[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pleasuregaits

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 07:59

Hey Leonie,
Hoe lang blijf je in de USA? Wij zullen in oktober ook in Kentucky en Tennessee rondreizen. Wanneer zit jij bij Dave? Ben benieuwd naar een kennismaking met hem, wel zo handig als examiner van KMSHA! Misschien zien we je daar wel? ;)

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:45

Ik blijf daar tot 2 oktober, dus ik denk dat we mekaar mislopen dan. Zijn bij Dave op 29-30 sept en 1 okt.

Leuk dat je ook weer rond gaat reizen! Stond voor ons eerst ook op de planning, 3 weken rondreizen van noord(PA) naar zuid(TX). Helaas zo als iedereen hier wel weet is het voor ons geen wereldjaar en doen de DA kosten en missende inkomen van het verloren veulen ons nu besluiten de trip te halveren. Tis maar een bliksembezoekje nu, maar heb er zeker zo veel zin in !! :D Ben er echt aan toe om er even uit te zijn na alle hectiek...

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 18:32

Ja dat kan ik me indenken. 't zit ook niet mee.

Wij blijven de eerste week in Tennessee en blijven een week in 'ons buitenhuisje' waar we al jaren gebruik van maken. We reizen dan steeds rond in de omgeving max. 3 uur rijden van onze stek. De 2e week maken we een hele rit van zuid TN via Nashville omhoog naar midden KY. Van daaruit reizen we naar het oosten om weer af te zakken naar TN en zo een hele ronde te maken.

We zullen de nodige miles gaan maken!

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:27

Geen paard, maar wel uitbreiding van het dierenbestand,
We hebben zaterdag een hond uit het asiel gehaald!
Erg lief, leuk hondje. Echt een vuilnisbakkenras :D

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 01:06

Dat is leuk, kaplaars! Is dat jouw eerste hond? Heb je ook een foto ervan? ;)

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 06:46

Leuk Rosalie! :D foto's!!!

Nog een laatste berichtje van NL bodem :D over anderhalf uur vertrek ik met de trein richting amersfoort, waar ik opgepikt wordt door mijn medereiziger. Samen gaan we dan verder naar schiphol. We vliegen begin van de middag!

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 08:16

veel plezier leonie.
ik ben je voerbakken helemaal vergeten.
maar neem aan dat er wel iemand bij je ts is dus stuur ze nog op.
groetjes

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:59

Hierbij onze kersverse, lieve hond!
Hij is zeven maanden
En kan inmiddels al 'zit' 'kom hier' en 'op je plaats'.
Ik weet eigenlijk niet wanneer het tijd is om weer een nieuw commando erbij te doen.
Iemand een idee?

Afbeelding

Het gangenpaard en de hond kunnen erg leuk spelen!

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:02

Lijkt me een echte rakker!

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:06

Hihi, ja dat is hij wel, geen één haar staat dezelfde kant op.
En nu hij ons en de omgeving een beetje kent, gaat hij steeds meer op ontdekkingstocht.
En natuurlijk in vieze dingen rollen :')

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 22:26

wat een droppie Rosalie! :+: ziet er idd uit als een boefje :P

Vandaag zijn hier alle paarden weer behandeld door de paardentandarts :)

En heb zaterdag een strandrit gemaakt met Diva en met een vriendin en haar paard :D

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:18

Ziet er niet alleen als een boefje uit, ís gewoon een boef :Y) .

Maar strandrit klinkt super! Hoe gedraagde Diva zich?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:36

Goed :D Was niet eens van plan geweest erop te gaan maar ze was erg relaxt, ondanks de harde wind en alle rare dingen op het strand etc. Dus ben errug trots :D

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:49

Wow wat goed! :) En dat paard was nooit eerder op het strand geweest?
Zijn Rocky's nu altijd zo braaf? ;) Het is bijna niet te geloven.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 13:03

Salka schreef:
Wow wat goed! :) En dat paard was nooit eerder op het strand geweest?
Zijn Rocky's nu altijd zo braaf? ;) Het is bijna niet te geloven.

Het blijven wel paarden dus ook een rocky kan van iets schrikken. Maar het is wel allemaal een stuk minder vaak en gematigder dan bij het gemiddelde andere ras.
Zo had ik van de week voor het eerst een echte schrikreactie op mijn 3 jarige hengst, toen een buurman die de heg aan het snoeien ineens omhoog kwam net toen wij voorbij kwamen. Toen stond ik toch vrij vlot 180 graden de andere kant op (richting huis), spurrte weg in galop en was ik toch heel evenjes de rem kwijt. Toen we stil stonden afgestapt en er aan de hand langs gelopen zonder probleem. Hij was ook heel snel weer helemaal relaxed en heb verder nog een heerlijk buitenritje gemaakt.

