[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:51

Citaat:
Jullie hebben veel mooie paarden gezien zeg!

Dat absoluut! 8-)

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:52

Mooie fotoos Sandra!

Eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:38

Mooie foto's uit Amerika! Wat een genot zeg, om daar zo lekker rond te reizen.

De foto's zijn mooi, vooral dat groepje te paard ziet er erg fijn uit, zou zó op willen stappen!

Ook leuk om in dit forum wat bekende namen tegen te komen. Tango en Paradym ken ik, die kwamen nog wel eens bij ons lessen toen Sietske nog in Nederland was. Wij kregen les van Petra Rösler, en dan kwam zij ook.

Een veulen van Paradym en Tango heb ik laatst gezien bij Stal Foxan, knappe jongen! Grappig, zo'n grote slanke pony tussen 40 IJslanders! K had daar een cursus, ow, zó lekker gereden en getölt. Misschien dat ik daarom voor Lara (kruising IJslander Peruaanse Paso) gevallen ben?

Paradym is al weer een paar jaar van een kennis van mij. Ook Elf ken ik van Sietske.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 16:19

Geen idee of ik in de herhaling val maar heb ook nog met Paradym bij jou les gehad van Petra... :P
Heb ook dochter van Tango gehad.

Eenhoorn schreef:
Mooie foto's uit Amerika! Wat een genot zeg, om daar zo
lekker rond te reizen.

De foto's zijn mooi, vooral dat groepje te paard ziet er erg fijn uit, zou zó op willen stappen!

Ook leuk om in dit forum wat bekende namen tegen te komen. Tango en Paradym ken ik, die kwamen nog wel eens bij ons lessen toen Sietske nog in Nederland was. Wij kregen les van Petra Rösler, en dan kwam zij ook.

Een veulen van Paradym en Tango heb ik laatst gezien bij Stal Foxan, knappe jongen! Grappig, zo'n grote slanke pony tussen 40 IJslanders! K had daar een cursus, ow, zó lekker gereden en getölt. Misschien dat ik daarom voor Lara (kruising IJslander Peruaanse Paso) gevallen ben?

Paradym is al weer een paar jaar van een kennis van mij. Ook Elf ken ik van Sietske.

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 17:12

Ja, het concept Singefooters (van Sietske) heeft veel losgemaakt bij enkele hier... oa bij mij.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 17:23

Ik heb een kleindochter van Paradym als ik het goed heb..

Eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 17:55

Zamora, Ja, dat heb je toen geloof ik wel verteld, toen ik met buurmeisje op bezoek was. Dat is écht al lang geleden, dat lessen. Werkte jij toen bij Sietske?

En Lisetje, kleindochter van Paradym? Dus ook een singlefooter? Jeetje, ingewikkeld zeg. Maar ik zie dat jij ook in Veenendaal woont, lekker dichtbij.

Weet iemand hoe het met Sietske gaat in Australië?

Nou, al lezende wordt ik steeds wijzer in gangenpaardenwereld. Hier groeit het veulen als kool, ze is nu zó superoverbouwd. We noemen haar 'ezeltje', daar heeft ze echt wel wat van weg.

Aan de ene kant komt ze heel slim over (niet voor een bakje brok uit de wei komen met de rest, maar lekker blijven eten), maar vanmorgen deed ik de wei open naar waar nog hoog gras staat. Eromheen heb ik een strook land waar ze lopen als ze niet op het gras staan. De rest kwam aangegaloppeerd, en raceden naar het gras toe. Zij galoppeerde ook, maar zo hard door de bocht dat ze de ingang naar het gras mistte. Ze heeft een poos staan kijken en prakizeren....

Uiteindelijk heb ik haar maar naar de opening geleid, ach beestje ;-)))

NkPrecious

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 18:48

@ liset, indd jij hebt een kleindochter van Paradym :)

@ eenhoorn: Weetje dat een Singlefooter geen ras is? Elk paard met een in de maatstaven van het NASHA(north amarican singlefooting horse association) goed uitgevoerde singlefoot, kan geregistreerd worden als singlefooter. In principe zijn dit dus vaak gangenpaard kruisingen :) Maar ook zuivere gangenpaarden kunnen daar meestal wel geregistreerd worden.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:31

hier 3 nakomelingen van tango, klein kinderen en 1 dochter.
paradym heeft ook nog bij ons gestaan.
elf ken ik alleen van foto's en verhalen, is die nog in nederland?

volgens mij vermaakt sietske zich wel down under.
hoor weinig van haar meer.
maar lijkt me dan goed tegaan.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 21:35

wow, veel tekst ineens, zo even niets,en dan ineens heel veel.
gezellig :)
leuk te lezen dat we allemaal zo lekker van onze paardjes genieten.
Vanmorgen heeft hier iemand gereden op Kunst, ze heeft ruim 20 jaar niet meer gereden en wilde heel graag hier komen lessen, wat grondwerk gedaan, aan de basis gewerkt en toen, hop in het zadel, Kunst kan heel voorwaarts zijn, maar is dan dus heel rustig.
Tijdje Is agrado onwijs geknuffeld, ze zei, tja, ik heb net een leuk veulen gekocht waar ik ook blij mee ben, maar die Agrado, wow, wat een relaxte knuffel, helemaal verliefd, hihi.
Nadat ze de gangen van Kunst had gevoeld snapte ze pas wat ik haar al die tijd verteld had over hoe heerlijk dat het zit.
(zou ze spijt gaan krijgen van dr tinker;) )

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:16

Mijn jongste.
Is het geen plaatje? :P

Afbeelding

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 09:04

oohh, wat een snoepje zeg, erg mooi veulen.

