[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

joyfordogs

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:02

zien er goed uit (ondanks het tegenlicht).
wat betreft zondag, ik wil gaan kijken, ik rijd zelf niet mee, ik ga wel rijden zondag, maar dus niet in wanroij.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:47

Salka schreef:
Ik heb nu overigens (voor de geinteresseerden) begrepen dat er over het algemeen niet moeilijk word gedaan door de dierenartsen bij de voor en nakeuring met gangenpaarden die niet kunnen draven. Als je het gewoon aangeeft bij de dierenarts heb je in principe evenveel kans om door de keuring te komen als met een dravend paard.

Ja, dat hoorde ik dus ook van iemand die met haar MM endurance rijdt (denk dezelfde persoon ;) ). Maar veel enduranceruiters met 'gewone' paarden denken dat een gangenpaard er niet zo 123 doorkomt.
Tja...gewoon proberen dus. Hoe vaker de keuringsartsen gangenpaarden zien, hoe beter bekend ze zullen worden!
Dit weekend rij ik door omstandigheden en andere plannen helaas niet met Moon mee in Wanroij.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:58

nou dat is goed nieuws dan, volgens mij staan de meeste dierenartsen hier ook wel open voor.
Geld ook voor aankoopkeuringen, de meeste dierenartsen vinden het juist erg interessant en willen meer weten van de gangen, 1 van de dierenartsen die hier komt, komt binnenkort een proefritje maken :).

Eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:06

Dus jij hebt IJslanders en een Peruaanse Paso? Ik heb een kruising merrietje van 6 maanden.

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:09

Eenhoorn schreef:
Dus jij hebt IJslanders en een Peruaanse Paso? Ik heb een kruising merrietje van 6 maanden.

Klopt.
Wat leuk! Zijn er al foto's langsgekomen of niet?
Begreep dat de papa een van Giseloo is? Grote kans dat onze paarden dan familie zijn!

Eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:36

Les-Fjal,

Ja, de vader van het veulen is Ferrando van Giseloo. Het is me nog niet gelukt foto's te plaatsen. Via 'mijnalbum' krijg ik steeds het berichten dat de afmeting van de foto's niet te vinden is.

Heb wel m'n website-adres van m'n hulphond achtergelaten, die zal ik je pb-en.

Of ben je benieuwd naar foto's van zijn ouders? Die heb ik ook wel.

Ben wel benieuwd naar jouw dieren!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:44

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal reacties verwijderd die betrekking hebben tot de vete rondom de paarden van TheMagicLine. Het plaatsen van berichten die betrekking hebben op deze vete is niet toegestaan.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 07:41

jammer dat het meteen stil word op het forum.
Hebben jullie gisteren naar paul de leeuw gekeken? (kijk ik anders nooit naar), daar was oa hulphond bij op tv, en cliënt liet wat werk met haar hondje zien, er was een pup te zien, enkele van mijn collega's en een cliënt kreeg nu eindelijk een hond toegewezen van de zorgverzekeraar nadat ze vele malen was afgewezen.
erg leuk!!

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:44

Ja, heb ik gezien! Mooi hoor, wat een hond kan betekenen voor een invalide mens. Knap werk doe je (en dankbaar lijkt me).

Eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:51

Hoi, dat programma heb ik nog niet gezien, zal eens proberen bij uitzending gemist, ben ik natuurlijk heel geïnteresseerd in!

Sandra, ben jij al weer terug? Moet haast wel als je Paul de Leeuw hebt gezien :P Ik kreeg een response dat je er tot 22 okt tussenuit bent? Ik ben degene die je altijd mailt/belt, namens de VrijRuiter ;-)

Inmiddels ook een gangenpaardje hier!

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:58

Leuk! Weer gemist natuurlijk ;(

Effe over endurance rijden met een gangenpaard... jaaaren geleden met een Singlefooter ooit één keer een probleem bij een onverwachtste keuring toen ik geen kans had om even te vertellen dat hij een gangenpaard was. Ik daarna kunnen uitleggen en na telefoneren met de hoofdarts mochten we toch verder. Heel hard moeten racen om mijn maatje bij te benen. Verders snapten alle dierenartsen na uitleg wat er te zien kwam en was het nooit een probleem. Toen heel wat wedstrijden gereden en dat was zo'n 5 jaar terug. Dus zal wel meevallen allemaal. Maar ik zou het wel even melden. Niet alleen aan de hoofdarts, maar elke da die je paard keurt. En na de tiende wedstrijd werd ik daar wel eens moe van. Maar ja, steeds andere dierenartsen dus moest wel.

Welcome home Sandra!

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:53

Ja ik ben er weer hoor. Ik begin echter volgende week pas weer met mn werk. Eerst hier alles in orde maken, er liggen ontelbare mailtjes en veel post op me te wachten...

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:51

Kan me voorstellen dat het op de lange termijn een tikje irritant word als je steeds aan de dierenartsen moet uitleggen dat je een gangenpaard rijdt en wat dit inhoud maar... toch beter dan helemaal niet kunnen meedoen. :)
Ben eigenlijk al heel blij dat het niet klopt dat je met een gangenpaard nooit Endurance zou kunnen rijden!

Nu moet ik alleen nog even het juiste paard vinden :D

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 14:17

Inderdaad!