Wat ik met diverse rockies het opvallendste vind is dat ze wellicht de eerste keer iets eng vinden, maar dan is het ook de 2e keer echt helemaal niet meer spannend. Terwijl ik met andere rassen heb ervaren dat het vaak wat meer herhaling nodig heeft.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 16:35

tja, wat jij omschrijft past ook bij de gemiddelde MM, Delicia was een paar weken terug voor het eerst mee bij een grote buitenrit met totaal 17 paarden, zo relaxt, schrok alleen een keer toen een paard achter ons over een boompje was gesprongen, dat was ineens veel snelheid onverwachts achter haar, het enige wat ze deed was een beetje versnellen, even rondlopen met een gezicht van, oei, wat was dat, en toen weer gewoon doorlopen.
Ik merk het hier ook met foto's maken van bv de 2 jongsten, dan gooi ik een klomp richting hun in de hoop dat ik dan ook een allerte foto kan maken, maarre, helaas, lukt bijna nooit.
het gemiddelde gangenpaard is volgens mij relaxt, alleen van Paso's hoor ik nog wel eens andere verhalen, maar ook de TWH's zijn volgens mij lekker relaxt!

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 16:46

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 07:33

dat deed ze meer dan relaxt!!
Ehm, we waren die dag getuige, dachten we een dagje zonder vliegtuig geluiden te zitten (we wonen tegen vliegbasis volkel aan dus doordeweeks horen we wel eens wat), staan we bij sandra in de herrie haha.
Maar goed, Sandra je bent vast wel met me eens dat de gemiddelde paso net ff wat gevoeliger is dan de overige gangenpaarden.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik ze onwijs leuk vind en dat het maar goed is dat niet zoveel ruimte hebben want anders.....
enne tja, ook ik heb een zwak voor Elena, zeker ook vanwege haar relaxte mams :)

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 07:50

Daar heb je ook gelijk in. Hun gevoeligheid is niet te vergelijken met andere gangenpaardenrassen. Met name de veulens zijn heel verschillend en uit verhalen van mensen die zelf zijn begonnen met een Paso veulen merk ik dat het stukje relaxte ontbreekt.

Paso's binden zich vaak aan 1 persoon. Zijn dus ook eenkennig en laten zich niet zomaar overtuigen van iemand zijn goede bedoelingen. Dit heeft tijd nodig. Maar als ze eenmaal voor je hebben gekozen, dan gaan ze door het vuur voor je.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:19

Dat laatste had ik met Zamora..was echt mijn paardje. Had haar in training gezet en daar konden ze helemaal niks met haar, terwijl ik al verder met haar was. Vond het wel sneu voor haar maar is echt niet mijn type paard.

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:37

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er wel een zwak voor heb. De paarden moeten zeer respectvol behandeld worden, een kort door de bocht versie accepteren ze niet. Even snel een buitenritje, even snel trainen, nee, vergeet het maar.

In Amerika is een stal die therapie met Paso's geeft, ik zou van hun weleens willen weten hoe zij met die éénkennigheid omgaan. Zal ze eens mailen!

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:55

Frida, jij hebt dus voordat je met Rocky's ging werken een Paso gehad?
Aankomend weekend ga ik kennismaken met de MM en met twee TWH, ben benieuwd. TWH heb ik al eerder ontmoet bij Pleasuregaits maar de MM nog nooit.
Uiteindelijk ben ik wel op zoek naar een paard waar ik een ander ook met vertrouwen een rondje op kan laten rijden. Ik weet niet of de eenkennigheid van de Paso's dus bij mij past.

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:58

Citaat:
Uiteindelijk ben ik wel op zoek naar een paard waar ik een ander ook met vertrouwen een rondje op kan laten rijden.

Maar dat kan ook wel hoor. Zo zwart/wit moet je het niet zien. Het gaat om de band die een paard met je aan gaat. De 1 is een allemansvriend zoals veel van onze paarden. Een volwassen, beleerde Paso is prima te berijden door verschillende mensen maar zal slechts voor 1 persoon door het vuur gaan.

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:24

Mijn Rockies zijn bijna allemaal allemansvrienden. Ze zijn letterlijk door "elke i....t" te hanteren en te rijden en je kunt er dus heel kort mee door de bocht. Makkelijke paarden om te verkopen dus... zou je denken. Maar eigenlijk alleen maar moeilijk! Ze zullen amper in verzet komen als ze slecht behandeld worden. Waardoor ze depressief en introvert kunnen worden. Dus alles heeft zijn nadelen. Soms beter om een pittiger paard te hebben die beter laat zien wat grenzen zijn?

Maar als je een Rocky goed behandeld is het wel erg fijn om zo'n makkelijk, weinig schrikachtig paard te hebben. Een beetje kenner ziet het ook wel, ze horen extrovert, vrolijk en mensgericht te zijn... Bij therapiën schijnen ze het dan enorm goed te doen.

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 23:13

Ik ben van plan de Paso's ook nog te gaan bekijken en meer over hen te leren. Ben benieuwd of het direct te ervaren is dat ze over het algemeen anders van karakter zijn dan de andere gangenpaardrassen.
Gisteren weer buiten gereden op mijn verzorgpaard (draver), hij kreeg plots weer een drukke bui. Hij heeft wel vaker dat hij heel snel kan veranderen van gemoedstoestand. Het is me nu wel duidelijk dat ik daar niet naar opzoek ben in mijn toekomstige paard, een dier hoeft echt niet altijd mee te werken en mag heus weleens zijn buien hebben maar dieren die zo op temperament gefokt zijn vind ik niet prettig. Ik geniet dan toch minder van de rit omdat ik voel dat het paard waarop ik zit helemaal niet ontspannen is.