[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:09

Hoi Zamora, ja we zoeken nog een leeftijdsgenoot, heb zelfs een advertentie op Marktplaats gezet! Alleen komt er komend weekend ook nog een 19jarige merrie bij, die moest met spoed weg. Maar kom anders een keer kijken/praten!

Eenhoorn

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:00

Hoi Joyfordogs! Pfff 5! Maar ze zijn prachtig! Ik ga je site nog 's uitgebreid bekijken.

Op de site van ons hulphondje, www.hulphondlex1.punt.nl, staan wel wat foto's van onze paarden en het veulen. Moet je wel een stukje naar beneden scrollen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:54

@eenhoorn: Ik pb je wel ff erover :D

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:22

Eenhoorn schreef:
Hoi Joyfordogs! Pfff 5! Maar ze zijn prachtig! Ik ga je site nog 's uitgebreid bekijken.

Op de site van ons hulphondje, http://www.hulphondlex1.punt.nl, staan wel wat foto's van onze paarden en het veulen. Moet je wel een stukje naar beneden scrollen.

leuke paardjes.
Ik ben zelf trainer bij hulphond nederland.
www.hulphond.nl
leuke hond, die lex. is er al een client in zicht voor hem?

Eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:54

Ja, leuke paardjes! Tja, geen extra gangen, die 2 grote, maar allebei wel een héérlijke 'jog'. (Quarter en kruising paint/haflinger).

Leuk dat jij trainer bent bij hulphond nederland! Lex is 8,5 maand, en gaat pas weg tussen 1,5-2 jaar, er is volgens mij nog geen cliënt in zicht. Bij Stichting Personal Servidedogs blijven de honden bij het gastgezin tot ze naar de nieuwe eigenaar gaan, en worden ze ook getraind. Erg leerzaam! Er worden nog gastgezinnen gezocht!

Train jij de honden als ze uit hun gastgezin komen, of train je de gastgezinnen?

Ben jullie berichtjes een beetje terug aan het lezen, wat ontzettend interessant om meer over de gangenpaarden te weten te komen!

En zulke verdrietige verhalen, en blije, over nieuwe veulentjes...

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:18

Eenhoorn schreef:
Komt omdat ik pas sinds 3 weken een gangenpaardje heb. Een kruising IJslander/Peruaanse Paso van 6 maanden.

Wat leuk! Wie zijn de ouders? En waar komt ze vandaan?

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 08:36

2eenhoorn:ik train de honden als ze van de gastgezinnen vandaan komen, tevens hebben wij ook gastgezinnen die de honden vanuit huis trainen, zij komen ook geregeld naar herpen om daar te trainen en door ons begeleid te worden.
Gisteren is bv 1 van onze paarden meegeweest zodat de honden ook leren om met paarden om te gaan, Kunst is meer dan braaf, was een onwijs leuke oefening.
Er is veel te leren en te lezen over gangenpaarden :).
bij ons komen de honden tussen de 12 maanden en 14 maanden binnen, die train ik dan dus verder tot aan de cliënt.
gemiddelt train ik 5 a 6 hondjes op een dag.

Eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:06

De ouders zijn Skolla (v Tjaldur W. van de Grolhorst) en Ferrando van Giseloo. Kennen jullie die? Ze komt uit Westendorp. Ze heeft volgens mij ook op Bokt te koop gestaan.

Eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:08

Joyfordogs, interessant, dat je zelf honden traint, én de gastgezinnen! Lijkt me erg leuk werk, ik vind één al leuk. Begeleid je ook de client nog daarna?

Ja, hoe meer ik lees over gangenpaarden, hoe meer ik er van wil weten! Er zijn zoveel verschillende paarden met hun verhalen.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:19

in principe begeleid ik de cliënten niet, daar hebben we een aparte unit voor, maar het komt wel voor dat we als trainers, ook wel eens de cliënten begeleiden, vaak als er bepaalde aandachtspunten liggen, dat we dan specifiek daar bij gaan helpen (omdat de trainer de hond vaak ook weer goed kent).
Ik train voornamelijk de honden, de gastgezinnen worden begeleid door weer andere collega's. maar tja, soms lopen dingen in mekaar over.
Het is leuk afwisselend werk.

en ja, gangenpaarden zijn echt verslavend, ik kan je ook aanraden om rond te kijken, diverse proefritten te maken, workshops en clinics te volgen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:03

van Giseloo...die komt dan van Lucia uit Ruinen :P heb ook een paso gehad die Lucia gefokt heeft, zamora.. :P

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:56

Heb je deze paso nog steeds Frida? Of ben je compleet overgestapt op RMH?

Eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:10

Joyfordogs, ik ben ook van plan van álles te gaan bekijken, vind t heerlijk dat Lara nog zo jong is, heb ik lekker alle tijd om alles te gaan onderzoeken op gangenpaardengebied. Ik ben wel blij dat het nog even duurt voor ik met haar kan gaan rijden, m'n ruin van 13 is nog zó enthousiast!