Ik reed de wedstrijden op Singlefooter Elf en mijn maatje met Quarab Stacy, een geweldig duo. Als Stace een flinke draf reed, reed Elf een soort van mega snelle foxtrot. Eigenlijk dus niet helemaal correct (voor een Singlefooter) maar zat heerlijk en we genoten. Afwisselend met galop en heel af en toe draven (had ik een hekel aan := ), natuurlijk stukken stappen en ernaast lopen. Vriend of pa op de ATB fiets mee als groom. Steeds weer in een ander prachtig natuurgebied en nooit op een kaart hoeven turen (wel vaak fout gereden :o ). Heerlijke dagen doorgebracht! Elf was half Rocky. Door hem de liefde (passie eigenlijk) voor dit ras gekregen. En door hem zit ik hier in verweggie Thüringen om met mijn kudde Rockies samen door het leven te gaan... <3

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:34

Hi Sandra!
Trek de warme handschoenen maar weer aan want het kan al behoorlijk fris zijn hier!
Net de foto's van jullie reis op je blog bekeken en m'n oog viel (uiteraard :P ) op dat paardje met het blauwe oog. Vertel eens meer? :o :+

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:50

tja, is wel een lekkere pittige overgang wat betreft weer zo idd.

En ja, ik mag zeer zeker trots zijn dat ik dit werk mag doen, super dat nu weer 1 cliënt straks een hulphond heeft die zorgt dat je jezelf veiliger kan voelen, dat je minder afhankelijk bent van andere en op je hond kan vertrouwen.
Oa door dit werk, kijk ik zo naar karakter en vind ik kleurtjes zo te verwaarloze, de meest lelijke honden, zijn vaak de beste hulphonden :).

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:04

Welkom terug Sandra!

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:06

Citaat:
Net de foto's van jullie reis op je blog bekeken en m'n oog viel (uiteraard ) op dat paardje met het blauwe oog. Vertel eens meer?

Dat is een nakomeling van Sonic Boom Sensation, een zwarte TWH hengst. Eens in de zoveel tijd heeft hij een nakomeling met 1 blauw oog. Ik heb er denk ik wel 4 gezien in TN, allemaal nakomelingen van deze hengst. De bruine merrie op mn verkoopspagina is een kleindochter van hem maar heeft dit niet meegekregen.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:12

Haha, meteen even naar je site gegaan en die Stella mag er zeker wezen!
Prachtige uitstraling op die foto!

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:15

ik dacht dat jij eerder op Sheba zou vallen. Qua bouw is ze precies Moon ;)

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:19

Een fijner type kan ik ook wel waarderen blijkt ;)
Kleurtje van Sheba heb ik natuurlijk al, maar op die van mij zitten nu zwarte vlekken ipv witte!
Ken misschien wel iemand die op Sheba zou kunnen vallen...!

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:24

Haha! ik moet toegeven dat Sheba ook eerst een douche had gehad voordat ze op de foto ging. Kijk, dat was bij Stella dus niet nodig ;) Met haar heb ik een trailrit gemaakt, wat een geweldig dier!

Snoezie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 07:57

Imre schreef:
Ik heb een aantal reacties verwijderd die betrekking hebben tot de vete rondom de paarden van TheMagicLine. Het plaatsen van berichten die betrekking hebben op deze vete is niet toegestaan.[/mod]

We hebben meegelezen de afgelopen tijd, en ik en anderen uit de Endurance hebben over dit bericht een aantal vragen. Deze vragen zijn van groot algemeen belang voor allen die ooit een paard in bezit krijgen of hebben van Gert Jan The Magic Line, immers 'vete' is een ruim begrip en heeft helemaal niets met wat er is gebeurd te maken: het is een dooddoener, bovendien was er naar onze mening helemaal geen sprake van een vete over paarden maar ging het om paarden ooit door The Magic Line gefokt die door derden zijn verwaarloosd, we krijgen steeds meer de indruk dat er ook sprake is van een hetze van http://www.bokt.nl zelf tegen The Magic Line en dat men zeer onrechtvaardig en autoritair eenzijdig The Magic Line benadeeld en aan het verguizen is waardoor The Magic Line grote schade wordt berokkend:

(In verband met algemeen belang dit bericht)

-mogen eigenaren van paarden gefokt door The Magic Line hier vrijelijk over schrijven op http://www.bokt.nl ja/nee? bvb foto's plaatsen, berichtjes schrijven etc? hierover schrijven zoals een ieder op http://www.bokt.nl dit kan en mag over hun paard/paarden?
-Zijn eigenaren van paarden gefokt door The magic Line per definitie de mond gesnoerd door http://www.bokt.nl?
-moeten alle paarden van The Magic Line die ooit op startlijsten worden genoemd (Endurance) als zodanig van die lijsten worden verwijderd als ze op bokt zouden worden geplaatst? Met andere woorden: censuur?

Gaarne hier serieus op ingaan en jullie je niet verschuilen.

Overigens komt binnenkort een paard van The Magic Line bij ons op proef, dit paard heet Magic's Lucky Seven (Lucky). En wij kennen de achtergronden van Lucky en wij hebben alles wat betreft Dream en Lucky in gang gezet, na diverse bezoeken in het buitenland.

Straks is het compleet oorlog tussen http://www.bokt.nl en de Endurancewereld.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 09:23

Pleasuregaits schreef:
Haha! ik moet toegeven dat Sheba ook eerst een douche had gehad voordat ze op de foto ging. Kijk, dat was bij Stella dus niet nodig ;) Met haar heb ik een trailrit gemaakt, wat een geweldig dier!

leuke paardjes ontmoet zeg, gaaf, leuke foto's!
zo te lezen heb je heerlijk genoten en veel gezien en weer nieuwe ervaringen opgedaan, :).

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:24

Die foto's op de blog geven een mooi beeld.
Jullie hebben veel mooie paarden gezien zeg!