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 10:01

Plaatje Sylvia!

Spijt van een Tinker, denk van wel... (sorry :x) Ik was er zelf ééntje van, één keer per toeval een gangenpaard geprobeert... wilde ik niks anders meer.

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 12:10

haha, is echt waar! (eenmaal een gangenpaard wil ik niks anders meer)

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 13:08

Uit eerdere topics blijken er genoeg die dat niet hadden. Maar bij mij was het heel extreem. Daarna nooit meer op mijn Quarabje gereden (ik had een goede bijrijder (inmiddels eigenaar) voor haar, dus no worries :o ) en als "een gek" naar een tölter gaan zoeken. Bijna alle rassen geprobeert, bijna een MM gekocht (geweldig ras), maar viel later als een blok op X Rocky Elf. Er was toen maar één volle (in Duitsland gefokte) Rocky in Nederland (het schatje van Sandra :D ). Ik importeerde later de tweede, derde...etc. uit Amerika. Allemaal natuurtölters dus draf was echt niet meer aan mij besteed :evaw: . Terwijl het beter voor het paard is om alle gangen te rijden... I know. Moet wel bekennen dat ik laatst op Rick in draf heb gesjeesd, hij is alle gangen goed getraind. En ik dat best fijn vond := . Lekker actief in het zadel, goed voor de buikspieren!

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 13:31

Tja, ik heb daarna nog wel op gewone paarden gereden maar uiteindelijk met Noiva toch de liefde van m'n leven ontmoet. Ik krijg nu ook vaak warme gevoelens als mensen het niet voor elkaar krijgen om haren uit haar staart te trekken (iew rare man!) en ze bij mij geen kik geeft!

Tsja, mijn MM is heel diagonaal en draaft groots. Het leuke daarvan is dat ik inmiddels wel heb geleerd hoe ik een paard moet rijden en hoe ik de gangen eruit krijg. Dat is toch het leuke aan gangenpaarden. (in het begin vond ik het wat minder leuk dat ze het niet vanzelf deed). Inmiddels heb ik er 4 en ik vind het geweldig.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 00:14

@eenhoorn: toendertijd was ik 14 jaar ofzo? :P

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 07:31

tja, ik geniet ook onwijs van de gangen, maar als ik draaf op mijn vosje, dan geniet ik daar ook onwijs van, zijn galop is trouwens ook zalig.
Zelf vind ik een tinker vaak net ff te lomp, maar goed, zo ieder zijn eigen ding.
het was leuk om te zien hoe ze genoot van de paarden hier en ik het bijzonder de 3 jongste, Agrado, chasey en Coracao, genoten enorm van alle aandacht, ze voelde zich bijna schuldig dat ze maar 2 handen had, de bescheiden delicia blijft dan op de achtergrond. Dat is echt delicia, maar ja, wat wil je, 9 jaar lang nagenoeg geen contact met mensen gehad.
gisteren een rit met de 3 gangenpaarden gemaakt, Moon, kunst en Delicia, ondanks de weersvoorspellingen, was het super weer en hebben we er heerlijk van kunnen genieten :)

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:09

Uhh (noivadapaz), waarschijnlijk wat gemist, maar waarom trekken vreemde mannen haren uit jouw paards staart?

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:14

joyfordogs schreef:
gisteren een rit met de 3 gangenpaarden gemaakt, Moon, kunst en Delicia, ondanks de weersvoorspellingen, was het super weer en hebben we er heerlijk van kunnen genieten :)

Ja, was een fijne rit met heerlijk weer. En net op tijd terug want het begon me toch te hozen 's middags!
Ondanks dat ik helemaal verknocht ben aan de walker geniet ik zeker ook van mijn dravende quarter. Gewoon weer een heel ander paard maar voor mij net zoveel waard 8-)
Betrap mezelf er wel op dat ik mijn quarter soms in gang probeer te 'duwen' vanuit stap :o Maarja, dan komt er gewoon een drafje dus :+

Net bericht van Toby's nieuwe baasje dat hij goed is aangekomen in België en dat hij het al goed kan vinden met de andere paardjes daar. Hij liep binnen 2 minuten de wagen op dus onze sporadische trailertripjes hebben hun vruchten afgeworpen *trots*

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:22

Welkom in Belgie Toby!

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:00

@ toril, dat was voor de braziliaanse stamboekpapieren, daar is een DNA profiel voor nodig en dus moesten er haren worden getrokken (kan ik die kleine gelijk op schimmel laten testen :P )

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:03

enne die vreemde man was dus de keurmeester van het braziliaanse stamboek in ehm, Brazilië.
Hij heeft zich hier ook uitgeleefd haha, nee hoor, hij ging heel netjes en correct met de paarden om.

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:24

ah, ik dacht al... je hoort de gekste verhalen tegenwoordig :D .

Eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:52

Gisteren is er bij ons een nieuw paardje bijgekomen. Geen gangenpaard.... Voor wie geïnteresseerd is: http://www.hulphondlex1.punt.nl. Daar staan ook foto's van onze kruising ijslander/peruaanse paso (wel gangenpaardje :-).

De eigenaren van Spirit zochten met spoed een nieuw plekje voor haar. Bij ons is ze welkom. We kijken nog of er iemand anders in haar geïnteresseerd is, of dat ze bij ons blijft.

De sterren in deze slide show:

Ginger, Quarter, 21 jaar
Peppy, PaintxHaflinger, 13 jaar
Lara, IJslanderxPeruaanse Paso, ruim 6 maanden
Spirit, Welsh D, 19 jaar
Ilse, 10 jaar