geen extra kleding, ik ben wel minder lang buiten dan mensen die hun paarden niet aan huis hebben staan, scheelt ook een stuk. ik heb net weer een blokje hout in de kachel gegooid
Wow Eenhoorn, ziet er mooi uit binnen bij jou zeg!
Eenhoorn
Geplaatst: 11-11-10 16:51
Joyfordogs, wat leuk, een stuk bos! Stomme vraag misschien, maar knabbelen ze de bomen niet stuk? Of heb je er genoeg, dat ze er geen last van hebben?
En Lisetje, jij kwam toch laatst langsgereden, of niet? Ik hoorde een toeter, maar zag niet echt wie het was. Dacht toen aan Zamora en jij. Dat stuk binnen is inderdaad wel erg lekker...
Lisetje
Geplaatst: 11-11-10 16:53
Ja dat kloptja! Waren Frida en ik inderdaad! Maar het is ook groot zeg! Bijna een binnenbak + stal in één lijkt wel haha!
Kwam er net weer langs de stal, wilde de deur opendoen, was al gedaan.... Peppy maakt alles open Maar het hek naar de wei zit wel dicht, en daar had ik wel een extra touwtje omgeknoopt.
En we gebruiken het inderdaad ook als rijbakje. De bodem is niet ideaal egaal, maar ja, daar leren ze ook weer van. En héél veel met balkjes en pilonnetjes doen om het leuk te houden.
heerlijk, zo'n grote loopstal, en ja ze knabbelen wel aan de bomen, we hebben daardoor diverse bomen ingepakt met windbreekdoek om te voorkomen dat we geen boom meer over houden. Het is een stukje bos achter de wei, we hebben een pad gemaakt aan de zijkant van de wei en zo kunnen ze mooi op en neer naar het bos, daar hangen grote hooinetten die dagelijks worden gevuld en ze hebben op de paddock een loopstal met hooinetten, zo doen ze langer met hun hooi en kunnen ze er niet overheen mesten en plassen.
er is weer erg veel water gevallen. balen. gooi t spul zo toch de wei even op, ff benen strekken en kan ik schoonmaken, is stuk makkelijker zonder paarden erbij.
Eenhoorn
Geplaatst: 12-11-10 15:52
Klinkt goed, zo'n bos, lekker dat ze op en neer kunnen lopen. En ja, weer heel veel water gevallen.
CrazyCat
Geplaatst: 12-11-10 19:27
Nou dit was wel een goede vuurdoop voor Brego en Vival gisteren die storm. Ze hebben voor het eerst sinds jaren geen schuilstal meer tot hun beschikking (maakten ze nooit gebruik van) en weinig plek om te schuilen. Gelukkig hebben ze het met een regendeken op, veel gras en onbeperkt hooi goed uitgehouden en zijn niet de sloot in gewaaid (ik wel bijna trouwens, maar goed 1m83 en vedergewicht dus ik waai snel weg)