Voor wie écht geïnteresseerd is: http://www.fotoscheepen.nl/TREC-Kootwij ... ndex3.html, foto 41, 43 en 46.

Dat foto's plaatsen lukt me maar niet. Heb het al via mijnalbum geprobeerd, maar de afmeting kan niet bepaald worden.

Eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:17

Zamora, Op het papier staat dat hij van Gestüt Naafbachtal komt. Die paso heb je zeker niet meer, ik zie hem niet op je website staan. Leuk dat je je boktnaam aan hem hebt overgehouden. Wat is de reden dat je op RMH bent overgegaan? Behalve dat ze helemaal geweldig zijn natuurlijk.

Lucia in Ruinen komt me bekend voor, van de NVVR.

Mijn boktnaam 'Eenhoorn' komt van het bedrijf waar ik m'n opleiding 'pedagogisch werken met kinderen en paarden' heb gevolgd.

Ben benieuwd of Lara ook zo gaat 'maaíen' met haar voorbenen. Vooralsnog zie ik het niet. Gisteren liep ze te klieren en te showen met haar staart rechtop in de lucht, geweldig. Tot nog toe was ze best rustig, liep wel mee te galopperen met ons, maar nu was ze echt helemaal dol. Goed teken.

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:22

Eenhoorn schreef:
De ouders zijn Skolla (v Tjaldur W. van de Grolhorst) en Ferrando van Giseloo.

Lucia heeft idd een paso hengstveulen gehad die Ferrando heette. Die is nu 3 jaar als ik het goed heb.
Waar hij heen is gegaan weet ik niet.
Kruisingen paso's maaien veelal niet. Niet zo als paso's zelf tenminste.

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:10

Zullen we het genoeg noemen zoals het heet dames..;)

Niet maaien maar termino :)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:38

Wou zeggen ja..Termino, zwaai vanuit de schouder en zeker niet maaien :P

Maar nee heb haar niet meer, was niet mijn type paard. Moge duidelijk zijn waarom ik voor de Rocky heb gekozen dan he :')

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:09

Haha ach, maakt toch niet uit ;) ben er zelf ook niet zo van.

Ik ben via Joyce in contact gekomen met iemand die met haar MM Endurance rijdt. Ben zeer benieuwd wat zij mij kan vertellen over haar ervaringen van het Endurance rijden met een gangenpaard. Op een andere afdeling van bokt staat ook een topic over endurance rijden met gangenpaarden maar hierin word volgens mij veel gezegd door mensen die of geen gangenpaard hebben of wel een gangenpaard hebben en geen endurance rijden. Ik werd daar niet veel wijzer van. :o
Ik ben erg benieuwd hoe zij de keuringen voor de wedstrijd ervaart. Hier heb ik al zoveel verschillende verhalen over gehoord. B.v. dat niet dravende paarden vrijwel altijd afgekeurd worden en weer terug naar huis kunnen.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:50

tja bokt... en niet te vergeten, paarden mensen zijn apart volk.

Eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:08

Sorry, termino, geen maaien ;-) Bedankt, weer wat wijzer geworden.

Joyfordogs, veel plezier op je rit zondag!

Eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:55

Wel jammer om te lezen dat het er hier af en toe naar aan toe kan gaan. Heb niet alle pagina's gelezen, maar die ik las, leek het me hier juist zo 'beschaafd' ;-) er aan toe te gaan. Nou ja, houwen maar zo dan.

(Behalve dan diegene die termino maaien noemt :D ).

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:55

Lange leve de smileys die aangeven dat je het lekker met een korrel zout kunt nemen.

Als er iemand is die je niet al te serieus moet nemen ben ik het wel haha. Behalve als ik het meen ;)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:57

duhuh, jou en serieus nemen, lol ;) :)
tja het lastige van een forum is dat je niet hoort hoe iemand iets zegt en bedoeld.

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:18

Jammer dat ik zondag geen auto heb... anders zou ik ook een kijkje komen nemen bij die endurance rit. Haha ja en zeker bij de keuringen :D
Ik heb nu overigens (voor de geinteresseerden) begrepen dat er over het algemeen niet moeilijk word gedaan door de dierenartsen bij de voor en nakeuring met gangenpaarden die niet kunnen draven. Als je het gewoon aangeeft bij de dierenarts heb je in principe evenveel kans om door de keuring te komen als met een dravend paard.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:12

Ik ben zondag Brunka op gaan halen en heb een paar foto's gemaakt van Caithlyn en Star. Ze zijn niet van goede kwaliteit, tegenlicht en met telefoon gemaakt.

star achter de dikke billen van Caithlyn
Afbeelding

De 2 dames samen
Afbeelding

Afbeelding